"Vad skall man göra?"
Citat:
Ursprungligen postat av IsgrimnuR
Ingen fara. Jag ser detta som övning i att predika, försvara sanningarna om Gud, hans heliga namn, Sonen och sanningen. Jag känner mig alltid tillfreds med ett leende på läpparna när jag stänger av datorn inför nattens vila, i det att jag vet att jag har gjort rätt i Guds ögon samt uppenbarat för människor om Gud och hans namn och hans uppsåt.
Samtidigt upptäcker jag också sidor, både goda och dåliga, hos mig som jag slipar på under tiden samtidigt som jag kommer till djupare insikt. Det är jag som ska tacka för att jag får kämpa för att övertyga, inte övertala vilket i sin tur kan rädda fler liv än vad jag kanske annars skulle gjort. Djupgrävningar i bibeln, bläddra i böcker och leta efter fakta på nätet (både på watchtower.org, wikipedia och andra sajter). Kontentan är att jag blir bara djupare andlig i detta. =)
P.S. Jättebra länk. Visste att någon skulle opponera sig i tillförlitligheten ang. källan. Vad ska man göra? Även ifall Jesus själv kom ner och sade som det var så skulle en del människor fortfarande hävda annat. Just let it go..
D.S.
m v h
Samtidigt upptäcker jag också sidor, både goda och dåliga, hos mig som jag slipar på under tiden samtidigt som jag kommer till djupare insikt. Det är jag som ska tacka för att jag får kämpa för att övertyga, inte övertala vilket i sin tur kan rädda fler liv än vad jag kanske annars skulle gjort. Djupgrävningar i bibeln, bläddra i böcker och leta efter fakta på nätet (både på watchtower.org, wikipedia och andra sajter). Kontentan är att jag blir bara djupare andlig i detta. =)
P.S. Jättebra länk. Visste att någon skulle opponera sig i tillförlitligheten ang. källan. Vad ska man göra? Även ifall Jesus själv kom ner och sade som det var så skulle en del människor fortfarande hävda annat. Just let it go..
D.S.m v h
Artikeln är urkass och full av felaktiga påståenden. "Vad skall man göra?" Ja, om kritiken skulle vara fel skulle du ju kunna vederlägga den. Men det kan du inte därför att den inte är fel. Du bara önskar att artikeln som jag malde till mjöl skall vara rätt. Önsketänkande mot allt förnuft och mot alla fakta. Men varför skulle du vara annnorlunda än Jvs ledning? Sanningen är att om Jesus själv kom ner och ville föra Jv tillrätta så skulle han fösas bort och förkastas.
Jag lovade dig bonus i form av redogörelse för Sällskapets bedrägerier. Övriga läsare behöver också få reda på ledningens metoder. Det skulle ha kommit redan om inte den jämmerliga artikeln om korset skriven av intressenter för Worldwide Church of God hade dykit upp här och påkallat vederläggning.
Men den som väntar på något gott väntar inte för länge. Förutom bedrägeriet om undernäring från 1989 kan jag bjuda på en redogörelse för bedrägeriet kring ett citat i Jvs brsoschyr on Namnet från 1984. Bland annat. Nu stundar helg och det blir mer tid.