2009-11-12, 01:13
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Skolan och skolmästaren är en del av deras möten där de ska skolas till att bli bra talare. Den är det inga fel på som jag kan se. Boken som jag syftar på är den bok som må vara akutell i bokstudiet. Eller Vakttornsstudiet i det Vakttorn som är aktuell för mötet i fråga. Här kommer ett exempel på hur det kan se ut vid ett bibelstudium och hur många Vakttornsstudium ser ut.
Citerat från:http://www.christerjohansson.se/JV/VT_indoktrinering.htm

Liten uppdatering. Den sidan är nere. Så om folk fortfarande vill läsa finns det att hitta här.
http://web.archive.org/web/20080316092036/www.christerjohansson.se/JV/VT_indoktrinering.htm

Inte en aning om varför sidan är nerlagd. Tänkte försöka ta reda på det..
mvh
2009-11-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Världen styrs just nu av denna tingens ordnings gud dvs satan djävulen.

Det är sant att Jehova en gång skapade djävulen MEN han skapades som en god ängel. Dock valde han att göra uppror och utmanade Jehova där han påstod att han kumde klara av att styra lika bra som Jehova gör.

Det är denna kamp som nu pågår, Satan har fått möjlighet att styra denna världen och det ser vi ju hur det går

Jehova kunde givetvis plockat bort Satan medetsamma men då hade ju stridsfrågan inte fått ngt svar.

Så svaret är nej ondskan kommer inte från Jehova.

Vad är det egentligen vi ser om hur det går?
Om det är sant att Satan har fått makten att härja fritt sedan 1914 så har han väl inte gjort så dåligt ifrån sig.
Då ansvarar han för alla de framsteg som mänskligheten har gjort under de senaste 100 åren.
Då har Satan ansvaret för att vi har en nästan fördubblad medellivslängd, framsteg inom medicin, teknologi, vetenskap, fredsarbetet, barnkonventionen, Rädda Barnen, Röda Korset, Amnesty International, Läkare utan gränser, osv.

Satan har isf ansvar för så omfattande förbättringar att det blir frågan om Gud håller på att förlora matchen.
Hur som helst så saknas alla bevis för att den förmodade stridsfrågan på något vis ens är nära att avgöras på det sätt som JV säger att den är.
2009-11-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Simpla vill jag ändå inte påstå att vår bygggnader är. Samtidigt skall man veta att pengarna även går till at producera/distribuera litteraturen ut till vännerna som sedan i sin tur delar ut den gratis.

Litteraturen betalas av JV själva på Rikets sal.
2009-11-12, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Litteraturen betalas av Jv själva på Rikets sal.

Frivilliga bidrag.
2009-11-12, 16:59
Medlem
tjackalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Frivilliga bidrag.

Welcome back flexxie!

Du har varit tyst länge nu. Tänkte på de många frågor du fått senaste tiden har du kollat dem?
2009-11-12, 18:28
Medlem
Citat:
Frivilliga bidrag.

Du får gärna kalla det vad du vill.
Du vet mycket väl att Sällskapet sätter ett pris på litteraturen som levereras till församlingen och som församlingen förväntas täcka.

Sedan kan du väl låta bli att förfalska mitt inlägg.
Jag skrev JV med versaler och tänker fortsätta med det.
Jag bryr mig inte om vad du tycker om det.
Det du gör är att förfalska, men det känns kanske inte så främmande för dig att göra det?
2009-11-12, 19:49
Medlem
Citat:
Du får gärna kalla det vad du vill.
Du vet mycket väl att Sällskapet sätter ett pris på litteraturen som levereras till församlingen och som församlingen förväntas täcka.

Där har du ordentigt fel.

Du önskade kanske att det var så?
2009-11-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackalen
Welcome back flexxie!

Du har varit tyst länge nu. Tänkte på de många frågor du fått senaste tiden har du kollat dem?

Nä, jag bara råkade titta in.
Enda sättet att nå mig är att skriva mail.
2009-11-12, 20:27
Medlem
Citat:
Där har du ordentigt fel.

Du önskade kanske att det var så?

Sorry mannen, det är dessvärre du som har fel.
Jag har sysslat just med sådana saker i församlingarna så det är lite onödigt att du försöker förneka fakta.
2009-11-12, 20:45
Medlem
Citat:
Sorry mannen, det är dessvärre du som har fel.
Jag har sysslat just med sådana saker i församlingarna så det är lite onödigt att du försöker förneka fakta.

Du har det ja , tillåt mig göra som Jehova:

Psalm 59:8
"Men du, Jehova, ler åt dem, du gör narr av alla nationerna."
2009-11-12, 20:55
Medlem
Citat:
Du har det ja , tillåt mig göra som Jehova:

Psalm 59:8
"Men du, Jehova, ler åt dem, du gör narr av alla nationerna."

Jag har det, ja.
Inte mitt fel att du är så sorgligt okunnig.... igen.

Du jämför dig med Jehova?
2009-11-12, 21:53
Medlem
dahnels avatar
Härligt att se att Flexbärt är tillbaka. Tråden är sig inte riktigt lik utan honom.

Ni som är intresserade kan få ta del av det arbete jag skrivit de senaste veckorna om Jehovas vittnen kan skicka ett pm med mailadress så skickar jag arbetet till er. Jag får dock varna för att arbetet var i form av en redovisning och att det svenska språket inte är 100 %-igt. Arbetet ligger dock på MVG nivå i Religion B på gymnasiet.

Jag reser bort i två veckor på lördag. Från de jag får eventuella pm från efter lördag skickar jag arbetet till efter resan.

Mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in