2007-03-28, 19:41
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Denna länk är med andra ord avsedd att stärka de redan troende.
Inget fel i det, alla har rätt att tro vad de vill, men att den säger sig vilja motverka orientalisternas, det vill säga de som på ett vetenskapligt sätt, bland annat, studerar hur Koranen kom att växa fram, säger väl det mesta?
Ja det ar det, men andra av valkomna.
Om du laser innehallet sa ser du att det handlar om div personer som figurerar pa bla 'Islam kritiska' sidor, om du inte kanner till dessa sa gor jag det, som gjort egna tolkningar och det ar bla dessa pastaenden som bemots.
Darfor ar det naturligtvis en mycket bra uppmaning att varna muslimer i gemen om vad som forsigar. Om de forsok som gors att missbruka det autentiska materialet. Det bor uppmarksammas och inte forbigas. Och for att gora det maste man soka sig till Islams fundamentala budskap och kallor for att na resultat. Vilket denna websida gor.
Citera
2007-03-28, 19:42
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

Som muslim och monoteist maste jag motsatta jag mig nar jag hoer andra monoteister saga 'deras Gud', 'min Gud', 'din Gud'. For mig finns det bara En Gud. Det ar, enligt mig, tolkningen av Honom som ar olika.

Vad vill du ha sagt med det som handlar om 'bekannandet'? Ar inte med dar.

Jag har aldrig sagt att det finns flera gudar, men om du tror på en gud som inte delar det min gud gör ja då är det väl din gud även om han inte existerar enligt mig. Eftersom vi inte tror på samma gud så måste helt enkelt en av oss tro på en falsk gud.

Att bekänna att man söker skaparen är att erkänna att man söker skaparen, det betyder inte beviserligen att man tror rätt men att man söker efter den rätta tron.
Citera
2007-03-28, 19:48
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Jag har aldrig sagt att det finns flera gudar, men om du tror på en gud som inte delar det min gud gör ja då är det väl din gud även om han inte existerar enligt mig. Eftersom vi inte tror på samma gud så måste helt enkelt en av oss tro på en falsk gud.

Att bekänna att man söker skaparen är att erkänna att man söker skaparen, det betyder inte beviserligen att man tror rätt men att man söker efter den rätta tron.

Vi ser nog olika pa det har. Det finns ingen falsk Gud for mig, utan i sa fall en falsk uppfattning om vem Han ar. Jag haller med dig, en av oss har valt en fel vag. Bade utifran din synvinkel och utifran min. Ofrankomligt att inte komma fram till den slutsatsen om man vill vara arlig. Inte alla vagar erkanna det, men jag respekterar de som vagar saga det, vilket du gjorde.

Jag ar fortfarande inte med nar det galler att du tar upp bekannandet/erkannandet, aven om jag helt ar med pa sjalva principen - men kanns som du vill ha sagt nagot MERA med det, men det budskapet har annu inte natt fram har...
Citera
2007-03-28, 19:56
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Jag ar fortfarande inte med nar det galler att du tar upp bekannandet/erkannandet, aven om jag helt ar med pa sjalva principen - men kanns som du vill ha sagt nagot MERA med det, men det budskapet har annu inte natt fram har...

Jag tog helt enkelt upp vad katolska kyrkan anser om muslimer.

Katolska kyrkan varken förnekar eller erkänner att muslimer tror på gud, utan säger helt enkelt att muslimer bekänner att de söker efter skaparen.

Så när jag säger "din gud" så syftar jag på din tro. Och vår tro skiljer sig markant från varandra i majoritet vilket gör att vi inte delar samma gud (i tron).
Citera
2007-03-28, 20:01
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
han ar en av de som kommer att atervanda en tid fore Domedagen ar har.

Ja, du liksom alla andra kristna och muslimer kommer fira när det nuklära kriget kommer, inte sant? För det är domedagen.

Om vi vill bevara människoarten vore det klokt (helt avskalat från känslor och med cynisk precision; skulle det vara möjligt) att helt enkelt eliminera alla som är anhängare till de mer fasansfulla och destruktiva religionerna, såsom Islam (i synnerhet) och kristendomen (i synnerhet).

Innan det utförs riskerar vi total utplåning varje dag. Det bästa vore om det skedde rent intellektuellt, men då människor i gemen besitter lika stor intellektuell kapacitet som en guldfisk är det osannolikt att det lyckas. Då kvarstår hjärntvätt. Omvänd hjärntvätt s.a.s.
Citera
2007-03-28, 23:42
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Jag tog helt enkelt upp vad katolska kyrkan anser om muslimer.

Katolska kyrkan varken förnekar eller erkänner att muslimer tror på gud, utan säger helt enkelt att muslimer bekänner att de söker efter skaparen.

