Citat:
Ursprungligen postat av UlphSwenson
+1 på den.
I litteraturen målar man gärna upp avfällingar som hätska individer, drivna av Satan, som vars enda och högsta önskan är att utöva motstånd och bryta ner hans sanna tjänare dvs JV.
Min reflektion är:
Om man pga upptäckten att VT:s läror och Bibeln inte är kompatibla följer sitt samvete och lämnar en organisation som man varit en del av under många år eller hela sin livstid blir lite bitter för en tid, är det så konstigt?
Om man tvingas välja mellan att följa en organisation vars läror man inte längre kan stå för och det faktum att man kommer att bli avskuren från hela sin bekantskapskrets och sin familj, är det förvånande att en människa i en sådan situation mår dåligt och ger uttryck för besvikelse och bitterhet?
Är det konstigt att en sådan person känner sig lurad och besviken?
Nej, det skulle inte vara konstigt.
Ändå uppfatar jag inte någon av er som lämnat som bitter eller hätsk.
Själv blev jag, som levde i JV-sammanhang då, förhindrad att skaffa mig en utbildning, vilket jag egentligen ville.
Det var ju inte lönt, hette det, Harmageddon var ju så nära, jag skulle inte hinna få någon nytta av en sådan utbildning. Nu närmar jag mig pensionensåldern, så visst hade jag haft nytta av utbildning.
Men inte heller jag är bitter eller hätsk.
Har fått ett bra liv.
Trots JV.
Däremot blir jag upprörd när de kör sina inlärda floskler, och försöker använda olika forum som rena propagandakanaler!