2009-07-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Varför frågar du när du vet vårt svar?

Ska jag tolka det som att det inte finns ngt stöd i Bibeln för detta?

Off topic: Första posten på sid 666. Haha.
2009-07-01, 16:21
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Argumentet som citerades från Vakttornet handlade inte om att bibeln visar sanningen. Det handlade om att JV:s ökning är ett bevis på Guds välsignelse. Nu hävdar du att detta gäller bara för just JV, och inte för andra samfund som ökar. Därmed är det inget bevis alls, eftersom alla andra ökande samfund kan använda exakt samma argument.

Är det överhuvudtaget tillåtet för ett vittne att på minsta lilla sätt uttrycka sig kritiskt angående något som stått i Vakttornet? I det här fallet handlar det ju om ett uppenbart logiskt felslut, och att försvara det kräver att man slår knut på sig själv.

Visst, man kan välja att de det på ditt sätt om man vill... Men faktum är att det är en välsignelse från Jehova och att Satan "Välsignar" sina för att förblinda människor...
2009-07-01, 16:22
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSwenson
Ska jag tolka det som att det inte finns ngt stöd i Bibeln för detta?

Off topic: Första posten på sid 666. Haha.

Visst finns det .. och du vet vad det är ... Att diskutera med dig är lönlöst då du resan har bestämt dig, som många andra här ..
2009-07-01, 16:28
Medlem
Citat:
Visst, man kan välja att de det på ditt sätt om man vill... Men faktum är att det är en välsignelse från Jehova och att Satan "Välsignar" sina för att förblinda människor...
Man kan välja att se det på mitt sätt om man anser att ordet "bevis" faktiskt har en given betydelse. Eller så kan man omdefiniera ordet "bevis" så att det betyder "religiös övertygelse". Men faktum är att man då använder språket på ett oärligt sätt.
2009-07-01, 16:29
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Man kan välja att se det på mitt sätt om man anser att ordet "bevis" faktiskt har en given betydelse. Eller så kan man omdefiniera ordet "bevis" så att det betyder "religiös övertygelse". Men faktum är att man då använder språket på ett oärligt sätt.

Du anser att det är oärligt ja ... Allt ligger i betraktarens ögon, inte dina. Kom ihåg det!
2009-07-01, 16:35
Medlem
Citat:
Du anser att det är oärligt ja ... Allt ligger i betraktarens ögon, inte dina. Kom ihåg det!
Så du tycker att ökningen är ett bevis på Guds välsignelse, precis som Vakttornet skriver? Trots att Satans välsignelse ger exakt samma resultat, dvs en ökning?
2009-07-01, 18:06
Medlem
Occultuss avatar
En fråga till er JV:

Genom människans historia har vi trott på många olika religioner. Alla utövande till dessa religioner, då som nu, har varit lika hängivna och säkra på sin tro, som ni är, vare sig de har trott på flera gudar, eller en gud. Hur kommer det sig att ni har rätt, utav alla dessa som funnits och finns? Varför skulle ni besitta sanningen? Bespara mig gärna från bibelcitat, jag är trött på att se sånt på religionsforumet. Svara mig med era egna tankar och funderingar!
2009-07-01, 18:12
Medlem
Citat:
Nejdå .. det finns ett svar på allt

Det finns 2 makter, onda och goda, Satan & Jehova.

Satan har i alla dess tide "Omskapat sig till en ljusets ängel".. Han gör attl för att människor inte skall få upp ögonen för vad som är sant och rätt.

Att Gud välsignar dom sanna Kristna är helt naturligt ... Vad tror du Satans drag bli för att lura människor? För att man inte skall se vilka som är sanna kristna...

Jo han ser till så att det finn massa falska profeter och religoner som alla har anhängare och ökar för att man ska bli förblindad...

Otroligt!

Att JV växer,det är ett tecken på Guds välsignelse.

Och att andra religioner växer, det är ett tecken på Satans välsignelse.

Bordeline, ser du verkligen inte själv hur inkonsekvent resonemanget är?
2009-07-01, 18:17
Medlem
Von0bens avatar
Men Jehovas i sverige växer väl knappast?
2009-07-01, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Men Jehovas i sverige växer väl knappast?

Nä JV har inte ökat i Sverige på 15-20 år.
Det ser ungefär likadant ut i hela västvärlden med undantag av USA (kanske inte så överraskande).
Intressant att JV har problem där tillgången till information är god.
Information är nog det bästa vapnet mot JV.
2009-07-01, 19:23
Medlem
Citat:
Njae ... Tecknena pågår ju nu alla samtidigt, det har aldrig skett innan med samma intensitet, vilket gör att det kan komma i morr och det kan dröja ett par år till ... Men jag är iaf säker på att det kommer och det viktiga är att man Gör Guds vilja och är i ett rätt förhållande till honom!

"Njae ... Tecknena pågår ju nu alla samtidigt, det har aldrig skett innan med samma intensitet "

Detsamma sades åren innan 1975.

" vilket gör att det kan komma i morr och det kan dröja ett par år till ...

Innan 1975 var det bara månader, inte år kvar."

"Men jag är iaf säker på att det kommer och det viktiga är att man Gör Guds vilja och är i ett rätt förhållande till honom"

Yes. Oberoende av någon organisation!
2009-07-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Det är så tacksamt att driva med er

Du fortsätter att i att underlåta att visa Kristen kärlek.

Verkligen ett utmärkt föredöme!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in