Citat:
Nu handlade inte det här alls om Bibeln, du kanske skulle ha tagit dig tid att läsa lite före du skrev ditt inlägg? Inte helt fel tycker då jag.
Ursprungligen postat av Invandrand
Man kan vilja veta och lära av olika orsaker. Just när det gäller era hadither och koran behöver vi inte och vill inte förstå. Det räcker med Bibeln för oss. Vi kan förstå men är inte i behov av att lära oss dom.
Däremot behöver ni muslimer förstå Bibeln och vår sanna tro. Men ni har väldigt svårt att förstå därför att det finns en mörk sak som inte tillåter er att förstå. Men en hel del muslimer konverterar faktiskt till kristendomen varje år. Inte för att kristendomen går ut på att konvertera dom men dom har i alla fall lyckats överkomma djävulens makt och har börjat tro på Herren. Allt genom Herrens nåd.
Däremot behöver ni muslimer förstå Bibeln och vår sanna tro. Men ni har väldigt svårt att förstå därför att det finns en mörk sak som inte tillåter er att förstå. Men en hel del muslimer konverterar faktiskt till kristendomen varje år. Inte för att kristendomen går ut på att konvertera dom men dom har i alla fall lyckats överkomma djävulens makt och har börjat tro på Herren. Allt genom Herrens nåd.
Problemet - för Anjoh - var ju att han ville förstå en hadith och jag tog mig ju tid hejåhå att ta reda på vad det som han undrade över betyder, utifrån det sammanhang som det var sagt. Och det är ju klart nu. Visseligen resulterade det i en klarsynthet som han kanske inte hade förväntat sig. Men det är det som är intressant med er kritiker att ni tror att ni har 'klart' för er vad det är ni läser och inte är intresserade att veta mer, för det tar bort oklarheter och klarheten framträder. Så jag tycker Anjoh var modig som ville ta den hadithen till sin slutfas. Även om han så att säga förlorade på det. Så där får han en pluspoäng av mig att han tog det som en man.