Så när jag säger "din gud" så syftar jag på din tro. Och vår tro skiljer sig markant från varandra i majoritet vilket gör att vi inte delar samma gud (i tron).
Ok.
Ok.
Ok.
Citera
2007-03-28, 23:45
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Ja, du liksom alla andra kristna och muslimer kommer fira när det nuklära kriget kommer, inte sant? För det är domedagen.

Om vi vill bevara människoarten vore det klokt (helt avskalat från känslor och med cynisk precision; skulle det vara möjligt) att helt enkelt eliminera alla som är anhängare till de mer fasansfulla och destruktiva religionerna, såsom Islam (i synnerhet) och kristendomen (i synnerhet).

Innan det utförs riskerar vi total utplåning varje dag. Det bästa vore om det skedde rent intellektuellt, men då människor i gemen besitter lika stor intellektuell kapacitet som en guldfisk är det osannolikt att det lyckas. Då kvarstår hjärntvätt. Omvänd hjärntvätt s.a.s.
Varfor tror du att jag kommer att fira?

Jaha - och da blir allt frid och frojd menar du?

Och hur ska den hjarntvatten ga till - ar oerhort intresserad vad du har for planer...
Citera
2007-04-04, 16:54
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Bismillah

Varfor tror du att jag kommer att fira?

Eftersom du då kommer att komma till himlen. Alla religiösa, åtminstone av världsreligionerna, med en aning förbehåll för den smått kaotiska hindu/buddhistiska tron - som verkar betydligt mer flexibel än de stenhårda regler som omger de abrahamitiska religionerna - längtar efter döden eftersom dessa då kommer att komma till himlen. Men eftersom det är förbjudet att ta livet av sig, om det inte är i jihad eller korstågsliknande sammanband, så vore det bästa, ur ert perspektiv, om ett nukleärt krig inträffade.

Det är s.a.s helt logiskt, om man nu tror på och följer de religiösa doktrin som utgör grunden för kristna och muslimers tro. Då hela religionen baseras på dessa så utgår jag ifrån att detta är en självklarhet. Allting annat vore absurt.
Citera
2007-04-06, 11:30
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Eftersom du då kommer att komma till himlen. Alla religiösa, åtminstone av världsreligionerna, med en aning förbehåll för den smått kaotiska hindu/buddhistiska tron - som verkar betydligt mer flexibel än de stenhårda regler som omger de abrahamitiska religionerna - längtar efter döden eftersom dessa då kommer att komma till himlen. Men eftersom det är förbjudet att ta livet av sig, om det inte är i jihad eller korstågsliknande sammanband, så vore det bästa, ur ert perspektiv, om ett nukleärt krig inträffade.

Det är s.a.s helt logiskt, om man nu tror på och följer de religiösa doktrin som utgör grunden för kristna och muslimers tro. Då hela religionen baseras på dessa så utgår jag ifrån att detta är en självklarhet. Allting annat vore absurt.
Du sager jag kommer dit, jag har inte en aning.

Jag langtar inte efter doden, men jag langtar efter rattvisa.

Att ga och langta efter doden eller nukleart krig som du foreslar, ar inte alls logik for mig i alla fall. Det betyder att man av nagon anledning inte klarar av eller vill leva har och nu. Och det ar mig da sa frammande som nagonting. Sa nej jag forstar inte ditt resonemang.
Citera
2007-04-08, 14:38
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Bismillah

Du sager jag kommer dit, jag har inte en aning.

Jag langtar inte efter doden, men jag langtar efter rattvisa.

Att ga och langta efter doden eller nukleart krig som du foreslar, ar inte alls logik for mig i alla fall. Det betyder att man av nagon anledning inte klarar av eller vill leva har och nu. Och det ar mig da sa frammande som nagonting. Sa nej jag forstar inte ditt resonemang.

Du tror m.a.o inte på ett liv efter döden?
Citera
2007-04-08, 15:29
Medlem
Så Jesus missförstods av folket så att Muhammed fick komma senare och förklara för folket att man ska minsann stena sina fruar ifall de blir våldtagna och inte bara älska alla så som Jesus snackade om? Känns som om Gud tänkte lite fel där....
Citera
2007-04-08, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Så Jesus missförstods av folket så att Muhammed fick komma senare och förklara för folket att man ska minsann stena sina fruar ifall de blir våldtagna och inte bara älska alla så som Jesus snackade om? Känns som om Gud tänkte lite fel där....

Jesus sade aldrig att Lagen inte längre gäller. Han sade bara, i enlighet med islam att endast en Ma'soom kan utföra straffet. En våldtagen kvinna ska inte straffas på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in