2007-09-09, 11:48
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
Eftersom Jehovas Vittnen är det utvalda folket och alla andra religioner är irrläror så har du svaret där.

Största synden? Det vore att döda någon, skulle jag tro.

Största synden är inte att mörda någon. Den största synden är att förkasta
deras trosuppfattningar om du en gång har genom dop lovat att följa "den
trogen och omdömmes gille slaven" (dvs den styrande kretsen, några få
utvalda som är en del av de 144 000 som skall tillsammans med Jesus regera
över människorna på jorden efter harmageddon).

Spelar ingen större roll om du fortfarande älskar Gud och tror på bibeln, du
måste acceptera alla trosuppfattningar och underordna dig dem.

Det är bättre för vissa människor att bli mördade istället för den grymma
utfrysning som förekommer när man väljer att inte tro på "sällskapets
litteratur" oavsett om man fortfarande älskar Gud och är trogen Bibelns
skrifter.

Det finns inget värre för ett vittne än en person som väljer att lämna
organisationen på grund av att man inte längre tror på Jehovas vittnens
tolkningar av bibeln.
2007-09-09, 14:40
Medlem
liberty_capss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ev01ving_
http://www.flashback.org/showthread.php?t=524492

Ej en hög kvalitet, säger nedgående spiral, vilket inte är sant (3d världen), pratar med avhoppar vilket är en dålig källa. Låt en akademiker tala om dem istället för et troll som Clas Svahn.

Nu kommer du bli väldigt förvånad ...

Clas Svahn är född 1958, journalist på Dagens Nyheter sedan 1990 och ordförande i Riksorganisationen UFO-Sverige. Han har alltid fascinerats av att undersöka händelser och fenomen på gränsen till det vi i dag känner till och är en av Sveriges främsta ufo- och konspirationsexperter. I flera böcker har han skrivit om spöken, paranormala upplevelser, ufo och historiska gåtor.

Hans senaste bok heter Det okända och utkommer på Semic hösten 2006. Tidigare har han medverkat i Övernaturligt (Semic 1997), Oförklarligt (Semic 1998), Gåtfullt (Semic 1999), Världens största konspirationer (Semic 2002) och Historiens största mordgåtor (Semic 2004). Han har själv skrivit UFO - Möte med det okända (Semic 2000) samt flera böcker på andra förlag såsom Mötet i gläntan (1995) och UFO-Mysteriet (1998). Han har bidragit med kapitel i en rad utländska böcker samt skrivit en stor mängd artiklar om mysterier och populärvetenskap i såväl Sverige som andra länder. Clas Svahn bor i Järfälla med sin fru och två barn.

Hans olika böcker ...
http://www.bokus.com/cgi-bin/book_search.cgi?FAST=Svahn%2C%20Clas&FAST_VALUE=AU THOR&SORT_ORDER=SO_PRINTYEAR_DESC
2007-09-10, 10:34
Medlem
liberty_capss avatar
Sorry länken blev fel, om det nu inte är så att länken ändras ...
http://www.bokus.com/cgi-bin/book_search.cgi?rewrite=no&FAST=Svahn+Clas&FAST_VA LUE=AUTHOR&FAST_FUZZY=AUTHOR&x=12&y=14&COUNTRY=Sve rige

Boken som ligger till grunden för den radiointervjun ...
Sekter och hemliga sällskap i Sverige och världen
2007-09-25, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pamlor
Därför att det är extremt sällan alternativt är att dö; svensk sjukvård överanvänder blodtransfusioner till partienternas nackdel. Om man hade användt blodfri kirugi där man återanvände blod skulle troligen Anna Lindh levat idag, hon dog av komplikationerna av för många blodtransfusioner ... Det är till och emd doktorer som säger att de använder blodtransfuioner av tradition ...

Varför tror du att Anna Lindh fick så mycket blod?
Jo, därför att hon hade så stor blodförlust, blodet rann ur henne, och läkarna gav henne blod medan de opererade för att stoppa blodförlusten.
Tyvärr lyckades de inte!
Att hon fick så enormt mycket blod var inte för nöjes skull, hon förlorade allt sitt blod flera gånger om.

Tror du verkligen att hon hade överlevt om de inte hade gett henne blod?
2007-09-25, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Det man skall komma ihåg i sammanhanget är att det faktiskt finns blodersättande medel.

Det finns i New York ett sjukhus där man bedriver kirurgi UTAN blodtransfusioner. Och då omfattar detta ÄVEN avanacerad kirurgi där det normalt går åt många påsar blod.

Så det finns alternativ om man bara undersöker fakta

Javisst, blodfri kirurgi fungerar ofta!
När det gäller planerade operationer.

Besvärligare blir det när det gäller olycksfall, eller tex skottskador med stora blodförluster. Eller komplikationer vid förlossningar.

Sjukhuset i New York tar troligen inte emot sådana olycksfall, där man inte kan begränsa blodförlusten!
Utan har specialicerat sig på planerade operationer.

I verkligheten används blodfri kirurgi i många fall på vanliga svenska sjukhus, utan att patienten har uttryckt något önskemål om detta.
2007-09-25, 16:08
Bannlyst
När det gäller JV och klädseln måste jag bara berätta en sak som egentligen är helt OT, men lite kul. I alla fall nu när det gått några år...

