2009-04-25, 10:47
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
DU INTE ENS LÄSTE MITT INLÄGG!

Brukar skippa dig o Bella nu för tiden, har inget till övers för er som det är i dagsläget!
2009-04-25, 10:49
Medlem
Efter att ha funderat lite över utvecklingen på debatten de senaste dagarna har jag kommit fram till vissa slutsatser.

Jehovas Vittnen är visserligen ofta trevlig människor.

MEN, de är också arroganta, självgoda, högmodiga och intoleranta i större utsträckning än de flesta!

De går ut och ringer på folks dörrar, och anser att de som inte lyssnar på deras budskap får skylla sig själva vid Harmageddon!

Men själv lyssnar de inte på någon annan!
Tänk om det är de som får skylla sig själva på domens dag?

De lämnar sina tidningar, antingen folk vill ha den eller inte, och ibland hos "ej hemma", och sedan kommer de tillbaka och frågar vad man tyckte om tidningen.
Om svaret är att "jag läste den inte ens" så får personen i fråga skylla sig själv vid Harmageddon! De har ju fått möjligheten!

Men om den besökte också erbjuder en skrift från sitt samfund, så tar ett lojalt JV inte emot denna skrift, alt slänger den direkt.
De vill ju inte besudlas med falsk religion.
Jag vet att det är så man bör agera, har diskuterat detta med flera äldste, och även med kretstillsyningsmän.
Tänk om dessa JV kommer att få anledning att ångra sig på domens dag!

Jv ger sig, helt emot Sällskapets anvisningar, in i debatter på olika forum!
Och tycker att andra debattörer ska läsa deras långa inklippta inlägg från litteraturen!
Och blir sura om man inte orkar läsa dessa "klipp och klistra inlägg" utan en enda egen åsikt.
Eller om man inte tycker att dessa inklipp bevisar något i sakfrågan.
"LÄS IGEN VAD JAG SKREV" heter det då.

Men själv kan man frankt förklara att "jag läste inte ens ditt inlägg".
Trots att man tidigare sagt att "bevisa det så ändrar jag mig".
Och trots att inlägget i fråga är helt och hållet citat från den egna litteraturen!!

Är inte detta höjden av arrogans och högmod?

"Undersök allt ...." heter det ju.
Men JV undersöker inget, annat än genom sälllskapets felslipade glasögon!

JV brukar hävda att de är så ärliga.

Nej, åtminstone när det gäller religion är de allt annat än ärliga!
När man vägrar att göra det som man kräver att andra ska göra är man inte ärlig.
Och JV kräver av andra, att de, även de som har en grundmurad tro, ändå ska lyssna på, och ta del av JVs budskap.
Annars..., ja jag behöver ju inte upprepa mig.

Men själv vägrar man att undersöka vad andra religioner tror på.
Man vet ju redan att de har fel.
Det har man fått veta genom Sällskapets litteratur.

Nej; JV är inte ärliga.

Och de har inte "undersökt allt och behållit det som är gott" som de påstår.
Det de har undersökt om andra trosuppfattningar, det har de oftast undersökt genom att läsa Sällskapets böcker i ämnet.

De är inte så ärliga att de vågar ta av sig sina av Sällskapet slipade glasögon.
2009-04-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Hur menar du nu? Folken som vredgas är ju dem som inte tagit emot Jesus som sin Herre och Frälsare, och profeterna och de heliga är dem som fruktar Guds namn och som har tagit emot Jesus som sin Herre och Frälsare. Då det kommer till att frukta Guds namn tror jag personligen betyder att man fruktar Guds kraft och makt, eftersom han är Den Allsmäktige!

Matteus 28:18
Jesus är bemyndigad att ta bort de människor som fördärva jorde och vägrar lyssna på Guds vatningar, är du/jag en av dem

Uppenbarelseboken 11:18
”Men nationerna blev vreda , och din egen vrede kom, och den fastställda tiden, då de döda skall bli dömda och då du skall ge lönen åt dina slavar profeterna och åt de heliga och åt dem som fruktar ditt namn, de små och de stora, och störta dem i fördärvet som fördärvar * jorden.” genomfördärvar. Jmf Upp 21:3 - 5
* Ordagrant ständigt

Aldrig förr har man fördärvat jorden som nu. –
Jmf 2 Petrus 3:7 och Uppenbarelseboken 21:3 –
2009-04-25, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Efter att ha funderat lite över utvecklingen på debatten de senaste dagarna har jag kommit fram till vissa slutsatser.

Jehovas Vittnen är visserligen ofta trevlig människor.

