2008-05-18, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Tack för tipset. Jag har kontakt med en del som lämnat tidigare och som jag känt sedan länge. Problemet är inte att kunna ta sig ur organisationen. För det behöver jag bara gå till en äldste och säga att jag inte längre tror på någon viktig lära, så är jag utsparkad innan jag hinner säga 'ytterdörr'. Det verkliga problemet är att de samtidigt tar hela det liv jag känner ifrån mig.

Jag kan inte riktigt förstå ditt dilemma...sorry.
Har själv varit utesluten, faktiskt två ggr. Andra gången, som blev på flera år, kände jag bara befrielse. Man hade ju redan nya vänner på utsidan och de som jag lämnade i församlingen umgicks jag ändå inte med.
Det finns ett liv på utsidan, som kan vara riktigt kul och bra. Men det kuliga lämnade till slut dock bara tomhet efter sig, iaf för mig.

Är du säker på att du inte har mer att göra i JV är det ju meningslöst att hänga sig kvar. Förr eller senare måste du ta ett beslut.
Senast redigerad av Leviticus 2008-05-18 kl. 00:48.
2008-05-18, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Ser du det på det sättet så är du fri att göra det. Jag har förklarat redan och har ingen lust att repetera.
Synerna i Upp är inte skrivna i kronologisk ordning, om jag minns rätt.

JV:s vanliga argument. När det passar in på JV:s läror så säger man att något bevisas av den ordning det står i bibeln. Passar det inte in så säger man att det inte är kronologiskt skrivet.
2008-05-18, 00:38
Medlem
Citat:
Det är just det som är haken i det hela. Det finns inget sätt att lämna JV utan att det drabbar familjens sammanhållning. Vänner har jag även utanför JV, men min familj är alla JV. Jag överväger om jag ska våga/orka ta steget att berätta om mina åsikter till mina föräldrar och syskon efter den vanliga familjeträffen i sommar då alla träffas hos föräldrarna och har några trevliga dagar tillsammans. Av någon anledning känns det som att jag vill uppleva det en sista gång. För jag vet att det blir den sista gången jag får vara med och umgås med dem alla på ett avslappnat sätt. Därefter kommer sannolikt familjeträffarna att fortsätta som förut men utan att jag längre är välkommen. Det är ett smärtsamt och svårt beslut.

...ok jag förstår ditt dilemma.

Dumt att läsa allt innan man skriver inlägg...
2008-05-18, 00:40
Medlem
Citat:
JV:s vanliga argument. När det passar in på JV:s läror så säger man att något bevisas av den ordning det står i bibeln. Passar det inte in så säger man att det inte är kronologiskt skrivet.

Va?
Jag svarade inte så pga att det skulle vara "ett vanligt JV argument"...jag svarade så för att jag har för mig att det är så.
Du är sååå anti.
2008-05-18, 00:42
Medlem
Citat:
JVs spioner??

Nog vet du om att Betel gett uppdrag till vissa bröder att hålla koll på sidor som denna. Får de bara en hint om vem någon som skriver negativt om organisationen är så har den person snart ett kommittéförhör att vänta med påföljande uteslutning.
2008-05-18, 00:47
Medlem
Citat:
Nog vet du om att Betel gett uppdrag till vissa bröder att hålla koll på sidor som denna. Får de bara en hint om vem någon som skriver negativt om organisationen är så har den person snart ett kommittéförhör att vänta med påföljande uteslutning.

Uj. Så bra att jag inte är negativ då!

Och nej, hade ingen aning om att det spionerades. Jag tar eventuellt den infon med en liten nypa salt. Vem skulle ha tid att sitta här?? ...förutom t ex jag då....
2008-05-18, 00:50
Medlem
Citat:
...ok jag förstår ditt dilemma.

Dumt att läsa allt innan man skriver inlägg...

Hehe... jag upptäckte inte heller att du är inne och skriver samtidigt.

Jag är helt säker på att du är en reko kille(?), och jag angriper absolut inte de vanliga medlemmarna inom JV. Det skulle ju betyda att jag skriver ner min egen familj. Men jag vet det jag vet, och därför är det för mig helt omöjligt att tro på det längre. Ibland önskar jag nästan att jag inte skulle ha en aning om verkligheten. Livet skulle vara så mycket lättare då.
2008-05-18, 00:53
Medlem
Citat:
Uj. Så bra att jag inte är negativ då!

