2010-02-28, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
.............

......Sedan är det väldigt fult att citera någons inlägg, och ändra i det.

Det är inte första gången...
2010-02-28, 00:51
Medlem
LieutenantNateHiggerss avatar
Jag inte orkat kolla igenom hela tråden.

Men till min fråga: Jag har hört att vissa avhoppare har blivit hotade/misshandlade och i vissa fall dödade bara för att de hoppade av. Stämmer det? Sker det ofta våldsamma aktioner mot folk som hoppar av, eller blir de bara utfrysta av sina släktingar som fortfarande är vittnen?
2010-02-28, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LieutenantNateHiggers
Jag inte orkat kolla igenom hela tråden.

Men till min fråga: Jag har hört att vissa avhoppare har blivit hotade/misshandlade och i vissa fall dödade bara för att de hoppade av. Stämmer det? Sker det ofta våldsamma aktioner mot folk som hoppar av, eller blir de bara utfrysta av sina släktingar som fortfarande är vittnen?

Det du hört stämmer verkligen inte.
Det som händer är att ens gamla vänner som är kvar i Organisationen, och även då ens familj -om de är med där, tar avstånd från en.
De slutar hälsa, och de tittar knappt på en när man möter dem nånstans. Familjen kanske har minimal kontakt men den blir kraftigt reducerad. Enligt Organisationen ska kontakten till en utesluten familjemedlem kapas helt om personen flyttat hemifrån.
2010-02-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Occultus
Får ni vittnen verkligen läsa på FB? Det finns massor av kritiska inlägg här!

Varför inte, man läser det man vill och svara på det man vill.
2010-02-28, 14:10
Medlem
Occultuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt

Varför gick jorden inte under i oktober 1975, min bäste herre?
2010-02-28, 14:49
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Hur har JV ställt sina profetior om jordens undergång? Vart i Bibeln har de tolkat 1914 osv som jordens undergång? Vilka uträkningar?
2520 år från Jerusalems ödeläggelse - enligt dem 607fKr blir 1914..
2010-02-28, 14:51
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Då följer du inte den trogna och omdömmesgille slavens riktlinjer, du följer inte Guds kanal på jorden, du kommer nog inte till himlen mister.
2010-02-28, 15:07
Medlem
Citat:

Inte om man är ett föredömligt JV Flexbärt.

Vet du inte det??
2010-02-28, 18:24
Medlem
vrooms avatar
Hade precis besök. En dam med två små pojkar, vara den ena var hennes son. Damen med bibel i hand. När jag sa att jag lämnat kyrkan för ca 10 år sedan, försökte hon med att de inte följde bibeln lika lättvindigt som dom, utan var betydligt petigare.

Passade då på att fråga hur hon skulle göra om sonen jämte henne blev påkörd och omgående skulle behöva ett par liter blod för att klara livhanken. Hon insåg nog att det var kört
2010-02-28, 19:10
Medlem
Citat:
Varför gick jorden inte under i oktober 1975, min bäste herre?

Psalm 37:10, 11, 29
"Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer, du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. De ödmjuka ska ta jorden i besittning och få njuta av stor frid - De rättfärdiga ska ta jorden i besittning, de skall för evigt bo på den.”

Jesaja 45:18 Bibel 2000

”Så säger Herren, han som skapat himlen — han är Gud — han som format och frambragt jorden — han gav den en fast grund — han skapade den inte till att ligga tom utan gjorde den till att vara bebodd”

Psalm 104: 5, 30

”5 Han har grundat jorden på dess fästen, den skall aldrig i evighet bringas att vackla. 30 Du sänder ut din ande – de skapas, och du förnyar jordens yta.”

Psalm 115:16.
"Himlarna tillhör Jehova och jorden har han gett människorna"

Predikaren 1:4
”En generation går, och en generation kommer, men jorden består till oöverskådlig tid.”
2010-02-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Hade precis besök. En dam med två små pojkar, vara den ena var hennes son. Damen med bibel i hand. När jag sa att jag lämnat kyrkan för ca 10 år sedan, försökte hon med att de inte följde bibeln lika lättvindigt som dom, utan var betydligt petigare.

Passade då på att fråga hur hon skulle göra om sonen jämte henne blev påkörd och omgående skulle behöva ett par liter blod för att klara livhanken. Hon insåg nog att det var kört

Blod är inget behov idag, det finns EPO och Venofer.
2010-03-01, 02:52
Medlem
Citat:
Blod är inget behov idag, det finns EPO och Venofer.

Varken erytropoietin eller trevärt järn är tillräcklig behandling vid akut livshotande blödning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in