Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz
Jag ber om ursäkt om jag på något sätt inte såg att du har haft liknande
förhoppningar som de andra. Ibland blir jag lite ivrig, det är en av mina mindre
bra egenskaper.
Men om man nu skall göra biblens sanning till sin egen, vilken nytta har du då
av en organisation och en tolkning som Jehovas Vittnen har?
Du vet att Om man gör sin bibelns sanning lite väl mycket sin egen får man
inte vara kvar som Jehovas Vittne. På det viset kan man ALDRIG helt och
fullt göra bibeln till sin "egen sanning" så som du säger...
Jag skulle då aldrig kunna göra biblens sanning till min egen i en organsiation
som jag är övertygad om att Jehova gråter över, då den är så olik honom själv
han är inte flummig någonstans, så som JV är..
Han är klar och tydlig, kärleksfull och när han säger något så sker det utan
tvekan.
Det står i bibeln att man ska läsa och se att det som sägs stämmer överens med skrifterna.
Det är fortfarande så att....
...JV har en tolkning av de sista dagarna som jag kan gå med på.
...JV har de absolut intressantaste förklaringarna vad gäller Daniel och Uppenbarelseboken.
...de har den mest bibeltrogna beskrivningen om Jesus och Gud. Alltså ingen treenighet.
...JV är de enda på jorden som organiserat följer Jesu befallning om ett predikande.
...de har den mest logiska och oxå bibeltrogna förklaringen till vad som händer när man dör.
...JV har hittat det mest logiska och bibelenliga hoppet för mänskligheten inom en snar framtid. Återtällandet av det ursprungliga paradiset.
...JV kan visa på den bästa genomgången om hur all människans historia hänger ihop från början till slut.
...de praktiserar i församlingarna ett sätt som medför stabilitet och harmoni, allt grundar sig på vad bibeln säger. Inget tjafs om olika frågor som ofta splittrar andra kyrkor.
...Bibeln är en verklig auktoritet och behandlas inom JV med rätta som Guds ord.
Kanske har glömt ngt...
Detta är min sanning, den som jag oxå själv kan se i min bibel...eller Bibel 2000eller 1917 års översättning...
Sen kan det finnas detaljer som jag kanske inte tycker precis som andra JV i och jag är säker på att jag inte är ensam om det. Jag lever mitt liv, inte som en missionär eller pionjär, utan med mina omständigheter och jag är övertygad om att det är ok i Guds ögon. Alla är inte likadana.