2009-06-11, 18:59
Medlem
Grisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Öhh nej det senaste jag hörde så gick pengarna till att betala skadestånd för pedofilskandaler inom Jv i USA. Finns artikellänkar om skandalerna på hjälpkällan om du vill läsa!!!! Man sparkar gamla trotjänare på tryckeriet i Brooklyn pga pengabrist.....

Sekten lär implodera inom några år, på samma sätt som andra har gjort.
2009-06-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grison
Sekten lär implodera inom några år, på samma sätt som andra har gjort.

Varför lär de det?
2009-06-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Inte när det gäller Bibliska ting, däremot vad jag ska ha till middag.

Skrämmande.

Måste vara det som menas med "blind tro".
2009-06-11, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Förresten, ngn som med stöd från bibeln kan ha en åsikt om det är rätt att gå och rösta (alltså engagera sig politiskt)?

Jag var en gång med på ett studium med en man som fick mig att tänka efter.
Det JV som ledde studiet pratade om det felaktiga i att engagera sig politiskt och sa att folket i Tyskland var ansvariga för Hitler för att de röstade fram honom.
Mannen sa då att om man antog att JV's röster hade kunnat hindra Hitler från att få makten, skulle det då inte ha varit JV's ansvar att han fick makten?
Tänkvärt tycker jag iaf.
2009-06-11, 21:20
Medlem
Grisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Varför lär de det?

Ekonomi.
2009-06-11, 21:40
Medlem
Citat:
Ekonomi.

Tyvärr kommer många medlemmar att gå under ekonomiskt innan organisationen gör det.
Många kommer att ge sitt sista nickel till Vakttornet.
2009-06-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Öhh nej det senaste jag hörde så gick pengarna till att betala skadestånd för pedofilskandaler inom Jv i USA. Finns artikellänkar om skandalerna på hjälpkällan om du vill läsa!!!! Man sparkar gamla trotjänare på tryckeriet i Brooklyn pga pengabrist.....

På den punkten vet jag bättre än dig.
2009-06-12, 13:20
Medlem
Jv och blod

http://www.thepeninsulaqatar.com/Display_news.asp?
section=World_News&subsection=United+Kingdom+%26+E urope&month=June2009&file=World_News2009061063444. xml
2009-06-12, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
http://www.thepeninsulaqatar.com/Display_news.asp?
section=World_News&subsection=United+Kingdom+%26+E urope&month=June2009&file=World_News2009061063444. xml

Länken fungerar inte.
Nytt försök:

http://www.thepeninsulaqatar.com/Display_news.asp?section=World_News&subsection=Uni ted+Kingdom+%26+Europe&month=June2009&file=World_N ews2009061063444.xml
Senast redigerad av Gitte 2009-06-12 kl. 13:25.
2009-06-12, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Jag var en gång med på ett studium med en man som fick mig att tänka efter.
Det JV som ledde studiet pratade om det felaktiga i att engagera sig politiskt och sa att folket i Tyskland var ansvariga för Hitler för att de röstade fram honom.
Mannen sa då att om man antog att JV's röster hade kunnat hindra Hitler från att få makten, skulle det då inte ha varit JV's ansvar att han fick makten?
Tänkvärt tycker jag iaf.

Det va tänkvärt.
Men det läskiga i att rösta är ju att den man vill rösta på kanske är en ulv i fårakläder...
Man vet ju inte förrän efteråt hur det blev.

Jag tycker att man egentligen borde få rösta som vittne, pga versen i Rom 13 där det tydligt står att myndigheterna finns i sina relativa ställningar för att Gud tillåter det. För att det ska vara ngn slags ordning på jorden.
Om han har ordnat det så varför ska JV förkasta det?
Att man röstar på det som finns innebär ju inte att man vänder ryggen åt Gud.
Man gör det bästa av det som finns att tillgå idag.
Det är väl en annan sak om man personligen strävar efter att nå politiska höjder och hamna på såna poster, det kan jag sätta samman med att Jesus inte ville bli kung när judarna ville ha honom till det.

Det som e så synd med många JVn är att de bara släpper taget om livet de har idag och sätter all energi på framtiden.
"Sen ska jag..." "Sen blir det här bra..." "Sen kommer jag att må bättre..." osv osv.
Men har inte JVn ett ansvar mot de som lever runt dem idag, här och nu? Om de kan göra ngt praktiskt för att underlätta livet för deras närmaste (om inte andra) varför inte göra det nu? "Sen" kanske det inte finns några närmaste kvar, för att de inte är JVn. (Om man nu förutsätter att JVs förutsägelser stämmer).
Jag blir så frustrerad när JV jag känner gör så. Inget är värt ngt, annat än deras framtid.
Och då blir det verkligen bara deras framtid, för de runt omkring dem tappas bort på vägen.
2009-06-12, 13:52
Medlem
Citat:
Ekonomi.

Källa på det?
2009-06-12, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
På den punkten vet jag bättre än dig.

Så det är lögn?