2009-10-06, 19:42
Medlem
schabo-labos avatar
Kan du inte ge mig de skriftställen som säger att det är två uppfyllelser? Det du levererar är en massa text/tolkningar och förklaringar. Ge mig istället en eller två/tre skriftställen det står. Tack på förhand.
2009-10-06, 19:43
Medlem
IncredibleBulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quartus
Dock fortfarande inte besvarat.

In the natural sciences, abiogenesis, or "chemical evolution", is the study of
how life on Earth could have arisen from inanimate matter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Abiogenesis

Exakt, och för var dag som går stängs kunskapsluckan kring livets uppkomst sakta men säkert igen. Med andra är det snart inte längre frågan om en gåta utan om befäst kunskap.
2009-10-06, 22:33
Medlem
Occultuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Det var rätt gjort av dej att lämna jehovas vittnen,de är inget trevligt sällskap att dela sin fritid med.En rörelse som verkligen lurar till sig anhängare.Dessutom har jag fått den uppfattningen att det finns en stor mängd eller att det är vanligt bland Jehovas vittnen med pedofili och pedofiler.Problemet är att de också fungerar så att de alla skyddar varandra,systrar och bröder.

Säga vad man vill om JV, men att säga att det finns fler pedofiler inom rörelsen är nog helt fel. Såg en debatt om just detta för lång tid sen, och JV hade inte särskilt många fall av pedofili, med tanke på deras relativt stora medlemskara.
2009-10-07, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Occultus
Säga vad man vill om JV, men att säga att det finns fler pedofiler inom rörelsen är nog helt fel. Såg en debatt om just detta för lång tid sen, och JV hade inte särskilt många fall av pedofili, med tanke på deras relativt stora medlemskara.

Finns det pedofoler så är de inte inom organisatione, församlingarna hålls rena, men då gäller man på att de blir uteslutna de som inte vill ändra sig, ja ja jag säger då det.
2009-10-07, 13:25
Medlem
Quartuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncredibleBulk
Exakt, och för var dag som går stängs kunskapsluckan kring livets uppkomst sakta men säkert igen. Med andra är det snart inte längre frågan om en gåta utan om befäst kunskap.
There is no truly "standard model" of the origin of life. Most currently accepted models draw at least some elements from the framework laid out by the Oparin-Haldane hypothesis. Under that umbrella, however, are a wide array of disparate discoveries and conjectures

Snarare så att det bara blir fler och fler grenar på teoriträdet, skulle jag vilja påstå...
2009-10-07, 14:20
Medlem
Yiddishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Kan du inte ge mig de skriftställen som säger att det är två uppfyllelser? Det du levererar är en massa text/tolkningar och förklaringar. Ge mig istället en eller två/tre skriftställen det står. Tack på förhand.

De undviker att svara på de flesta frågorna, eftersom de har fel och inte hittar svar.
2009-10-07, 15:12
Medlem
Quartuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yiddish
De undviker att svara på de flesta frågorna, eftersom de har fel och inte hittar svar.
----
Citat:
Jag skulle kunna säga detsamma om dig...
2009-10-07, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Finns det pedofoler så är de inte inom organisatione, församlingarna hålls rena, men då gäller man på att de blir uteslutna de som inte vill ändra sig, ja ja jag säger då det.

Så det räcker att en pedofil ändrar sig så är saken ur världen?
Trots att handlingen är kriminell?
Hur ger det offret rättvisa?
2009-10-07, 20:46
Medlem
Citat:
There is no truly "standard model" of the origin of life. Most currently accepted models draw at least some elements from the framework laid out by the Oparin-Haldane hypothesis. Under that umbrella, however, are a wide array of disparate discoveries and conjectures

Snarare så att det bara blir fler och fler grenar på teoriträdet, skulle jag vilja påstå...

Du har nog lite dåliga kunskaper om det du debatterar eller vill du inte ta till dig kunskap...tyvärr ett vanligt beteende bland troende! Räcker nog inte att länka till wiki i denna fråga, nej det är tjocka vetenskapliga avhandlingar som gäller här!
2009-10-07, 20:49
Medlem
Citat:

Mörkertalet är nog enormt eftersom man behandlar sådant här internt, det är nog lika illa som hos alla andra sekter. Har du några andra källor än Jv till det du påstår?
2009-10-07, 21:27
Medlem
Citat:

Är du en av dem? I programet sprang de undan journalister och vägrade svara när utredningen ledde till ett komtor i USA.Var i USA minns jag inte längre men det är säkert att det finns mest pedofili bland Jehovas vittnen än i någon annan tro eller sekt.
I programmet intervjuvade man också fd. barn som råkat ut för dessa "jehovas pedofiler".
2009-10-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yiddish

....Du har fått svar på dina frågor här (de som jag sett iaf) men du orkar ju inte ens kommentera det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in