2009-06-20, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Du är så hjälplöst ute och snurrar. tycker synd om dig att du tackat nej till Jehovas inbjudan, men än finns det tid.

Jag har inte alls "tackat nej till Jehovas inbjudan".
Däremot är jag inte ett JV.
2009-06-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Upprepar frågan.

Det får tiden utvisa.
2009-06-20, 16:56
Medlem
Citat:
.
Däremot är jag inte ett Jv.

Hur uppfyller du dessa skriftställen?

Heb 10:24, 25

Matt 28:18 - 20; Matt 24;14
2009-06-20, 16:58
Medlem
Citat:
Det får tiden utvisa.

-Det var inget svar!
2009-06-20, 17:01
Medlem
Citat:
Hur uppfyller du dessa skriftställen?

Heb 10:24, 25

Matt 28:18 - 20; Matt 24;14

Med tanke på alla falska budskap som JV har gått ut och predikat, så tycker jag att det är en väldigt förmäten fråga!

Eller du menar kanske att det är bättre att i Guds namn komma med falska budskap. än att vara mer försiktig?

Säker på att Han tycker detsamma?
2009-06-20, 17:06
Medlem
Citat:
Med tanke på alla falska budskap som JV har gått ut och predikat, så tycker jag att det är en väldigt förmäten fråga!

Eller du menar kanske att det är bättre att i Guds namn komma med falska budskap. än att vara mer försiktig?

Säker på att Han tycker detsamma?

Tiden utvisar.
2009-06-20, 17:12
Medlem
Citat:
Tiden utvisar.

Tiden har visat att JV har predikat falska budskap.
"Millioner som nu leva ska aldrig dö" 1925, 1975, förbjuda vacciner och sedan tillåta vaccinationer, tillåta, sedan förbjuda och sedan åter tillåta transplantationer osv osv.
2009-06-20, 17:26
Medlem
Citat:
Tiden utvisar.

Vad är det för typ av svar?? Tiden har ju redan utvisat att Jv har fel eller hur? Det är bara du som lever kvar i dina illusioner.
2009-06-20, 19:50
Medlem
Citat:
Vad menar du med teknik?

Antingen har man ett andligt behov eller inte.

Bokstudium i hem finns inte längre.

Först hämtar du ut Vakttornet på mötet och går hem och läser igenom det eftersom du vinnlägger dig om att ta del av de senaste andliga sanningarna som den trogne och omdömesgille slaven serverat. Några veckor senare är det dags för vakttornsstudiet och eftersom du har som vana att förbereda mötena läser du igenom paragraferna en gång, läser den efterföljande frågan och går sedan igenom paragrafen ytterligare en gång för att hitta och markera det korrekta svaret. Vissa av dessa svar får du leta upp ytterligare en gång när du går igenom repetitionsfrågorna på slutet. Väl på mötet lyssnar du uppmärksamt när brodern som fått privilegiet att ansvara för läsningen vid det "bibelstudium med ledning av Vakttornet" som hålls varje vecka, läser paragraferna. Brodern som leder studiet ställer den förtryckta frågan och du lyssnar uppmärksamt för att inte missa de fina svar som församlingsmedlemmarna ger. Och åter en gång gås utvalda nyckeltankar igenom ytterligare en gång med hjälp av repetitionsfrågorna.

Som resultat av detta har du läst eller fått höra nyckeltanken i varje paragraf 5 till 7 gånger. Detta upprepas vecka ut och vecka in, år ut och år in.

Känns det bekant på något sätt?
2009-06-20, 21:20
Medlem
Rottweilerns avatar
Bara en fråga!

Citat:
Man behöver bara svar det relevanta.

T ex för kristenheten:

Gå ty jag känner er inte

Matteus 7:22-23
”22 Många skall säga till mig på den dagen: ’Herre, Herre, profeterade vi inte i ditt namn * och drev ut demoner i ditt namn och utförde många kraftgärningar i ditt namn?’ 23 Och likväl skall jag då bekänna för dem: Jag har aldrig känt er! Gå bort ifrån mig,# ni som utövar laglöshet.”

*
Jeremia 14:14
”Och Jehova sade vidare till mig: ”Profeterna profeterar lögn i mitt namn. Jag har inte sänt dem, och jag har inte gett dem någon befallning eller talat till dem. Falska syner och spådomar och det som är värdelöst och sitt hjärtas svek är vad de profeterar för er.

Jeremia 27:15)
’Ty jag har inte sänt dem’, lyder Jehovas uttalande, ’utan de profeterar lögn i mitt namn, för att jag skall skingra er, och ni måste förgås, ni och profeterna som profeterar för er.’”

#
Luk 13:25
”när en gång husfadern har stigit upp och låst dörren och ni blir stående utanför och bultar på dörren och säger: ’Herre, öppna för oss’, då skall han till svar säga till er: ’Jag vet inte varifrån ni är”

Är det du som är Beno på Passagen, eller brukar du alltid kopiera det som du vill ha sagt?

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=6500000000000046&conference=105 00000000000515&posting=19500000005480766
2009-06-20, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Vad är det för typ av svar?? Tiden har ju redan utvisat att Jv har fel eller hur? Det är bara du som lever kvar i dina illusioner.

Är det illusioner också att vi just nu arbetar hårt på vår egen undergång, så om Gud inte ingriper sä är det kört.

Sä än en gång "Tiden utvisar", välj rätt väg.
2009-06-20, 21:27
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Är det illusioner också att vi just nu arbetar hårt på vår egen undergång, så om Gud inte ingriper sä är det kört.

Sä än en gång "Tiden utvisar", välj rätt väg.

Och med tanke på att vakttornet har profeterat ett antal falska profetior i Jehovas namn, så kan det vara så att vakttornet ligger risigt till. Upp 18:4 "Dra bort från henne, mitt folk, så att ni inte deltar i hennes synder och drabbas av hennes plågor"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in