Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
Skitsnack är från din sida eftersom du saknar kunskaper i islam så fortsätter du med skitsnacket trots upprepande ggr av förklaringar att det endast koranen och profetens sunna som är islams grundkällor. Vad du medvetet inte citerade från din länk är detta "Mursal of a Sahabi is a hadith which a companion reported, but he did not hear it directly from the prophet." Det är det som är väsentligt. Och anta att Ibn Abbas hade rätt, var i hadithen står det att det var pga att Jesus var feg? Grunden i islam är att profeterna är syndfria och tappra. Läser du om Mose i din bok så var han långt ifrån att vara fegis, likaså med Muhammed i islam och alla andra profeterna.
Det vet väl jag att ni anser att det är koranen och sunna som är lag, sen kan man ju undra vad sunna är?
Frågar man shia så tror ju inte de på er sunna.
Hadith och sunna har ju en tradition som enligt muslimer skulle kunna liknas vid bibeln.
Jag minns en gång för länge sedan när det kom in en svensk konvertit till mosken och sa att han var shia och trodde på khomeini.
Va? sa imamen varför det? Jag tror inte på hadith svarade konvertiten.
Men sa imamen shia tror på vissa hadith och har sina egna också.
I sådana fall sa konvertiten, då är jag inte shia heller. Jag tror inte på hadith för de har samma historia som bibeln och måste jag tro på dem har min konvertering varit förgäves.
En rolig anekdot, mig veterligt dök han aldrig upp där igen, han trodde ju bara på koranen och ville inte ha något med hadith att göra.