2009-07-07, 19:06
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Du svarade med de ord jag precis använt i ett visst sammanhang.
Menade du att använda samma ord i ett annat sammanhang och med en annan mening måste du skriva ut det.
Är inte tankeläsare.

Detta skrev du:
Citat:
Trevligt!
Vi får stödja varann i denna hårda tid. Kanske är vi som har "sanningen" eftersom vi blir förtalade och "lögnaktigt smädade"?

Allvarligt, vi måste sända positiva tankar till Bordeline så hon hittar ut ur det förvirrade (?) mörkret hon tydligen har hamnat i.
Vad sa Jesus? "Älska de som förföljer er".

Detta skrev jag:
Jesus sa:
Matteus 5:11 "Lyckliga är ni när man smädar er och förföljer er och lögnaktigt säger allt möjligt ont mot er för min skull."
2009-07-07, 19:07
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Du svarade med endast en bibelvers.
Och då ska jag veta vad du menar? Förklara gärna nu så jag förstår vad du ville ha sagt.

Om du vore ett Jehovas vittne, så hade du förstått direkt.
2009-07-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overjordiskt
Detta skrev du:
Citat:
Trevligt!
Vi får stödja varann i denna hårda tid. Kanske är vi som har "sanningen" eftersom vi blir förtalade och "lögnaktigt smädade"?

Allvarligt, vi måste sända positiva tankar till Bordeline så hon hittar ut ur det förvirrade (?) mörkret hon tydligen har hamnat i.
Vad sa Jesus? "Älska de som förföljer er".

Detta skrev jag:
Jesus sa:
Matteus 5:11 "Lyckliga är ni när man smädar er och förföljer er och lögnaktigt säger allt möjligt ont mot er för min skull."

Jo jag hade kunnat backa för att se precis de orden.....

Och....vad ville du ha sagt?
Vad var fel i mitt senare svar som var "japp det var ju det jag skrev!"?
2009-07-07, 19:09
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Jo jag hade kunnat backa för att se precis de orden.....

Och....vad ville du ha sagt?
Vad var fel i mitt senare svar som var "japp det var ju det jag skrev!"?

Eftersom det inte var det du skrev.
2009-07-07, 19:10
Medlem
Citat:

Jag e ett JV.
Och det innebär inte att jag förstår vad DU menar. (?)

Varför borde jag veta det?

Det finns som jag ser det två möjliga förklaringar till det du skrev och det ena svarade jag sen på. Men det va fel...så för att undvika fler missförstånd, varför inte bara förklara?
2009-07-07, 19:11
Medlem
Citat:
Eftersom det inte var det du skrev.

Nej jag skrev inte hela versen nej, jag tog ut ett par ord därifrån....och?

Varför tjafsar du hellre än förklarar?
2009-07-07, 19:51
Medlem
Citat:

Märkligt.
Varför verkar en vilja att försvara JV och att ha en otrevlig attityd gå hand i hand?
2009-07-07, 21:22
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Nej jag skrev inte hela versen nej, jag tog ut ett par ord därifrån....och?

Varför tjafsar du hellre än förklarar?

Men dina ord stämde ju inte med versen. Jag ville bara citera versen korrekt. Jag menar, jag är ju inte ens ett Jehovas vittne och ändå visste jag mer än du visste... Den versen, som jag citerade korrekt, är ofta upprepad inom JVs församlingar.

(Ett tips, om du vill verka trovärdig så kanske du ska ha Den Heliga Skrift bredvid dig vid datorn...)
2009-07-07, 21:26
Medlem
Citat:
Men dina ord stämde ju inte med versen. Jag ville bara citera versen korrekt. Jag menar, jag är ju inte ens ett Jehovas vittne och ändå visste jag mer än du visste... Den versen, som jag citerade korrekt, är ofta upprepad inom JVs församlingar.

(Ett tips, om du vill verka trovärdig så kanske du ska ha Den Heliga Skrift bredvid dig vid datorn...)

Ett äkta Jv har Bibeln i datorn eller på nätet.

http://www.watchtower.org/z/bibeln/index.htm
2009-07-07, 21:29
Medlem
Avgrundsandens avatar
JV är det sjukaste jag vet. Läskigt som fan!
2009-07-07, 21:35
Medlem
Varför är ni JV?

Jag har läst rätt mycket i den här tråden, men långt ifrån allt. Så kanske har den här frågan varit uppe tidigare.

Jag önskar att ett vittne /eller ”avfälling”/ berättar något positivt med att vara ett vittne! Berätta varför ni tillhör organistaionen, vad ni får ut av det, varför en del t o m återvänder efter uteslutning.

Det har skrivits mycket nedsättande här, många har dragit fram alla fel och konstigheter. Många tycks ha svåra minnen o erfarenheter.

Men jag tänker också att det trots allt måste vara ngt mycket lockande i en sån rörelse som drar människor till sej trots många stränga regler.

Så – berätta nu varför ni är ett vittne.
2009-07-07, 21:38
Medlem
Citat:

Sluta trolla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in