Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Ok.. ni muslimer tror inte på denna tafsir?
Då kan det i sin tur tolkas som sunnimuslimer här på forumet, eftersom det förekommer andra tolkningar bland muslimer i sin helhet?
Hur är det med sunnimuslimska lärde? Anser de att denna tafisr är maqwoof, (eller vad du nu kallar det)?
Du frågar mig igen om vi tror på den eller inte trots jag svarade på den fråga minst 2 ggr? Så här skrev jag och tror mig inte sagt det på ett annat språk än på svenska, jag citerar vad jag skrev ; (Om jag hade svarat med ett nej så skulle det innebära att jag inte tror på de koranverser och auktoritära hadither som står i den vilket är fel. Och om jag hade svarat med ett ja så skulle det innebära att jag måste köpa allt som står där vilket är också fel. Mitt svar är att jag köper det som står i koranen och de sahih hadither ..)
Angående hadithen som TS citerade så var det den som klassas som mawqouf (stoppad), inte alla haditherna som står i tafsir Ibn Kathir. De flesta av islams lärda anammar samma åsikt som mig, (Vad Allah och Hans sändebud sade) är mottot.