2022-12-19, 13:20
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Vilket Bull shit. Anti krist beskrivs på liknande sätt. De visste inte ett skit om hur en dollar sedel skulle komma att se ut 1500 år efter.

Eller vad de nu blir.

Det är antikrist som skall leda new-world order, vilket de arbetar frenetiskt för (WEF, "Judarna" osv). Dollarn är knappast vad som åsyftas, men den avslöjar vilka som ligger bakom den och vilka de tjänar(Federal reserve tjänar satan). Om detta är en AI eller en verklig person kan man spekulera i, men uppenbarligen visste Muhammed en hel del om saker som han inte borde haft en aning om. Detta t.ex har låtit väldigt konstigt i över tusen år, men idag kan vi bättre förstå vad som åsyftas. Han talar om tecken som måste hända innan sluttiden, och detta saknas i den kristna Bibeln.

Citat:
Abu Sa’eed Al-Khudri narrated that the Messenger of Allah (s) said:

“By the One in Whose Hand is my soul! The Hour will not be established until predators speak to people and until the tip of a man’s whip and the straps on his sandal (shoe) speak to him, and his thigh informs him of what occurred with his family after he left.”

[Narrated by Tirmidhi in Jami, Chapters on Al-Fitan (Book-33), Chapter: What has been Related About Predators Speaking (Chapter-19), Hadiyth-2181, Grade: Sahih (Darussalam); Ahmad in Musnad, 3:82, 84, 85, and 92; Ħākim in Mustadrak 4:467; and Ibn Kathir in Al-Bidaya wa’l-Nihaya (The Beginning and the End) or Tarikh (History), in Book of The End: Great Trials and Tribulations, The Dajjaal Will Enter Neither Makkah Nor Al-Madeenah, ‘Signs Which, If They Have Not Yet Occurred, Will Occur Before The Hour’, From The Signs Of The Hour Is That The Trust Will Be Lost, Hadiyth-3 and 4, Page-183, in The Signs Before The Day Of Judgement, Page-64 and 65]

It was reported from Abu Sa’id that the Prophet (s) said: “The Hour will not come until the time when a man will leave his home, and his shoes or whip or stick will tell what is happening to his family.”

Kan en primitiv människa som Muhammed verkligen ha kommit på allt detta själv, och är det idag så svårt att förstå att detta är fullt möjligt med hjälp av teknologi redan inom de närmaste åren?

https://youtu.be/rkI-7U5RNiY
Senast redigerad av NeoVain 2022-12-19 kl. 13:34.
Citera
2022-12-19, 13:29
Medlem
Antivaxxers avatar
En fråga till er kristna, till er som påstår att Jesus hävdade att han var Guds son. Vad hade alla de andra föregående profeterna enligt kristendomen för budskap till människorna?

Islam är den enda logiska religionen, alla profeter hade samma budskap - det finns bara en Gud, dyrka och tillbe endast honom.
Citera
2022-12-19, 13:36
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorfindel
Jodå, att Jesus har existerat är tämligen väl säkerställt. Se exempelvis Dick Harrisons bok som kom ut förra året, https://www.inblick.se/nyheter/kristna-varlden/dick-harrison,-professor-i-historia,-om-sin-jesus-bok:-%22jag-skrev-den-i-ett-rent-forskningsgladjer us

Intressant. Skall läsa boken.
Citera
2022-12-19, 14:03
Medlem
Glorfindels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Men vad är det för skillnad på våra liv nu? Vad borde det vara för skillnad? Vi har samma regler och lagar. Det borde inte förändra nåt att de ser annorlunda på Jesus.

Visst är de härligt med frälsningsvisshet men vi borde leva likadant. Lika gott, ändå. Visst är det lättare om man känner Jesus.

Allah är ju enligt Islam barmhärtig och nåderik.

Det är samma sak. Vi behöver varandra. Vi kan lära av varann gott uppförande.
Självfallet skall vi leva ett gott liv och handla gott mot andra, oavsett om de är kristna, judar, muslimer eller ateister.

Men, vårt liv tar inte slut vid graven. Våra liv har evighetsvärde. Efter vår död kommer vi stå till svars för våra handlingar (2 Kor 5:10), det som då är avgörande är om vi har en tro på Jesus eller inte (Joh 3:16-18, Heb 8:12)
Citera
2022-12-19, 14:29
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Självfallet skall vi leva ett gott liv och handla gott mot andra, oavsett om de är kristna, judar, muslimer eller ateister.