Och nej, hade ingen aning om att det spionerades. Jag tar eventuellt den infon med en liten nypa salt. Vem skulle ha tid att sitta här?? ...förutom t ex jag då....

Så då vet du inte om att flera har blivit uteslutna för att de skrivit negativt om JV samtidigt som de har varit lite oförsiktiga med info om sin person?
2008-05-18, 01:11
Medlem
Citat:
Hehe... jag upptäckte inte heller att du är inne och skriver samtidigt.

Jag är helt säker på att du är en reko kille(?), och jag angriper absolut inte de vanliga medlemmarna inom JV. Det skulle ju betyda att jag skriver ner min egen familj. Men jag vet det jag vet, och därför är det för mig helt omöjligt att tro på det längre. Ibland önskar jag nästan att jag inte skulle ha en aning om verkligheten. Livet skulle vara så mycket lättare då.

Jag förstår vad du menar. Men verkligheten...vilken verklighet menar du? Att människor gör fel?
Bibeln har ju sitt innehåll fast även om människor misslyckas.
Har du tappat tron på att Gud finns? Om så, vad blir alternativet?
2008-05-18, 01:14
Medlem
Citat:
Så då vet du inte om att flera har blivit uteslutna för att de skrivit negativt om JV samtidigt som de har varit lite oförsiktiga med info om sin person?

Nej det visste jag (nog) inte.
Det finns ju en del JV att välja mellan, hur skulle det gå till? Man måste nog vara väldigt oförsiktig då...
2008-05-18, 01:16
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz
Ok, och de kallade sig för Jehovas vittnen? Tror inte jag har hört talas om det förr..
-----

Inte riktigt, från början kallade de sig för "Thuzzh anghels". och var kända som ett råbarkat gäng som stökade omkring i Kafarnaum ,klädda i sina skräckinjagande svarta skinnvästar med pussmunnar på ryggen,som ursprungligen var judas idé.

Men när staden blev för liten och gänget fick fler missanpassade medlemmar,så flyttade de verksamheten till Jerusalem, där Petrus Simonsson,även känd i Jerusalems undre värld som "Rocky Granit", var den som som ledde det hänsynslösa gängets jakt efter självgoda Fariseer som de med glädje spöade upp för att kunna klippa av deras långa skäggar som de senare sålde till lägst bjudande utanför templet i Jerusalem..

Dessa antisociala våldsverkares härjningar fick ,till allmänhetens jubel ,ett abrupt slut när romerska soldater tog dem på bar gäning när de höll på och rånade några stackars goda samariter på deras lunchpengar.Något som Petrus ihärdigt fönekade under tre förhör, och Tomas tvivlade på om han överhuvudtaget hade varit involverad i någon brottslig verksamhet .Det var under förhöret med Judas som de lyckades sätta dit hela ligan.De dömdes sedermera till tvångsarbete inom fiskeribranschen, något de tyvärr nte var särskilt duktiga på.

Ändå till den dagen då en viss Jesus dök upp på stranden...och resten är historia.
2008-05-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bingy Bunny
-----

Inte riktigt, från början kallade de sig för "Thuzzh anghels". och var kända som ett råbarkat gäng som stökade omkring i Kafarnaum ,klädda i sina skräckinjagande svarta skinnvästar med pussmunnar på ryggen,som ursprungligen var judas idé.

Men när staden blev för liten och gänget fick fler missanpassade medlemmar,så flyttade de verksamheten till Jerusalem, där Petrus Simonsson,även känd i Jerusalems undre värld som "Rocky Granit", var den som som ledde det hänsynslösa gängets jakt efter självgoda Fariseer som de med glädje spöade upp för att kunna klippa av deras långa skäggar som de senare sålde till lägst bjudande utanför templet i Jerusalem..

Dessa antisociala våldsverkares härjningar fick ,till allmänhetens jubel ,ett abrupt slut när romerska soldater tog dem på bar gäning när de höll på och rånade några stackars goda samariter på deras lunchpengar.Något som Petrus ihärdigt fönekade under tre förhör, och Tomas tvivlade på om han överhuvudtaget hade varit involverad i någon brottslig verksamhet .Det var under förhöret med Judas som de lyckades sätta dit hela ligan.De dömdes sedermera till tvångsarbete inom fiskeribranschen, något de tyvärr nte var särskilt duktiga på.

Ändå till den dagen då en viss Jesus dök upp på stranden...och resten är historia.

Sanslöst skoj!

Tuzz! Eller hur, visst va det!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in