[quote=schabo-labo]Hej
Jag hade en intressant diskussion om 1975-profetsian med ett JV. Berättade för honom att jag har läst om vittnen som sålde sina hus, ställde in operationer, tog stora lån, slutade jobba osv. För att endast gå ut och predika om att slutet kommer. Detta vittne kunde inte hålla med (naturligtvis) om att de trodde att slutet kommer 1975, utan förklarade det hela med följande bibelstycke som jag önskar dela med mig av:
"Han svarade dem "Sannerligen säger jag eder: Ingen som för Guds rikes skull har övergivit hus, ... ingen sådan finnes, som icke skall mångfaldigt igen redan här i tiden, och i den tillkommande tidsåldern evigt liv." (Luk. 18:29,30). Nu stämmer ju inte detta bibelstycke helt med den som han läste. Men han förklarade det med att den som säljer sitt hus för Guds skull, skulle få det mångfaldigt i paradiset och skulle belönas på detta sättet. Han menar att de inte gjorde det förgäves. JVs har då ett bibelstycke till allting

[/QUOTE
Hejsan!
Men hur gammal var JVt du pratade med? Hur länge har han varit med?
(Bibelversen stämmer i sak med det du skrev, men i olika översättningar blir orden naturligt på olika sätt. Om du menade att JV har en egen bibel).
Jag har inte sålt mitt hus och tänker inte göra det heller.