Men, vårt liv tar inte slut vid graven. Våra liv har evighetsvärde. Efter vår död kommer vi stå till svars för våra handlingar (2 Kor 5:10), det som då är avgörande är om vi har en tro på Jesus eller inte (Joh 3:16-18, Heb 8:12)

Ja och på den punkten står kristna och muslimer enade. Det stämmer inte som vissa påstår att muslimer inte tror att Jesus dog. Här kan du läsa vad de egentligen tror och tänker om Jesus och om vad deras egen heliga bok Injil säger dem https://www.holy-injil.net/did-isa-al-masih-really-die-holy-scriptures-say-part-one

Boken nedan är dock mer viktig för kristna att läsa, skulle jag vilja påstå då Injil mest är Lukasevangeliet med en del nya ord och egentligen inte har så mycket nytt för kristna.

https://islamhouse.in/wp-content/uploads/2020/09/IslamHouse-0021-768x1166.jpg
https://archive.org/details/BookOfTheEndGreatTrialsAndTribulations-Al-hafizIbnKatheerDimashqi/page/n1/mode/2up?view=theater

Citat:
Like everything, this present universe has also its end, and it is a part of the faith of Islam to believe in the Last Day, signs of which have been foretold by our Prophet Muhammad. Ibn Kathir has collected all the prophecies of the Prophet in his book Al-Bidaayah wan-Nihaayah. In this volume, they have presented from them the signs of the Hour and the events that are yet to take place, and a few that already have.
A phenomenal book, must read for those concerned about what will happen at the end, the trials, events, signs, about Dajjaal, the return of Prophet Jesus Son of Mary, the Resurrection Day, the Balance, Taking of the Account, Paradise and Hellfire.
Based on narrations from the Quran and authentic Hadith.
Senast redigerad av NeoVain 2022-12-19 kl. 14:44.
Citera
2022-12-19, 14:58
Medlem
snooper123s avatar
Har en kompis som är muslim som berättade detta för mig. Han menade på att det bara var så och inget mer med det.
Citera
2022-12-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Fel. Det finns gott om gamla skrifter om Jesus, även utanför Bibeln. De flesta kallas antingen apokryfer eller "Rejected scriptures" och har blivit begravda av katolska kyrkan, som i själva verket är en satanistisk skapelse. Men här har du en samling på över 200 https://rejectedscriptures.weebly.com

Vissa kan vara fabrikationer, men i denna samling finns otvivelaktigt även många sanningar, som dock katolska kyrkan inte ville skulle bli kända - katolska kyrkan kontrollerar människor t.ex med hjälp av läkemedelsindustrin och vill då t.ex inte att du skall veta vad Jesus sade om vikten av fasta och förbudet av "Pharmakeia" som dock ändå kan skymtas i Bibelns originaltexter på grekiska, där ordet syftar på droger, men som har blivit översatt till "trolldom" i de flesta biblar.

Muslimerna verkar ha haft nytta av att tänka på detta, då de sade nej till covid-vaccin i högre utsträckning än någon annan grupp. Idag tackar de Gud som avslöjade detta för dem redan i förväg.

Gospeln är att Jesus är Gud kommen som människa, att han levde ett syndfritt liv i enlighet med lagen och sedan blev korsfäst till döds men att han återuppstod på den tredje dagen.
Alla som tror på honom skall få evigt liv i det nya riket.
Efter döden kommer en dag när alla blir levande igen och efter detta domen, dom som är med Jesus hamnar i nya riket och dom andra hamnar i graven för den andra döden.

I Islam så finns inte detta koncept, men dom kan inte heller förneka Jesus helt eftersom att han funnits på riktigt. Skulle inte fungerat, att förvrida sanningen om honom är en bättre strategi samma strategi som finns inom den Romerska kyrkan. Förvridning av budskapet är den valda strategin.

Judarna har fortfarande lagen som är rätt, men dom missar att Jesus är Messias och har därför ingen väg till förlåtelse för sina synder (förutom då dom judar som genom historien blivit kristna, och hur många är inte det? En ansenlig mängd skulle jag tro.)

Min favorit vers för att Jesus är Gud är den som finns i Johannes;
(John 20:28) And Thomas answered and said unto him, My Lord and my God.
Det blir så klart och tydligt där i nya testamentet, Jesus är Thomas herre och Gud, meningen är klar.

Citera
2022-12-19, 16:07
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
En fråga till er kristna, till er som påstår att Jesus hävdade att han var Guds son. Vad hade alla de andra föregående profeterna enligt kristendomen för budskap till människorna?

Islam är den enda logiska religionen, alla profeter hade samma budskap - det finns bara en Gud, dyrka och tillbe endast honom.
Den som inte har Sonen har heller inte Fadern.

