Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Eftersom Jv inte tror på vad de själva skriver om textens tillförlitlighet talar de med dubbel tunga.
Vi vet vad vi pratar om, men ni har kommit en bra bit från sanningen och det blir så när man lämnar den.
Så, nu kan ni börja yla igen, mig gör det inget. Det enda ni kan är att vara imit, men inte en enda av er kan komma med "de goga nyheterna som sk predikas" Matt 28:18-20; Mat 24:14.
Berömma sig om kunskap om Jehova
Jeremia 9:24
”Men den som berömmer sig, han skall berömma sig av detta: att han har insikt
* och att han har kunskap om mig, att jag är Jehova,
# den som verkar i kärleksfull omtanke, i rättvisa och rättfärdighet på jorden; ty däri finner jag verkligen behag”¤, lyder Jehovas uttalande.”
*
2 Kor 10:17
”Men den som berömmer sig, låt honom berömma sig av Jehova.” 18 Ty den som rekommenderar sig själv, denne är inte godkänd, utan den som Jehova rekommenderar.”
#
Psalm 91:14
”Eftersom han har fäst sig vid mig, för jag honom i säkerhet. Jag beskyddar honom, ty han känner mitt namn”.
Johannes 17:3
”Detta betyder evigt liv: att de lär känna dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt ut, Jesus Kristus.”
1 Korinthierna 1:31
”för att det skall vara alldeles som det står skrivet: ”Den som berömmer sig, låt honom berömma sig av Jehova.”
¤
Psalm 99:4
”Och med en kungs styrka älskar han det rätta. Du har fast grundat rättrådigheten. Rätt och rättfärdighet har du genomfört i Jakob.”
Hosea 6:6
”Ty i kärleksfull omtanke finner jag behag och inte i slaktoffer, och i kunskap om Gud mer än i helbrännoffer.”
Mika 6:8
”Han har talat om för dig, du jordemänniska, det som är gott. Och vad kräver Jehova i gengäld av dig annat än att du handlar rättvist och älskar kärleksfull omtanke och är blygsam, när du vandrar med din Gud?”
Mika 7:18
”Vem är en Gud som du, en som förlåter missgärning och överser med överträdelse hos sin arvedels kvarleva? Han håller inte fast vid sin vrede för evigt, ty han finner behag i kärleksfull omtanke.”