Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Vuxenskola är gymnasial nivå, duger bra för de som inte kan forska via ex. högskola, alltså teologi.
Jag är 21år, akademisk student och skrev ur mig ur gustav adolfskyrkan för 3år sedan då jag såg min första inkomstdeklaration : )
Jag upprepar alltså; Jag har kritiserat dig i afton eftersom du hyttar om vem som ska läsa vad, vem som vet vad, hur det ena ligger till med det andra, vem som är källa och vem som är inte osv.
Jag säger det igen, jag har fullständig respekt och finner det imponerande när folk har en hobby, religion eller uppfattning om saker och ting - men respekterar och låter ens åsikter vara i fred. Du har tagit dig an många skribenter på forumet, tror jag, eftersom du besitter en elitisk attityd - allt detta plus att man med 5min research kan hitta dig med egna ord för bara ett par veckor sen hylla narkotika, alkohol, döda katter, piratkopierad mjukvara osv.
Jag känner till JV så pass väl, genom en av mina närmsta vänner, att någon som för bara 3-4 veckor sen sitter på flashback och gör drogrekomendationer, triprapporter, poesi och hyllningstrådar om narkotika och i nästan två års dokumenterad tid(med hjälp av fb) har du tagit sinnesvridande substanser. Antingen sitter du här och ljuger om att ditt jv medlemsskap och att du varit öppen till församlingen om ditt narkotikamissbruk - alltså du är medlem men ljuger om dina syndiga vanor. Då förstår jag att du mår så dåligt som du har berättat i tiotals trådar..att du behöver supa och ta droger. Eller så är du helt enkelt med i kyrkan för jag vet att ett sådant beteende aldrig hade passerat obemärkt förbi!
Jag tror du är med i kyrkan, och mår skitdåligt över ditt vardagliga, hemliga, leverne - tyvärr.
"
Vuxenskola är gymnasial nivå, duger bra för de som inte kan forska via ex. högskola, alltså teologi." <<- Med det vill du ha sagt att jag inte är tillräckligt smart för att plugga uni.? Jag har inget behov av att hävda mig inför dig egentligen, men du verkar tro dig veta vem jag är.. har dock själv valt att plugga religionkunskap och fräscha upp mina språk- och psykologikunskaper på vux. för att det passar mig just nu, jag tänker ev. söka vidare, läsa beteendevetenskap och ta upp mina tidigare psykologistudier på universitetsnivå. Innan dess läste jag 3 år musikpedagogisk linje.. jag har utb. så det räcker (wassup?) men vill helst ägna mitt liv åt Gud och studera dom Heliga Skrifterna.
"Om vem som ska läsa vad"? Jag har inte gett några order om vad folk ska läsa. Jag har gett råd, aldrig påstått något annat. Det är stor skillnad där.
"
Jag säger det igen, jag har fullständig respekt och finner det imponerande när folk har en hobby, religion eller uppfattning om saker och ting - men respekterar och låter ens åsikter vara i fred." Tråden heter Jehovas Vittnen, det vet du va? Folk kommer hit och frågar för att dom vill ha reda på saker och ting, en del kommer med felaktiga påståenden då är det på sin plats att man förklarar exakt hur det ligger till, eller hur?
btw, min tro är ingen "hobby", det är en livsstil, en identitet.
Att jag hållt på med droger, och annat crap är inget jag stuckit under stol med någonsin på FB. Det borde du också sett om du läst mina inlägg. Vem är det som anklagar vem nu? Om inte jag har rätt att anklaga någon så har väl inte heller du någon rätt att anklaga någon annan? Varför skulle jag vara mindre trovärdig p g a mitt tidigare liv?
"
Jag tror du är med i kyrkan, och mår skitdåligt över ditt vardagliga, hemliga, leverne - tyvärr." <<- Då tror du fel. Igen. Tyvärr. Jag är inte med i Svenska Kyrkan och jag mår absolut
inte dåligt!! Har aldrig varit lyckligare i hela mitt 35-åriga liv. "Hemliga leverne"
Mitt liv är sååå hemligt. SÅ hemligt att jag skrivit i tidigare inlägg i denna tråd att jag har haft drog- och alkoholproblem, men att jag är nykter sen över 18 veckor tillbaka, och snart varit utan både cigg, snus och cannabis. Du försöker underminera min trovärdighet, men det gick inte.
"...
för bara ett par veckor sen hylla narkotika, alkohol, döda katter, piratkopierad mjukvara osv." <<- Ursäkta? Döda katter och piratkopierad mjukvara? Snälla upplys mig om dessa påståenden.
jag kan också fylla i, att jag inte började studera för 3 veckor sedan.

jag har hållt på till och från sen 1992, sen du var 5 år. Jag tröttnade på mitt meningslösa liv och sökte mig tillbaka till Gud och nu försöker du snacka skit om mitt förra liv? Är ditt liv bättre? Vem är det som är självgod här och tror att han vet vem jag är?! *asg*
Du svarade förresten inte på min fråga om du är muslim eller inte.