MEN, de är också arroganta, självgoda, högmodiga och intoleranta i större utsträckning än de flesta!

Beroende på vilken väg man befinner si.
Sanningen är ofta illa hörd.
Det som framförs är Bibelns ord och de kan ingen människa ändra på.
Gud varna oss för vad han kommer att göra och visar oss hur vi ska kunna bki godkända och den sanningen är kanske inte alltid lätt att höra.

Mika 6:8
”Han har omtalat för dig o jordemänniska vad som är gott. Och vad kräver Jehova i gengäld av dig annat än du utövar rättvisa och älskar kärleksfull omtanke och är blygsam, när du vandrar med din Gud?”

Predikaren 8:9
”Allt detta har jag sett, och jag inriktade mitt hjärta på varje arbete som har utförts under solen, under den tid då människa har haft makt över människa till hennes skada.”

Psalm 146:3

”Sätt inte er förtröstan till ädlingar, inte till en jordemänniskas son, hos ingen räddning finns.”

Romarna 14:12
Så skall då var och en av oss avlägga räkenskap för sig själv inför Gud.”
2009-04-25, 11:15
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Gud varna oss för vad han kommer att göra och visar oss hur vi ska kunna bki godkända och den sanningen är kanske inte alltid lätt att höra.

”Han har omtalat för dig o jordemänniska vad som är gott. Och vad kräver Jehova i gengäld av dig annat än du utövar rättvisa och älskar kärleksfull omtanke och är blygsam, när du vandrar med din Gud?”

”Allt detta har jag sett, och jag inriktade mitt hjärta på varje arbete som har utförts under solen, under den tid då människa har haft makt över människa till hennes skada.”

”Sätt inte er förtröstan till ädlingar, inte till en jordemänniskas son, hos ingen räddning finns.”

Jesus sade:"Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden"
Jesus har alltså fått Guds namn, och därför skall ALLA böja knä inför Jesu namn och bekänna att Jesus Kristus är Herre, Gud Fadern till Ära!
Senast redigerad av Rottweilern 2009-04-25 kl. 11:31.
2009-04-25, 17:46
Medlem
Ja, så är det dags igen.
Ytterligare en släkting skulle behöva en operation.
Men läkarna kan inte lova att det går att göra den utan blod.

Sjukhuskommitén är inblandad men kan tydligen inte hjälpa i det aktuella fallet.
2009-04-25, 18:07
Medlem
fotos avatar
Citat:

Men då sicket klipp och klistrande. Vad vill du ha sagt med det här?
2009-04-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Jesus sade:"Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden"
Jesus har alltså fått Guds namn, och därför skall ALLA böja knä inför Jesu namn och bekänna att Jesus Kristus är Herre, Gud Fadern till Ära!

Jesus heter Jesus och Skaparen Gud JHVH.

Alla som böjer knä är Jehovas skapelse och ingen kan mäta sig Med Skaparen Jehova Gud.

Undrar om du förstår vad Jesus gjorde för oss, i så fall gör du som Jesus befallde i Matt 28:19, 20.
2009-04-25, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Men då sicket klipp och klistrande. Vad vill du ha sagt med det här?

Att vi är alla ansvariga inför Gud.
2009-04-25, 19:23
Medlem
fotos avatar
Citat:
Att vi är alla ansvariga inför Gud.

Varför klippa från gamla förbundet (GT) när Jesus har kommit med ett nytt (NT)??

Dessutom så handlar Romarbrevet 14 (som du hänvisar till) om förhållanden till svaga bröder. Att du inte ska döma den som är svag.
2009-04-25, 19:23
Medlem
Det visste man

Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Brukar skippa dig o Bella nu för tiden, har inget till övers för er som det är i dagsläget!

Du är försvarslös som alltid och därför vägrar du kommunicera. Själv presenterade jag bevis på Jvs falska förkunnelse om 1925 och jag visste att du skulle vägra ta till dig det, fastän du påstod att du skulle det. Så jag presenterade materialet med tanke på ärliga människor som läser här. Och jag skall följa upp med dokumentation om ytterligare falsk årtalsförkunnelse som Jv ägnat sig åt, också det till gagn för ärliga människor.
2009-04-25, 19:26
Medlem
fotos avatar
Citat:
Undrar om du förstår vad Jesus gjorde för oss, i så fall gör du som Jesus befallde i Matt 28:19, 20.

Gör ni som Jesus befaller i den versen. Döper först och lär sen??

Matt 28:19 Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar! Döp dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn 20 och lär dem att hålla *allt vad jag har befallt er. Och se, jag är med er alla dagar intill tidens slut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in