Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
jag känner brukade säga att han var utesluten, och då lommade de iväg självmant med en gång. I Botkyrka har jag sett massor av märken på dörrarna att man inte vill ha någon påringning av Jv. Ett säkert sätt att slippa kunde vara att sätta upp en skylt på dörren med följande text:
"Du JV - skall du verkligen ringa på? Tänk om det är en avfälling som öppnar!"
Att stöta på en avfälling är en så fasansfull erfarenhet för Jv att de nog skulle gå förbi en sådan dörr. Själv har jag inget emot att prata med Jv, men eftersom de inte klarar sig i diskussionerna får de väldigt brottom till nästa dörr. På min ort har besöken i hemmen minskat dramatiskt under senare år. Det är sällan man ser något Jv ute här numera.
Jag har heller inget särskilt emot att prata med JV. Jag har nog fått ca 10 besök under åren. Påfallande är att de blir synnerligen konfysa när de stöter på en ateist med djupa bibelkunskaper. De har överhuvudtaget ingen förmåga att övertyga människor som själva har läst lite i bibeln och dessutom något sånär allmänbildade. Detta framgår ju också med all önsvärd tydlighet från de inlägg som JV skriver här.
Ibland har jag lagt mig vinn om att pulvrisera SAMTLIGA argument de kommer med. Oftast brukar de börja med bibelpassager. När detta inte går har de ibland försökt använda sig av biologiska fakta för att illustrera guds existens eller liknande. Eftersom jag dessutom är disputerad ekolog blir det stor komik när jag för varje barrockt påstående kan hämta fram ett tio-tal referenser på hur fel de har.
Då brukar jag starta med min egen utfrågning avseende deras referenser och kunskaper. Då blir det riktligt pinsamt.
Ofta brukar jag själv be dem komma igen för vidare diskussioner och med mer material från JV, dock har jag aldrig fått något återbesök....