Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Nädå, så lätt blir ni inte av med mig (du vet hur det är, även om ni säger nej så står vi snart vi er dörr igen och gör ett nytt försök

)
Funderar på det där. Jag fick besök av JV för många år sedan och bjöd in de två kvinnorna som stod utanför dörren. Det var en grymt kall dag och jag satt och drack te vid en varm kakelugn och tänkte att dom nog också behövde värma sig. Jag bjöd på te och vi pratade förstås en stund om JVs läror och livsåskådning. Vi kunde som vanligt inte mötas i frågorna eftersom de hela tiden talade förbi mina frågeställningar och svarade med "top tio svaren" vid missionsarbete. Vi enades i vissa åsikter om att världen mår dåligt i många avseenden. Efter pratstunden tackade de för tekoppen och gick.
De gjorde sedan några svängar till förbi hos mig. Jag var inte hemma alla gånger men såg att de varit där eftersom Vakttornet och Vakna fanns i brevlådan. Vid något mer tillfälle bjöd jag in dom igen, vi lyckades inte då heller kommunicera med varandra. Jag var inte sur utan välkomnande och nyfiken men jag känner mig väldigt färdig med min livsåskådning, vi skildes den gången åt i vad jag tyckte var en god stämning utan att upprörda känslor någon gång förekommit mellan oss.
Efter det så slutade de komma. Hur kommer det sig? Accepterar ett JV att en person inte funnit "sanningen" om man anser sig ha en god samarbetsallians? Borde de inte ha fortsatt att uppsöka mig?