Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Inte lätt att svar på frågor av människor som inte har en susning om vad Bibeln säger.
Jag är ganska garvad, men jag går inte in i oseriösa resonemang till ingen nytta. Talar heller inte med obstinata personer som bara vill anklaga, de får ha sitt och jag mitt.Varken i ett forum eller vid en dörr.
http://www.watchtower.org/z/publications/index.htm
Vad är det "omfattade resonemanget"?
Ok, eftersom du är så arrogant att du inte svarar, och inte kan erkänna att du hade fel ang Åkessons översättning, så kan jag inte låta bli att påminna om en annan fadäs du gjorde nyligen. På annat forum.
Där du blandade ihop årtalen 1914 och 1975. Det skulle knappast ett garvat JV göra!
Det är allvarligt att du inte kan erkänna att du hade fel ang Åkessons översättning. Dels drar sådant ner trovärdigheten i vad du, och andra JV säger.
Dels kan det finnas människor som tror på det du säger/skriver och sedan i sin tur för vidare sådana osanningar!
Den sk "Sanningen" skall aldrig försvaras med hjälp av osanningar, men det sker tyvärr alldeles för ofta.
Själv är jag noga med att inte skriva något som jag inte vet är sant.
Tex
visste jag egentligen, till 100% att Åkessons övers.
inte hade Guds namn i NT.
Men att jag visste räckte inte för att jag direkt vågade säga emot dig, jag var tvungen att kolla igen. För jag ville vara säker på att inte skriva något som inte stämde.