Hur menar du att man ska dyrka och tillbe? Om man säger att Gud är större och ingen kan känna Honom.
Citera
2022-12-19, 16:11
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:

Jag bara försöker förstå om man "genom islam" kan bli guds barn och få evighetsvärde. Genom att tro Gud tänker jag att det ordnar sig. Man bildar den naturliga identiteten efter Herrens vilja.
Citera
2022-12-19, 16:46
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Gospeln är att Jesus är Gud kommen som människa, att han levde ett syndfritt liv i enlighet med lagen och sedan blev korsfäst till döds men att han återuppstod på den tredje dagen.
Alla som tror på honom skall få evigt liv i det nya riket.
Efter döden kommer en dag när alla blir levande igen och efter detta domen, dom som är med Jesus hamnar i nya riket och dom andra hamnar i graven för den andra döden.

I Islam så finns inte detta koncept, men dom kan inte heller förneka Jesus helt eftersom att han funnits på riktigt. Skulle inte fungerat, att förvrida sanningen om honom är en bättre strategi samma strategi som finns inom den Romerska kyrkan. Förvridning av budskapet är den valda strategin.

Varför säger du att detta koncept inte finns inom Islam? Det är ju tvärtom, de tror exakt samma sak. Både himmel och helvete finns med, och de döda rättfärdiga själarna vistas i en grön fågel i paradiset där de är fria till "day of resurrection" då alla återupplivas av Gud och domen kommer. Dessutom är det mest fattiga som hamnar i paradiset och mest rika och kvinnor som hamnar i helvetet. Det är i princip identiskt i mångt och mycket som kristendomen och skiljer sig inte i någon relevant grad. Det finns många detaljer som inte framkommer i våran Bibel men som är sannolika med tanke på vad som framkommit i övrigt.

Citat:
And the Messenger of Allah H said, "A women entered the Hellfire
because of a cat which she confined until it died. She did not feed it
or give it drink, and she did not leave it to eat from the insects of the
earth."
The Prophet |g informed us about a man who moved a thorny
branch away from the path of passer-byes. He sg| said, "I did indeed
see him finding shade with it in Paradise."
'Imraan ibn Husain & related that the Messenger of Allah H said, "I
looked into Paradise and I saw that most of its dwellers are the poor,
and I looked into the Hellfire, and I saw that most of its dwellers are
women."
(Bukhaaree and Muslim)

Sidan 746 https://archive.org/details/BookOfTheEndGreatTrialsAndTribulations-Al-hafizIbnKatheerDimashqi/page/n371/mode/2up?view=theater
Senast redigerad av NeoVain 2022-12-19 kl. 16:48.
Citera
2022-12-19, 17:16
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Varför säger du att detta koncept inte finns inom Islam? Det är ju tvärtom, de tror exakt samma sak. Både himmel och helvete finns med, och de döda rättfärdiga själarna vistas i en grön fågel i paradiset där de är fria till "day of resurrection" då alla återupplivas av Gud och domen kommer. Dessutom är det mest fattiga som hamnar i paradiset och mest rika och kvinnor som hamnar i helvetet. Det är i princip identiskt i mångt och mycket som kristendomen och skiljer sig inte i någon relevant grad. Det finns många detaljer som inte framkommer i våran Bibel men som är sannolika med tanke på vad som framkommit i övrigt.

Sidan 746 https://archive.org/details/BookOfTheEndGreatTrialsAndTribulations-Al-hafizIbnKatheerDimashqi/page/n371/mode/2up?view=theater
Ja de försöker ju inte göra sig själva till Gud iaf. Vem utom Gud vet vad som pågår och lyser upp i en människas innersta?

Visst det finns människor som kan se att man är frisk.

Jag tror mig ha sett friska muslimer. Friskare än många kristna.

Så. Jag vet inte. Jag vet inte vad min kristna tro gör med mig. Och vad jag kan greppa. Vem jag tror att jag är. Vet dock lite av hur en himmelsk fader är.

Bibeln säger en del. Liksom jag kan säga en del. Vad säger då jag? Bör jag tror på Gud? Vad kan jag säga då? Att i mig själv är jag ingenting bra.
Och vad säger Gud? Nåd ber jag om. Gud ger nåd.. Jag tittar på Jesus.
Citera
2022-12-19, 17:28
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Den som inte har Sonen har heller inte Fadern.

Hur menar du att man ska dyrka och tillbe? Om man säger att Gud är större och ingen kan känna Honom.

Vad svamlar du om?

Jag ställde en simpel fråga.

Vilket budskap hade profeterna innan Jesus i Kristendomen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in