2008-04-28, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Den kan man hämta på närmaste Rikets Sal. Om de har den inne på församlingens boklager. Annars kan du ju jaga rätt på nåt JV som är ute och predikar, så fixar dem en åt dig. Den är för övrigt gratis. Man kan lämna ett valfritt bidrag om man vill men annars är den gratis.

Kan man gå dit utan att de försöker konvertera en?
2008-04-28, 22:16
Bannlyst
Är majoriteten av vittnena födda inom kyrkan eller är de konverterade?
2008-04-28, 22:20
Medlem
fotos avatar
Citat:
Jag får verkligen inga som helst klara svar från dig.
Jag vet inte om du inte kan svara eller om du bara....jag vet inte.
Känns hopplöst.

Om du vill ha egna hopsnickrade tankar som inte är Bibliska så kan jag inte hjälpa dig....
Jag tycker att Bibeln har klara svar.
2008-04-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreidel
http://www.livetsresa.se/routine.html

Står 2009 där?

Ang bokstudiet? Ja.
2008-04-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Fick besök av dem för någon timme sen, de är inte så trevliga när man säger att man är ateist och försöker stänga dörren, idiot som jag är, så öppnade jag dörren helt och hållet - utåt. Så jag fick stå i 20 minuter och lyssna på dem försöka konvertera mig, varför gör de så?

Därför att de tar chansen att prata om de får den. Det händer väl inte så ofta. Öppna, säg bestämt att du inte är intresserad och stäng dörren. Om du inte har ett sånt tittöga i dörren, då behöver du ju inte öppna alls. Men då kommer de tillbaka...tills du öppnar....
2008-04-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Leviticus hur kommenterar du det faktum att faraon under din påstådda syndaflod hette Unas och hade regerat i fem år då. Nu kommer det roliga han drunknade inte utan regrade i ytterligare 25år efter din syndaflod...rätt uppseendeväckande va?

Jaa du...pyramiderna kanske fungerade som u-båtar...
2008-04-28, 22:33
Medlem
Citat:
Kan man gå dit utan att de försöker konvertera en?

Lite kommer de nog att försöka. Men du måste ju inte gå dit och stanna. Du kan gå in och fråga om du kan få en bibel och sen går du medsamma. De kommer nog inte att springa efter. Tror jag...
2008-04-28, 22:34
Medlem
Citat:
Är majoriteten av vittnena födda inom kyrkan eller är de konverterade?

Det är blandat.
Alla som växer upp inom det stannar inte kvar och andra kommer med "utifrån" som vuxna.
2008-04-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Om du vill ha egna hopsnickrade tankar som inte är Bibliska så kan jag inte hjälpa dig....
Jag tycker att Bibeln har klara svar.

Nej jag vill inte ha ihopsnickrade tankar som inte är bibliska. Försöker hålla mig ifrån sånt. Jag kan inte se treenighetsläran som ett dugg logisk. Det stämmer inte med vad jag ser i bibeln, om Jesus och Gud.
Sen allt det andra om hur man ska leva...räddning osv...jag tror inte att det kommer gratis, jag tror, än så länge, att det behövs ansträngning, efter ens egna omständigheter.
2008-04-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Kan du kommentera min fråga ovan Leviticus?

Jag har kommenterat den. Nånstans ovan.
2008-04-28, 22:46
Bannlyst
Citat:
Det är blandat.
Alla som växer upp inom det stannar inte kvar och andra kommer med "utifrån" som vuxna.

http://www.livetsresa.se/ som förvisso är kritisk till JV men ändå intressant, påstår författaren att det förekommer inte att människor frivilligt söker up JV. Enligt författaren så är samtliga JVs hjärntvättade av sekten, eller födda i den. Hur ser du på det?
2008-04-28, 23:05
Medlem
Citat:
http://www.livetsresa.se/ som förvisso är kritisk till JV men ändå intressant, påstår författaren att det förekommer inte att människor frivilligt söker up JV. Enligt författaren så är samtliga JVs hjärntvättade av sekten, eller födda i den. Hur ser du på det?

Frivilligt söker upp vet jag inte...man hinner väl inte söka upp själv pga att det troligen, innan det, har ringt på ens dörr.
Men jag vet att personer utifrån kommit med som vuxna. En del har sagt att de bett Gud om att få veta mer och en stund efter har det ringt på dörren och JV kommer på besök.
Så nej det stämmer inte att samtliga är infödda i JV.

Och det där med hjärntvättad....tröttsamt ord....jag känner mig inte hjärntvättad.
Inte mer än ngn annan som tror annat iaf...i så fall är de flesta hjärntvättade.
Senast redigerad av Leviticus 2008-04-28 kl. 23:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in