Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Först får jag säga att du har ingen kunskap om blodet och främst är det en frågan om lydnad och det har visat sig vara till ett skydd mot t ex hiv, hepatit c e t c.
Jo det har med skicklighet från kirurgens sida och det är inte så många år vi kunnat ge t ex rätt blodgrupp..
Jo det har med skicklighet från kirurgens sida och det är inte så många år vi kunnat ge t ex rätt blodgrupp..
Det här var ju mycket intressant! Du pratar om "lydnad" och "skydd mot hiv och hepatit c". Får jag då fråga dig hur det kommer sig att ett antal JV smittats av både hiv och hepatit c sedan de accepterat blodbeståndsdelar som t ex albumin? Har de inte varit tillräckligt lydiga?
Uppenbarligen inte. Ni påstår att Bibeln förbjuder användning av blod, varför tar då JV emot blodbeståndsdelar? Upphör blodet att vara blod om man delar upp det i delar?
För att ta liknelsen med den stulna bilen som jag citerade tidigare: Om man tar en stulen bil och delar upp den i delar: kaross, kardan osv, är delarna då inte stulna längre? Kanske är de rentav inte bildelar längre? Är de månne båtdelar?
Om Gud förbjöd oss att färdas i fordon, vore det då okej att färdas i båtar?
Man har känt till blodgruppssystemet sedan år 1900, alltså nästan 100 år. Nu vet jag att ni JV har lite annorlunda syn på vad som är lång tid, men nästan 100 år skulle väl de flesta anse som en relativt lång tid i alla fall...
Jag skulle kunna skriva mycket mer, men Gitte, Eberhard och några fler har sagt det jag vill säga, så jag slutar ödsla tid på dig nu.
Jag kan ju nöja mig med att konstatera att du inte har någon som helst kunskap om blodet och vilken funktion och betydelse det har för att kroppen öht ska fungera. Cellsaver och vatten minsann...
Ja du, ge vatten till en som förlorat 4 liter blod och se vilken effekt det får.Jag brukar inte säga sånt här, då jag tycker det är dålig debatteknik, men...Idiot.
PS! Har inte läkarutbildning, men viss medicinsk utbildning.