Jag hade nyss börjat studera, och skulle följa med på mitt allra första möte. Min uppfattning om proper klädsel var hela och rena jeans och en skjorta. Var ingen kjolmänniska på den tiden!
"Systern" som jag studerade med och skulle åka med var barnvakt åt två små ungar, och de mönstrade mig kritiskt uppifrån och ner, och så sa killen (cirka sex är gammal) med ett mycket kritiskt tonfall: "Ska du gå på mötet klädd sådär?!"
Jag höll på att krevera, jag tyckte ju jag var jättefin. "Systern" skyndade sig att tala om att det var helt okej, hon hade glömt berätta att det var kjol och klänning för kvinnor och kostym för män som gällde. För henne var det ju självklart.

Tja, jag gick ju på mötet i mina fina jeans. Fick en hel del undrande blickar, men ingen sa något. De var upptagna med att säga hur roligt det var att se mig, hur glada de var att ha mig där osv.
2007-09-25, 23:14
Medlem
liberty_capss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Varför tror du att Anna Lindh fick så mycket blod?
Jo, därför att hon hade så stor blodförlust, blodet rann ur henne, och läkarna gav henne blod medan de opererade för att stoppa blodförlusten.
Tyvärr lyckades de inte!
Att hon fick så enormt mycket blod var inte för nöjes skull, hon förlorade allt sitt blod flera gånger om.

Tror du verkligen att hon hade överlevt om de inte hade gett henne blod?

Känner du till något om blodfri kirugi?, där återanvänder man blodet, alt blod hon spiller ut återanvänds ....

Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie
När det gäller JV och klädseln måste jag bara berätta en sak som egentligen är helt OT, men lite kul. I alla fall nu när det gått några år...

Jag hade nyss börjat studera, och skulle följa med på mitt allra första möte. Min uppfattning om proper klädsel var hela och rena jeans och en skjorta. Var ingen kjolmänniska på den tiden!
"Systern" som jag studerade med och skulle åka med var barnvakt åt två små ungar, och de mönstrade mig kritiskt uppifrån och ner, och så sa killen (cirka sex är gammal) med ett mycket kritiskt tonfall: "Ska du gå på mötet klädd sådär?!"
Jag höll på att krevera, jag tyckte ju jag var jättefin. "Systern" skyndade sig att tala om att det var helt okej, hon hade glömt berätta att det var kjol och klänning för kvinnor och kostym för män som gällde. För henne var det ju självklart.

Tja, jag gick ju på mötet i mina fina jeans. Fick en hel del undrande blickar, men ingen sa något. De var upptagna med att säga hur roligt det var att se mig, hur glada de var att ha mig där osv.

Se där en blivande dörrknackare, lycka till med det ...
2007-09-26, 00:03
Medlem
[quote=liberty_caps]Känner du till något om blodfri kirugi?, där återanvänder man blodet, alt blod hon spiller ut återanvänds ....

Du har fel.
Bllodfri kirurgi innebär att blod inte används.

I fallet med Anna Lindh var det nog omöjligt att återanvända blodet, eftersom hon, som jag förstod saken, förlorade så mycket blod på gärningsstället, och på väg till sjukhuset, att nytt blod måste tillföras för att försöka rädda hennes liv.

Verkar ganska svårt att återanvända blodet som förlorats i affären, och i ambulansen!!

Dessutom, att Anna Lindh dog på grund av att hon fick så mycket blod, det vill åtminstone jag höra från en expert innan jag kan tro på det.
Har aldrig sett något sådant uttalande från läkarna!

Det är nog ännu en av alla JV-skrönor
2007-09-26, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liberty_caps
Känner du till något om blodfri kirugi?, där återanvänder man blodet, alt blod hon spiller ut återanvänds ....

Se där en blivande dörrknackare, lycka till med det ...

Nej, jag är definitivt inte en blivande dörrknackare. Jag är ett "exvittne", (dock aldrig döpt).
Var så kallad odöpt förkunnare i några år.
2007-09-26, 22:57
Bannlyst
Eftersom Jehovas Vittnen är det utvalda folket och alla andra religioner är irrläror så har du svaret där.
------------------------------------------------------------------------------------

Ehhh, ursäkta? När blev JV det utvalda folket? Vem valde dem?
2007-09-27, 10:23
Medlem
liberty_capss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie
------------------------------------------------------------------------------------

Ehhh, ursäkta? När blev JV det utvalda folket? Vem valde dem?

Ursäkta ladydoordie, hur var det annars att predika?, gio menar bara att det är vad Jehovas vittnen tror, men de tror likväl inte att de är profeter ...
2007-09-27, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liberty_caps
Ursäkta ladydoordie, hur var det annars att predika?, gio menar bara att det är vad Jehovas vittnen tror, men de tror likväl inte att de är profeter ...

Det var rätt intressant att predika faktiskt! Jag var ju övertygad om att jag hade Sanningen, och att jag skulle frälsa människor med mitt "glada budskap". På många sätt var det riktigt trevligt att vara ett JV, det var först när jag började ifrågasätta vissa läror som det blev jobbigt.

Jo, jag förstod hur han menade, var bara tvungen att retas lite. Jag vet ju mycket väl vilken syn JV har på sig själva, och hur de ser på alla som inte "har Sanningen". Med versalt S.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in