2009-04-24, 13:10
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Nej jag är inte ute och cyklar, sitter på stol faktiskt! Men vi kan mötas på vägen, jag kanske sitter på en cyckelstol?

Hahaha
Ok halva vägen var

Med andra ord, det finns ingen bön till Jesus och ingen bön till Jehova... tebax på ruta ett
2009-04-24, 13:21
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Hahaha
Ok halva vägen var

Med andra ord, det finns ingen bön till Jesus och ingen bön till Jehova... tebax på ruta ett

Att de ber till Gud och tackar honom i sina böner står ju rätt mycket, men eftersom jag tror att Sonen också är Gud, så kan ju titeln Gud även hänvisas till Sonen, tror jag!

Men jag har funnit en intressant vers här Battlebitch!

1 kor1:2 "till Guds församling som är i Korinth, till er som har blivit helgade i gemenskap med Kristus Jesus, kallade att vara heliga, tillsammans med alla som överallt anropar vår Herre Jesu Kristi namn, deras Herre och vår:"

Och sedan: "Ty ”var och en som anropar Jehovas namn skall bli räddad”.

Här står det först i 1 kor. att man skall anropa Jesu Kristi namn, och i rommarbrevet hänvisar versen till Joel 2:32 där det står att man skall anropa i Jehovas namn, då blir man räddad. Hur förhåller du dig till den versen?

Carro back on the right way on the bike!
2009-04-24, 13:48
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Att de ber till Gud och tackar honom i sina böner står ju rätt mycket, men eftersom jag tror att Sonen också är Gud, så kan ju titeln Gud även hänvisas till Sonen, tror jag!

1 kor1:2 "till Guds församling som är i Korinth, till er som har blivit helgade i gemenskap med Kristus Jesus, kallade att vara heliga, tillsammans med alla som överallt anropar vår Herre Jesu Kristi namn, deras Herre och vår:"

Här står det först i 1 kor. att man skall anropa Jesu Kristi namn, och i rommarbrevet hänvisar versen till Joel 2:32 där det står att man skall anropa i Jehovas namn, då blir man räddad. Hur förhåller du dig till den versen?

Eller.

"Om ni ber om något i mitt namn, skall jag göra det." (Joh 14:14)

"Ty där två eller tre är samlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem." (Matt 18:20)
2009-04-24, 13:56
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Eller.

"Ty där två eller tre är samlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem." (Matt 18:20)

Ja exakt!=)
2009-04-24, 14:25
Medlem
Citat:
Jag ser inget Jehova där.. Bättre kan du.

Ok, gör dig dum då.
2009-04-24, 14:29
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:

Jag citerar mig själv,

Citat:
Nej, bara ett bevis att han är Guds som. Ett bevis att Gud har gett honom denna förmåga. Det är Gud som har gett oss sin son, Gud har offrat sin enfödde son för att vi skall kunna få förlåtelse för våra synder och evigt liv. Hade Gud sänt sin son hade vi inte haft mycket hopp!

Apg.4:10-12 så må det vara känt för er alla och för hela Israels folk, att i nasarén Jesu Kristi namn, vilken ni hängde på pålen men vilken Gud uppväckte från de döda, genom denne står den här mannen frisk här inför er. 11 Han är 'den sten som av er, ni byggnadsarbetare, betraktades som ingenting värd, den som har blivit huvudhörnstenen'. 12 Och det finns ingen räddning i någon annan, för det finns inte under himlen något annat namn, som har blivit givet bland människor, genom vilket vi skall bli räddade.

Eftersom Gud – Jehova har gett oss möjligheten till evigt liv genom sin son så är det han som sett till att våra synder förlåtits. Utan Gud – Jehova så hade sonen – Jesu död vart meningslös. Jesus hade förblivit död om inte Gud – Jehova hade uppväckt honom!

Här förklarar bibeln sig själv eftersom Fadern – Jehova har gett sin son – Jesus denna makt/förmågor så är det därför han kan ge räddning.
Hade inte Gud gett Jesus detta hade han aldrig kunnat utföra dessa ting!

Jag vet vad jag tror iaf!
2009-04-24, 14:31
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Eller.

Joh 14
Jesus sade till honom: ”Så lång tid har jag varit hos er, och ändå har du, Filippus, inte lärt känna mig? Den som har sett mig, han har också sett Fadern. Hur kommer det sig att du säger: ’Visa oss Fadern’? 10*Tror du inte att jag är i gemenskap med Fadern och Fadern i gemenskap med mig? De ord jag säger till er talar jag inte av egen ingivelse; utan Fadern som förblir i gemenskap med mig, han utför sina gärningar. 11*Tro mig att jag är i gemenskap med Fadern och Fadern i gemenskap med mig; om inte annat, så tro åtminstone för gärningarnas skull. 12*Sannerligen, sannerligen säger jag er: Den som utövar tro på mig, också denne skall göra de gärningar som jag gör; och gärningar större än dessa skall han göra, eftersom jag nu går min väg till Fadern. 13*Och vad ni än ber om i mitt namn, detta skall jag göra, för att Fadern skall förhärligas i förbindelse med Sonen. 14*Ifall ni ber om något i mitt namn, skall jag göra det
2009-04-24, 14:42
Medlem
Citat:
Du bestämmer inte vad jag ska göra och inte göra, lär dig det!

Jag bestämmer vad jag gör... om jag skiter i dina inlägg så gör jag det... Precis som i tjänsten när man träffar en knäppgök, då gör jag inte tillbaks och ödslar min dyrbara tid....

Vill du något vettigt så ser jag det och kommer att svara ... Men so long... Så vet du vad jag tycker!

Haha, jag förstod väl att du inte skulle svara:

Ditt löfte:
"Ja ge mig fakta på att Jehovas Vittnen eller sällskapets litteratur har satt ett datum för harmageddon så skall jag tro dig! Jag lovar"
betyder alltså inget.

Som väntat.
Och du, du kan själv vara ganska envis och "kräva" svar av andra här på forumet.
Men det är kanske en rätt som bara du har?!
2009-04-24, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Jesus lärde dem att be i hans namn till Jehova Gud.

[Tänk att människan som anser sig så intelligent, bara förstå det för sig själva, ack vojne vojne.]

Men Jesus använde inte Guds namn i sina böner.
Inte ens i mönsterbönen.
Och inte ens i NW.
2009-04-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
[Tänk att människan som anser sig så intelligent, bara förstå det för sig själva, ack vojne vojne.]

Ja visst är det konstigt. Fast det kanske blir så för en del som tror mer på det mänskliga ledare påstår i en tidning än de tror på det som står i bibeln? Vad tror du, kan det bli så illa?
2009-04-24, 16:07
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Haha, jag förstod väl att du inte skulle svara:

Ditt löfte:
"Ja ge mig fakta på att Jehovas Vittnen eller sällskapets litteratur har satt ett datum för harmageddon så skall jag tro dig! Jag lovar"
betyder alltså inget.

Som väntat.
Och du, du kan själv vara ganska envis och "kräva" svar av andra här på forumet.
Men det är kanske en rätt som bara du har?!

Jag läste inte ens ditt inlägg då jag såg ditt avslut och din usla attityd och beslöt mig att inte ödsla tid på en sån person...
2009-04-24, 16:32
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Jag läste inte ens ditt inlägg då jag såg ditt avslut och din usla attityd och beslöt mig att inte ödsla tid på en sån person...

Gitte skrev: "Dags att säga något om detta BattleBitch!
Och även om det Eberhard skrev om 1925!"

Anser du att hon avslutade med en usel attityd för att hon skrev så?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in