Citat:
Ursprungligen postat av Rrrrr
Jaha! IsgrimnuR är jehovas!? Hade inte fattat de! Man kunde ju misstänka att han va med i någon sekt helt klart, men hade missat de där med jehoves helt! De förklarar ju en hel del.. Då är det ju helt naturligt att han är hjärntvättat med skygglappar för ögonen! Jag som trodde att han var en "normal kristen". Jaja.. sorry om de blev OT.. Denna tråd skulle väl inte handla om jehoves-sekten...
Nej. Jag är inte ens en
odöpt förkunnare.
Jehova [JHWH] är Guds egennamn, och man
är ett Jehovas vittne. Guds namn är inget man bör missbruka. Sekt är fel ordval. Trossamfund är snarare ett korrekt ordval med tanke på att det inte finns en ensam mänsklig ledare i organisationen, och dessutom så är det i dag strax över 7 miljoner döpta medlemmar, dvs dom som rätteligen får kallas Jehovas vittnen. Ta reda på fakta.
Hjärntvättad? Jajjemen! Om du menar att Gud = Hjärntvätt så, visst, då är jag hjärntvättad. Skygglappar? Jag har levt större delen av mitt liv som icke-troende så det där med
skygglappar kan du stoppa upp någonstans där solen inte skiner. "
Normal kristen"? Du menar en sådan som hänger sig åt ikondyrkan (kors-, maria- och helgondyrkan). Sådana som dyrkar Jesus istället för Gud och firar jul, midsommar, halloween och födelsedagar dvs traditioner som inte har något alls med Guds principer, bud och uppsåt att göra? Hedniska riter som inbakades i religionen för att kompromissa, locka till sig fler tillbedjare? Nej, tack, jag följer Guds bud, inte människans!!