Citat:
Mer djuplodande = mer rätt?
Tydligen har JV svårt med citeringar, och de böcker dom hämtar sin fakta ifrån är tydligen bara fejk. Motståndarsidan citerar alltid rätt och hämtar sin information ifrån rätt böcker på rätt sätt. Fantastiskt!
Det du säger är alltså att JV är outbildade och okunniga? Präster inom kyrkan är utbildade, kan dom mer om bibeln än JV?
Vad jag menade var. Kan folk i svenska kyrkan mer om vad som står i bibeln? Kan pingstvänner det? Varför riktas så mycket kritik mot JV? Vad är skillnaden?
Jag vet. Svenska kyrkan vänder kappan efter vinden, och blundar för det i bibeln som inte är bekvämt. Om pingstvänner gör detsamma vet jag inte men jag skulle tro att dom inte ligger långt ifrån varandra. JV förhåller sig lite annorlunda till vad som står i bibeln och lever inte enbart efter det som är bekvämt.
Ursprungligen postat av ConDodgy
Mer djuplodande = mer rätt?
Tydligen har JV svårt med citeringar, och de böcker dom hämtar sin fakta ifrån är tydligen bara fejk. Motståndarsidan citerar alltid rätt och hämtar sin information ifrån rätt böcker på rätt sätt. Fantastiskt!
Det du säger är alltså att JV är outbildade och okunniga? Präster inom kyrkan är utbildade, kan dom mer om bibeln än JV?
Vad jag menade var. Kan folk i svenska kyrkan mer om vad som står i bibeln? Kan pingstvänner det? Varför riktas så mycket kritik mot JV? Vad är skillnaden?
Jag vet. Svenska kyrkan vänder kappan efter vinden, och blundar för det i bibeln som inte är bekvämt. Om pingstvänner gör detsamma vet jag inte men jag skulle tro att dom inte ligger långt ifrån varandra. JV förhåller sig lite annorlunda till vad som står i bibeln och lever inte enbart efter det som är bekvämt.
Böckerna och det som tas fram i talen kanske borde vara lite uppdaterat. Och sen är ju inte JVs böcker ute efter att lära människor om evolutionen, de skummar på ytan och gärna då vinklat naturligtvis.
(Tänk på att en del JVbarn inte får gå på "evolutions"lektioner i skolan...hur ska de då lära sig om det? Och varför kan man inte låta barnen gå?)
Nej "motståndarsidan" har inte alltid rätt i det de säger. Men de hävdar väl inte heller att de är Guds folk med ledning från Jesus och Gud?
Kontentan av det JV för fram är att "tro på oss annars kommer du att dö".
Ett stort ansvar.
Det var väl inte Bibelkunskap vi pratade om va? Det var evolution...eller?
Vad gäller Bibelkunskap så är JV duktiga på sin tolkning, likaväl som en präst är duktig på sin tolkning.
Det ska inte vara en tävling om vem som kan mest i Bibeln...de kan olika saker helt enkelt.
Håller med om att det är väldigt mkt kappvänderi inom sv kyrkan. Men jag har inte förtroende för ngn religiös grupp. Jag tror inte att Gud valt ut en speciell flock med människor som han gillar särskilt mkt.
JV menar att Gud drar de människor till sig som är förtjänta, de som kan tro. Alla kan inte det, inte på just det sättet.
Det blir inte rättvist.
Och de som dör i Harmageddon...de ska ju vara den största delen av befolkningen enligt JV...det är ganska många individer...
Men JV är inte heller ofelbara...börjar man syna i sömmarna så finns det mkt konstigt som varit och som är.
Det är ngt som inte får det att gå ihop i JVs lära.
Det som JV anklagas för är 99,9% skitsnack och resten otur =)
jag kan nog fundera mkt och ändå må bra...jag gillar det, plus att det till slut blev oundvikligt med tanke på luckorna som började skymta förbi.