Citat:
Ursprungligen postat av IsgrimnuR
Då ska jag förklara: Man blir aldrig gammal i det nuvarande systemet om man förlitar sig på de system (mänskliga regeringar) som finns idag. Slutet är fortfarande nära, och det är fortfarande "få år" kvar av den här tingens ordning om man jämför med hur länge Gud har väntat på att få ställa allt tillrätta (det är ett par tusen år). Då kan man verkligen påstå att det bara är några "få år" kvar.
Jag är rädd för att alla dessa debatter om att "JV har fel hit o dit" grundar sig på människors okunskap och egna tolkningar av det Sällskapet tryckt upp på papper.
Snälla du när det står:
""Om du är en ung person, måste du också inse att du aldrig kommer att bli gammal i det nuvarande systemet. Varför inte? Eftersom alla bevis för uppfyllelsen av Bibelns profetior visar att detta korrupta system kommer att försvinna inom några få år. Om den generation som observerat början av de
"sista dagarna" år 1914, sade Jesus: "Denna generation kommer alls inte att försvinna förräns allt detta inträffar." Därför kommer du som yngre person aldrig att få någon karriär som detta system erbjuder."
Så är det väldigt svårt att missförstå!
De som var unga då, 1969, skulle alltså inte hinna få någon karriär i detta gamla system.
Eftersom slutet var så nära!
Men nog måste du väl vet att väldigt många som var unga då har kunnat göra karriär, de är ju i 60-årsåldern nu.
Och jag vet MÅNGA som var unga JV vid den tiden som i dag grämer sig över att de gick på sådana här uttalande, och därför har fått slita med dåligt betalda jobb hela sitt liv.
Sällskapet har ett stort ansvar här, även om de vägrar att erkänna det!