Citat:
Du är en bedragare.Ballooonie, saken är att jag ser inte ens dig som en Kristen, för du är bara en produkt av det moderna svenska synen på kristendomen där Gud betyder ingenting, du sa med dina egna ord det är inget fel med homosexualitet, du tror verkligen att Gud skapade den här världen utan att säga till oss vad är gott och ont? Du tror inte på någon sorts moralitet, du är vilse och du har nekat Jesus, du har nekat moraliteten i Bibeln, du tror på din tolkning av specifika verser i bibeln är vad du tror på. Du kommer aldrig nå Paradiset, Jesus kommer inte rädda dig för han själv dyrkade Gud och han lydde faktiskt Gud och han trodde på rätt och fel och kan garantera dig att Jesus skulle aldrig säga homosexualitet är något bra i samhället. Du är inte kristen i mina ögon, många hävdar att de följer Jesus, men det är långt ifrån sanningen.
Jag är bara en människa. Försöker lära mig iaf att vara det på bättre sätt. Du får tycka vad du vill.
Vi har avfallit många av oss. Det har sätt spår. Därför tycker jag Jesus är bästa läraren. Han säger döm inte. >
Matteus 7:1-6 BSV
Jesus fortsatte: "Döm inte andra, så blir ni själva inte dömda, för Gud kommer att behandla er som ni behandlar andra. Den måttstock ni använder då ni dömer andra, den kommer Gud att använda när han dömer er. Varför hänger du upp dig på din medmänniskas små svagheter, när du inte erkänner din egen skuld som är mycket större? Varför säger du till henne: 'Kom hit så ska jag öppna ögonen på dig så att du ser dina fel', när du samtidigt är blind för din egen synd? Du falska människa som bara låtsas lyda Gud! Rätta först till dina egna fel! Sedan kan du se klart och försöka hjälpa din medmänniska. Men ge inte heller Guds budskap till människor som inte vill lyda honom, för det är som att kasta pärlor åt svinen. De kommer att trampa på budskapet och sedan vända sig om och angripa er.
Jesus fortsatte: "Döm inte andra, så blir ni själva inte dömda, för Gud kommer att behandla er som ni behandlar andra. Den måttstock ni använder då ni dömer andra, den kommer Gud att använda när han dömer er. Varför hänger du upp dig på din medmänniskas små svagheter, när du inte erkänner din egen skuld som är mycket större? Varför säger du till henne: 'Kom hit så ska jag öppna ögonen på dig så att du ser dina fel', när du samtidigt är blind för din egen synd? Du falska människa som bara låtsas lyda Gud! Rätta först till dina egna fel! Sedan kan du se klart och försöka hjälpa din medmänniska. Men ge inte heller Guds budskap till människor som inte vill lyda honom, för det är som att kasta pärlor åt svinen. De kommer att trampa på budskapet och sedan vända sig om och angripa er.
Varför tror du homosexuella begår såna handlingar? Jo för att dom är bögar. Jag uppmuntrar inte det.
För dem är det lika tillåtet som sex mellan man och kvinna.
För de tror väl då inte på Gud. Eller de kanske tror att Gud inte har nåt emot det direkt.
Jag har haft utomäktenskapligt sex, tyvärr?. Jag har aldrig varit gift. Har missbrukat osv. Jag har syndat. Är inte perfekt men har bättrat mig. Gör så gott jag kan.
Jag tror inte bögar kan hjälpa att de är det. Precis som jag kan inte hjälpa att jag är straight.
Om du säger till en bög här att dom får inte ha sex då tror jag dom vill ha mer sex bara för det. Eller om det förbjuds.
Precis som med cannabis
då blir det spännande. Nej jag vet inte 
Ska vi inte överlåta till Gud att ta hand om oss? Sen.
Visst vi borde hjälpa varann men nu ser samhället ut som det gör och information finns ju tillgängligt.
Visst kan vi förbjuda och straffa folk för de har sex men Jag kan inte bestämma det. Jag behöver inte bestämma det.
Nu är det som det är i samhället. Jag rekommenderar inte att man missbrukar sex.
De kommer fortsätta attraheras av män, väl?
Vad som är missbruk måste man kanske bedöma själv. Fast det kan va svårt att se det.
Dom gör vad dom gör. Precis som jag gjorde vad jag gjorde. Med olika saker.
Gud hjälpe oss alla. För vi behöver alla hjälp. Från Gud den mest barmhärtiga. Och vise. Rättvisan själv.
Senast redigerad av Ballooonie 2022-10-25 kl. 17:28.
Senast redigerad av Ballooonie 2022-10-25 kl. 17:28.