Citat:
Ursprungligen postat av -Zet-
De verser jag tog upp har med Upp 9 att göra så till vida att de också beskriver hur satan och hans anhang faller från skyn eller blir nedkastade.
Allt som har skett från tidernas begynnelse är inte Guds vilja, i och med att Gud har givit människan fri vilja. Gud skulle redan idag kunna förgöra satan, men väljer av någon anledning att vänta. Varför satan får nyckeln till dödsriket en tid, eller varför han släpps lös efter de tusen åren en tid, vet förmodligen ingen människa med bestämdhet.
Din jämförelse med Jesus, som är kommen från himlen, haltar betänkligt då han aldrig i Bibeln beskrivs i ordalag av att falla eller bli nedkastad från himlen (detta gäller också Guds änglar).
Istället står då som tex Upp 18:1 "Sedan såg jag en annan ängel komma ner från himlen. Han hade stor makt, och jorden lystes upp av strålglansen från honom". Jag antar att du ser skillnaden, annars blir det ju löjligt att diskutera med dig.
Det var bara en tanke jag fick, det där med Jesus.
Tycker du att det är löjligt att diskutera med mig så kan du lägga ner, ingen tvingar dig.
Jag har sagt min åsikt om stjärnan som faller i versen och vi har uppenbarligen inte samma åsikt om det hela så det finns väl egentligen inget mer att säga om det.