2009-04-09, 15:41
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Just det..

Jag tror att många missar att förståelsen av Uppenbarelseboken vilar på Danielsboken..

De många som sover i mullen skall vakna, några till evigt liv, andra till förakt och evig skam. ( Dan 12:2 )

Tack käre syster/broder i Kristus!=) Det bibelstället har jag ännu inte läst, men skall göra det!
2009-04-09, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Så du menar att Jesu jobb att predika var förgäves? Att vi kan stryka Matt 24:14 ur bibeln?

För om alla skall uppväckas så faller ju hela nya testamentet, då kan vi ju skippa det. Eller hur tänker du?

Vad menar du att bibeltexten "den som har dött har blivit frikänd från sin synd" betyder?

Och "det ska ske en uppståndelse både för rättfärdiga och orättfärdiga"?

Och det skriftstället som Gitte visade?

Det är basic tro inom JV att alla som dött blir uppväckta BattleBitch....
2009-04-09, 16:16
Medlem
Citat:
Så du menar att Jesu jobb att predika var förgäves? Att vi kan stryka Matt 24:14 ur bibeln?

För om alla skall uppväckas så faller ju hela nya testamentet, då kan vi ju skippa det. Eller hur tänker du?

Predikandet gör vi inte i första hand för att rädda människor. Det är ju omöjligt! JV kan inte täcka hela jorden och JV kan inte komma till alla personer precis i rätt ögonblick när de vill ta emot budskapet. Hur skulle det gå till??

Gud tar ju inte bort människor bara så där på kul.
Bara för att en person precis den dan ett JV kom till dens dörr hade migrän och bad JVt flyga och fara betyder inte att den diskvalificerat sig för liv!
2009-04-09, 16:16
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Vad menar du att bibeltexten "den som har dött har blivit frikänd från sin synd" betyder?

Och "det ska ske en uppståndelse både för rättfärdiga och orättfärdiga"?

Och det skriftstället som Gitte visade?

Det är basic tro inom JV att alla som dött blir uppväckta BattleBitch....

Den som lever får se
2009-04-09, 16:17
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Predikandet gör vi inte i första hand för att rädda människor. Det är ju omöjligt! JV kan inte täcka hela jorden och JV kan inte komma till alla personer precis i rätt ögonblick när de vill ta emot budskapet. Hur skulle det gå till??

Gud tar ju inte bort människor bara så där på kul.
Bara för att en person precis den dan ett JV kom till dens dörr hade migrän och bad JVt flyga och fara betyder inte att den diskvalificerat sig för liv!

OK, så du ser det på så sätt ... då vet jag
2009-04-09, 16:19
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foto
"Hebr 9:27 Och liksom det är bestämt om människan att hon en gång skall dö och sedan dömas..."

Först dö sedan dömas.

Citat:
Ursprungligen postat av foto
Du ser väl vad som står? Upp 20:12 Och jag såg de döda, både stora och små, stå inför tronen.

OK, jag ger mig! Du har rätt...
2009-04-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Men varför kom han så många år efter syndafloden? Om hans lösenoffer behövdes kunde ju han komma ner direkt...?

Direkt efter syndafloden?
Och dö för 8 pers?

Jo d e klart.

Gud ville ju ge mänskligheten den tillräckliga tiden att greja med sina egna styren, med sina egna vetenskapliga och medicinska upptäckter osv -för att de skulle få en äkta chans att göra det bättre än Gud själv.

Efter denna tid av människans tester så kommer den frågan aldrig mer att behöva tas upp.

Den är då avgjord en gång för alla.
2009-04-09, 16:21
Medlem
Citat:
OK, så du ser det på så sätt ... då vet jag

Nej jag enbart ser det inte på så sätt....det är det sättet som JV ser det.

Vi har alla olika mogenhet inom det hela.
2009-04-09, 16:23
Medlem
Citat:
Den som lever får se

Men varför är du så envis?
Jag förklarar hur det ligger till och du kör vidare på din idé, som är felaktig.

Varför??

Och kan du svara på de frågor jag ställde dig i mina två senaste svar till dig, tack...
2009-04-09, 16:25
Medlem
Citat:
Vilken mening ser du i att uppväcka en död för att dö igen på en gång?

????

Vet du inte vad som händer i tusenårsriket??
2009-04-09, 16:27
Medlem
Citat:
Du kan dömas även när du är död. .. döms du till liv så uppstår du och döms du till död så får du fortsätta så

Människor som uppstår kommer att dömas efter sina gärningar som de gör efter sin uppståndelse i paradiset...

Därför sägs det att en del uppstår till liv och andra till död.
2009-04-09, 16:28
Medlem
Citat:
Du kan dömas även när du är död. .. döms du till liv så uppstår du och döms du till död så får du fortsätta så

...dömas när du är död???....va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in