2009-11-20, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Men jag antar att alla måste dö innan dom kan "leva vidare", och ett harmageddon tycker jag tyder på en våldsam och förskräcklig död.
Eller som i vilda västern att "dö med stövlarna på".

Jag skulle föredra att dö av ålderdom.

Varför skulle JV behöva dö innan de kan leva vidare??

De ska leva igenom Harmageddon, Gud kommer att se till att de skyddas medans alla andra dör.

Sen kommer de som dött tidigare (inte de som dör i Harmageddon då) att få uppstå. Och då gäller det ALLA som dött genom historien, varenda en.

De som det är totalkört för är alltså de som dör i Harmageddon.
2009-11-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackalen
Jesus sa dömm in andra för hur dem är eller hur? se på dig själv .. nazist!

Man dömer sig själv i ljuset av
Matteus 28:18 - 20; Matt 24:14

Matteus 7:21- 23
"21 Inte var och en som säger till mig: Herre, Herre, skall komma in i himlarnas kungarike, utan den som gör min Faders vilja, [Hans] som är i himlarna. 22 Många ska säga till mig på den dagen: Herre, Herre, profeterade vi inte i ditt namn och drev ut demoner i ditt namn och utförde många kraftgärningar i ditt namn? 23 Och likväl ska jag då bekänna för dem: Jag har aldrig känt er! Gå bort ifrån mig, ni som övar laglöshet."
2009-11-20, 21:14
Bannlyst
Jag kan hålla med om en sak.

Döm inte andra.

Först då gör man faderns vilja, dvs det som Jesus sa.
2009-11-21, 10:23
Medlem
Blackra1ns avatar
Jag blir mörkrädd efter att jag läst alla dina inlägg Fläxbert. En sak är helt klart och det är att du har blivit förd bakom ljuset av denna sekt. Det är mycket tragiskt att folk som söker efter sanningen hamnar så snett. Det är detta som är satans makt, tyvärr.

En dag kanske och hoppas jag att du börjar inse hur illa ute du är. Det blir inte kul den dagen då du kommer inse detta men det finns hjälp.
Rekommenderar dig även att läsa detta brev som jag såg tidigare hade postats:
http://www.martinandersson.com/uttradesbrev/
2009-11-21, 12:32
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Du visasr i din skrif vad du är.

Och det är frivilligt att läsa inlägg.

Visar/Skrift! hehe.
Du är för söt. (Eller sjukt blind. scary.) Nä men du lär va en tjej och typ under 20...

Ja såklart det är. Men du är ju helt blind.
Svarar eller läser bara vad du vill.

och blundar för allt annat. läskigt.
Men jag vet att du är rädd. Trust me. Jag va där en gång i tiden.

Men det kanske är bäst att du lever i din "skyddade verkstad". I din bubbla.

Men om du vill veta sanningen måste du spräcka bubblan. Och det finns bara en sanning, inte två..

Och vad är jag enligt min skrift? Satan 666 djävulen? Som vill dig illa.
Nä men förlåt om jag är otrevlig. hade gärna vart trevligare, men mycket just nu..

Ursäkta om du tagit illa upp.
No offense Flexbärt.

Undrar bara hur du tänker typ. Men vet väl varför du är som du är också.
Krävs nått speciellt för att lyckas leta sig ur.

Typ nyfikenhet kanske...vet ej.
Man märker om nått är fel helt enkelt.
Senast redigerad av [complex] 2009-11-21 kl. 12:43.
2009-11-21, 12:39
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Man dömer sig själv i ljuset av
Matteus 28:18 - 20; Matt 24:14

Matteus 7:21- 23
"21 Inte var och en som säger till mig: Herre, Herre, skall komma in i himlarnas kungarike, utan den som gör min Faders vilja, [Hans] som är i himlarna. 22 Många ska säga till mig på den dagen: Herre, Herre, profeterade vi inte i ditt namn och drev ut demoner i ditt namn och utförde många kraftgärningar i ditt namn? 23 Och likväl ska jag då bekänna för dem: Jag har aldrig känt er! Gå bort ifrån mig, ni som övar laglöshet."

Alltså, ge dig vafan! Rädda jävel! Ursäkta. men grow some balls. Om du nu är kille.?
Min familj är också troende, men inte ens min farsa är så som dig. (Dåligt exempel med just honom. Han är galet indoktrinerad. Men ah..)
Han är riktigt indoktrinerad.

Du är ju fan helt otrolig. SVARA PÅ HELA DEN PERSONENS INLÄGG istället.
Istället för just det du vill.

BRAINWASH. Nu med torkbollar. 99 kr och ett vakna!!/vakttornet på köpet.
2009-11-21, 16:03
Medlem
tjackalens avatar
vet inte om man ska skratta eller gråta.

Jag tycker inte om att dömma folk efter religion,utseende princip allt.

Min mor är ett JV och vart det stor del av hennes liv. Men Fan dett är ju helt jävla löjligt.

Hur fan kan man inte se den faktan som finns? även om man nu e s.k "hjärntvättad". Hur kan man inte se alla som har lagts fram på tex detta forum? är man blind eller? Typ som att man inte ser texten som folk skriver liksom..

så löjligt så det finns inte.

ÄR DU 10 ÅR OCH EN BARNRUMPA FLEXBÄRT? VÄX UPP FÖR FAN OCH SLUTA LEV I EN BUBBLA

å va jag lackar
2009-11-21, 16:15
Medlem
tjackalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Varför skulle JV behöva dö innan de kan leva vidare??

De ska leva igenom Harmageddon, Gud kommer att se till att de skyddas medans alla andra dör.

Sen kommer de som dött tidigare (inte de som dör i Harmageddon då) att få uppstå. Och då gäller det ALLA som dött genom historien, varenda en.

De som det är totalkört för är alltså de som dör i Harmageddon.

Så tex adolf och gänget kommer komma tillbaka?
Fan ska dra en sån jävla spark på klockspelet hans när han kommer hahaha
2009-11-21, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackalen
Så tex adolf och gänget kommer komma tillbaka?
Fan ska dra en sån jävla spark på klockspelet hans när han kommer hahaha

Jaaa enligt tanken att "alla som dött ska återuppstå" så antar jag att det betyder det.
Lycka till med ditt klockspelssparkande, det innebär bara att du blir ett JV först...annars lär du inte va där...
2009-11-21, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jaaa enligt tanken att "alla som dött ska återuppstå" så antar jag att det betyder det.
Lycka till med ditt klockspelssparkande, det innebär bara att du blir ett JV först...annars lär du inte va där...

Enligt vad jag har hört vissa ledande JV säga, så är vissa undantagna från uppståndelsen, tex AH.
2009-11-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Enligt vad jag har hört vissa ledande Jv säga, så är vissa undantagna från uppståndelsen, tex AH.

Skulle evolutionen stämma, då skulle vi ju gå från gott till bättre!

Ser det ut som vi gör det?
2009-11-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Enligt vad jag har hört vissa ledande JV säga, så är vissa undantagna från uppståndelsen, tex AH.

Det har jag aldrig hört.
Vid ett bokstudie för några år sen pratade vi lite om honom, och äldsten som ledde studiet menade att vi inte kan veta huruvida han får uppstå eller inte, det är Guds beslut.

Jag anser inte att vi kan döma, varken honom eller ngn annan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in