Citat:
Ursprungligen postat av laminatkungen
Jag är däremot inte avfälling och jag frågar dig härmed högtideligen:
Kan du/ni visa var det står i Bibeln att Gud i dessa dagar skulle ha en synlig organisation på jorden som leds av en styrande krets?
Håll till godo.
Daniel 2:44
"Och i dessa kungars dagar skall himlens Gud upprätta ett kungarike
*som aldrig skall fördärvas. Och kungariket skall inte överlåtas till något annat folk
#. Det skall krossa och göra slut på alla dessa kungariken,
¤ men självt skall det bestå för oöverskådliga tider;"
*
(
1 Moseboken 49:10) Spiran skall inte vika från Juda, inte befälhavarstaven från platsen mellan hans fötter, tills Silo kommer, och honom skall folkens lydnad tillhöra.
(Psalm 2:6) och säger: ”Det är jag som har insatt min kung på Sion, mitt heliga berg.”
(Matteus 6:10) Låt ditt kungarike komma. Låt din vilja ske, så som i himlen så också på jorden.
(
Lukas 22:29) och jag sluter ett förbund med er, alldeles som min Fader har slutit ett förbund med mig, om ett kungarike,
(
Johannes 18:36) Jesus svarade: ”Mitt kungarike är ingen del av den här världen. Om mitt kungarike vore en del av den här världen, skulle mina underlydande ha kämpat för att jag inte skulle bli överlämnad åt judarna. Men nu är mitt kungarike inte härifrån.”
(
Uppenbarelseboken 11:15) Och den sjunde ängeln blåste i sin trumpet. Och höga röster ljöd i himlen, och de sade: ”Kungaväldet över världen har nu kommit att tillhöra vår Herre och hans Smorde, och han skall härska som kung i evigheters evighet.”
(
Uppenbarelseboken 20:6) Lycklig och helig är var och en som har del i den första uppståndelsen; över dessa har den andra döden ingen myndighet, utan de skall vara Guds och Kristi präster och skall härska som kungar tillsammans med honom de tusen åren.
#
(
Daniel 4:17) Genom väktarnas förordning är denna sak, och genom de heligas uttalande är denna begäran, för att de levande skall inse att den Högste är härskare i mänsklighetens kungarike och att han ger det åt vem han vill och sätter till och med den ringaste av människorna över det.”
(
Daniel 7:27) Och kungariket och herraväldet och storheten hos kungarikena under hela himlen gavs åt det folk som är den Allrahögstes heliga. Deras kungarike är ett kungarike som består till oöverskådlig tid, och alla herravälden skall tjäna och lyda dem.’
¤
(
Psalm 2:9) Du skall slå sönder dem med järnspira, som ett lerkärl skall du krossa dem.”
(
Psalm 110:5) Jehova på din högra sida skall krossa kungar på sin vredes dag.
(
Jesaja 60:12) Ty den nation och det kungarike som inte tjänar dig skall förgås; och nationerna skall ofelbart bli förhärjade.
(
Daniel 11:45) Och han skall slå upp sina palatstält mellan det stora havet och Prydnadens heliga berg; men han går oundvikligen mot sitt slut, och det finns ingen som hjälper honom.
(
Uppenbarelseboken 19:15) Och från hans mun går det ut ett långt, skarpt svärd, för att han skall kunna slå nationerna med det, och han skall vara herde över dem med en stav av järn. Han trampar också Guds, den Allsmäktiges, vredes förbittrings vinpress.