2022-12-19, 17:28
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Böckerna i Biblen skrevs efter att Jesus dog. Paulus ljög uppenbarligen att han träffade Jesus.

Paulus träffade aldrig Jesus då denne levde, och inte påstod han det heller. Däremot sa Paulus att Jesus "uppenbarade" sig för honom på vägen till Damaskus.

https://www.so-rummet.se/fakta-artiklar/paulus-urkyrkans-framsta-missionar
Paulus var aposteln som aldrig träffade Jesus, men han var en av de viktigaste personerna som bidrog till att kristendomen växte till en världsreligion.
/---/
Till en början avskydde Paulus de första kristna. Han trodde inte att Jesus var den Messias som många judar väntade på. Förmodligen ansåg Paulus att Jesus var en ynklig ”Messias”. För Paulus var Messias en person som skulle kasta romarna ut ur Palestina, och det hade inte Jesus gjort.

Paulus deltog aktivt i förföljelserna mot de kristna. När Paulus var på väg från Jerusalem till Damaskus för att förfölja kristna där, fick han enligt kristen tradition se ett starkt ljus och höra en röst som sa ”Saul, Saul, varför förföljer du mig”?

Denna händelse innebar att hans plötsliga omvändelse, och i Damaskus lät han sig döpas och bli kristen.
Citera
2022-12-19, 18:54
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Vad svamlar du om?

Jag ställde en simpel fråga.

Vilket budskap hade profeterna innan Jesus i Kristendomen?
Blev dubbel. Ursäkta mig.
Senast redigerad av Ballooonie 2022-12-19 kl. 18:59.
Citera
2022-12-19, 18:57
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Vad svamlar du om?

Jag ställde en simpel fråga.

Vilket budskap hade profeterna innan Jesus i Kristendomen?
Man ska älska Gud och sin nästa.
Och be för sina fiender att de "tar emot Jesus"

Men jag förstår att det är en del av planen att en del måste vara muslimer. Eller jag menar att sådan är människan. Hon tror inte alla kan vara "(G)"judar" det är onaturligt. Det är avskräckande.

Men är inte muslimer antikrist som det talas om? När man inte tror att Jesus är Gud. Det är väl lite New age i det här att man vill inrätta kalifat och one world order. Det är odjuret.

Visst kan jag svamla en del.
Jesus är dock Sanningen Vägen o Livet, tillika Gud.
Citera
2022-12-19, 20:36
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Det är antikrist som skall leda new-world order, vilket de arbetar frenetiskt för (WEF, "Judarna" osv). Dollarn är knappast vad som åsyftas, men den avslöjar vilka som ligger bakom den och vilka de tjänar(Federal reserve tjänar satan). Om detta är en AI eller en verklig person kan man spekulera i, men uppenbarligen visste Muhammed en hel del om saker som han inte borde haft en aning om. Detta t.ex har låtit väldigt konstigt i över tusen år, men idag kan vi bättre förstå vad som åsyftas. Han talar om tecken som måste hända innan sluttiden, och detta saknas i den kristna Bibeln.

Kan en primitiv människa som Muhammed verkligen ha kommit på allt detta själv, och är det idag så svårt att förstå att detta är fullt möjligt med hjälp av teknologi redan inom de närmaste åren?

https://youtu.be/rkI-7U5RNiY

Dom visste inget Bilderberg, wef, illuminati, who, nato, FN, frimurare... etc. Och du, det blir ingen apokalyps med ett enögt monster. Ta och kamma dig nu. Rejäääääääält.
Citera
2022-12-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Självklart ska vi inte bråka. Utan på ett bra sätt förklara och komma överens. Det är olika synvinklar bara. Och språk.
Samma sak. Vi ska mötas..

Undrar vad det enda ögat betyder? Att den är enbart "ond" självtillräcklig "Gud" one world order.

Genom en kamera kanske?
Citera
2022-12-20, 16:45
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumo
Genom en kamera kanske?
Mm jag tänkte på den här sataniska cyklop-figuren Dajjal.
Vad ett öga betyder. Kamera?
Jag tror det betyder han är en demon från djupet. Ett djur.
Riktig beast. Många dansare och sånt. Musiker etc skulle följa den. Gå på hans skit. Nit..
Jydar o homosexuella.

Kan du förklara vad du menar?
Senast redigerad av Ballooonie 2022-12-20 kl. 16:47.
Citera
2022-12-20, 23:08
Medlem
Ballooonies avatar
Jesus är Gud. Han är ett med Herren Gud i Gamla Testamentet. Han är hela Bibelns Gud. Han är både Skaparen och den som ledde Mose i öknen.

Dessa två sanningar är oerhört viktiga att ha med sig som kristen för att stå pall mot många av de villfarelser och villoläror som ständigt attackerar den sanna kristna tron.

När vi tar emot Guds nåd för oss, genom Jesu offerdöd på korset, då blir vi tvättade rena från vår synd och skuld. Vi blir inte genom detta rättfärdiga i vår egen natur, men vi blir*förklarade*rättfärdiga. Det är en väldig skillnad på att*vara*rättfärdig och att vara*förklarad*rättfärdig.

Ett Bibelord om detta från Rom 4:24-25:

”Rättfärdighet kommer att tillräknas oss som tror på honom som från de döda uppväckte Jesus, vår Herre, han som utlämnades för våra synders skull och uppväcktes för vår*rättfärdiggörelses*skull.”

Vi kan bli Rättfärdigförklarade! Genom Jesus..
Citera
2022-12-31, 13:58
Medlem
Jag vet att Jesus är Messias i islam men jag förstår inte varför. Muslimer anser att toran är förvanskad av människor, alltså tror de inte på de messianska profetiorna i Gamla testamentet såsom judar och kristna. I islam är bara Messias en cool titel utan egentlig innebörd.
Citera
2022-12-31, 15:45
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leon.Czolgosz
Jag vet att Jesus är Messias i islam men jag förstår inte varför. Muslimer anser att toran är förvanskad av människor, alltså tror de inte på de messianska profetiorna i Gamla testamentet såsom judar och kristna. I islam är bara Messias en cool titel utan egentlig innebörd.
Det står ju i Koran att Jesus ska komma och förinta dajjal, väl..

De borde läsa om metaphysical Christ på tex truth unity så man förstår lite grunder kring vad som händer i en när man tar emot Jesus och vad Judas och de andra lärjungarna samt begreppen betyder i människans psyke och universum.

Det är mycket såna saker i Bibeln och världen. Liknelser..

Språket hade ett sånt djup och färg då. Tydligen..

De tänkte helt annorlunda då. De som gjorde det. Mer andligt. Och tja metafysiskt..
Citera
2022-12-31, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leon.Czolgosz
Det beror på er profet som inte brydde sig om att utforska profeternas ord. Och absolut inte frågade Gud om råd. I mina ögon en oduglig profet.
Citera
2022-12-31, 20:13
Medlem
Erik Östs avatar
Både Jesus och Muhammed var bara "fallna änglar" om man ska hårdra det!
Vad tokigt det kan bli i en religiös hjärna,eller hur?
Senast redigerad av Erik Öst 2022-12-31 kl. 20:17.
Citera
2022-12-31, 22:51
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Både Jesus och Muhammed var bara "fallna änglar" om man ska hårdra det!
Vad tokigt det kan bli i en religiös hjärna,eller hur?
Jesus är Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in