2016-01-24, 20:10
Medlem
God kväll!
Har citodon och tramadol i smärtstillande syfte, men tycker att det är trevligt att nodda till lite på det ibland.
Har tagit 4 citodon brus (120mg kodein), det är tillräckligt för att bli lite mysig och avslappnad. Men jag finner mig själv saknade det fantastiska kliandet tramadol ger mig.
Normalt brukar jag ta runt 150mg tram (3 kapslar) för att bli mysig.

Någon susning om hur mycket tram som skulle vara "lämpligt" att lägga till här?
Många påstår att kodein inte påverkar andning osv på samma sätt som tramadol, jag har inte tid att dö i sömnen, är uppbokad i morrn
Citera
2016-01-27, 19:47
Medlem
Kan man blanda;
Amfetamin med Mirtazapin ?

Som jag uppfattat saken tillhör Mirtazapin; övriga antidepressiva. Den tillhör således inte gruppen SSRI, utan SNRI.

Kontraindikationer på denna blandning?
Senast redigerad av Maythe4th 2016-01-27 kl. 20:02.
Citera
2016-01-27, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteupptaget
God kväll!
Har citodon och tramadol i smärtstillande syfte, men tycker att det är trevligt att nodda till lite på det ibland.
Har tagit 4 citodon brus (120mg kodein), det är tillräckligt för att bli lite mysig och avslappnad. Men jag finner mig själv saknade det fantastiska kliandet tramadol ger mig.
Normalt brukar jag ta runt 150mg tram (3 kapslar) för att bli mysig.

Någon susning om hur mycket tram som skulle vara "lämpligt" att lägga till här?
Många påstår att kodein inte påverkar andning osv på samma sätt som tramadol, jag har inte tid att dö i sömnen, är uppbokad i morrn

Citodon har paracetamol som aktiv substans. Det är paracetamol som "kickar igång" och förstärker tramadol ruset.

Om du i vanliga fall tar 3x50mg utan citodon, kan 1x50mg tramadol och 1x125mg citodon (paracetamol) vara lämpligt för dig.

Fenomenet kan jämföras med bensodiazepiner i kombination med johannesört, grapejuice eller alkohol (förstärker effekten).

Att kombinera olika droger är dock alltid en risk då just du kan vara 1/1000... som är känslig för den blandningen!
Citera
2016-01-29, 04:51
Medlem
JobeZ93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maythe4th
Citodon har paracetamol som aktiv substans. Det är paracetamol som "kickar igång" och förstärker tramadol ruset.

Om du i vanliga fall tar 3x50mg utan citodon, kan 1x50mg tramadol och 1x125mg citodon (paracetamol) vara lämpligt för dig.

Fenomenet kan jämföras med bensodiazepiner i kombination med johannesört, grapejuice eller alkohol (förstärker effekten).

Att kombinera olika droger är dock alltid en risk då just du kan vara 1/1000... som är känslig för den blandningen!

Den aktiva substansen i Citodon är kodein.
Citera
2016-01-29, 18:51
Medlem
tjack och paraflex funkar det ihopa?

Ja jag har tagit en bomb tjack sen tog jag två paraflex.. då paraflex är muskelavslappnande tänkte jag med det tänderna de borde hjälpa. sedan läste jag på lite till såg det är mer för sova så undrar om jag totalt förstört kicken nu på tjacket?? är paraflex mer som benzo att sova på? uppskattar all svar

Uppdatering: Jag såg du flytta tråden, jag visste inte riktigt vart jag skulle skriva. Såg inte alls denna tråden, förlåt mig
Senast redigerad av -LifeSucks 2016-01-29 kl. 19:01.
Citera
2016-01-29, 23:16
Medlem
pojkhelvetes avatar
Kan man ta Lyrica och inderal samtidigt?
Citera
2016-01-29, 23:27
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Kan man blanda;
Amfetamin med Mirtazapin ?

Som jag uppfattat saken tillhör Mirtazapin; övriga antidepressiva. Den tillhör således inte gruppen SSRI, utan SNRI.

Kontraindikationer på denna blandning?

Jag hade samma frågeställning som dig för x antal år sen och så vitt jag kan minnas så var inte det en bra blandning enligt det jag läste med "förvärrade psykiska symptom" osv, och min empiriska kunskap var att det ibland blev jävligt jobbigt med extra AT och skevhet då jag tog kombinationen då jag redan började bli avig.
Har ingen skön länk till dig, kan bara berätta från min egna upplevelse i det här fallet. Alla är olika som tur är, men det ska inte vara förenat med livsfara så att säga
Citera
2016-02-02, 19:28
Medlem
Tog E för första gången i helgen, en i fredags o en halv i lördags + rökte gräs. Typ 62h sen jag tog nått. Nu har jag jordens förkylning o 39 graders feber o mår skit. Tagit alvedon, är det lungt o även ta cocilana hostmedicin (etylmorfin)?
Citera
2016-02-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crapiticrap
Tog E för första gången i helgen, en i fredags o en halv i lördags + rökte gräs. Typ 62h sen jag tog nått. Nu har jag jordens förkylning o 39 graders feber o mår skit. Tagit alvedon, är det lungt o även ta cocilana hostmedicin (etylmorfin)?

Ja. Det är inte farligt iaf
Citera
2016-02-04, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
Jag hade samma frågeställning som dig för x antal år sen och så vitt jag kan minnas så var inte det en bra blandning enligt det jag läste med "förvärrade psykiska symptom" osv, och min empiriska kunskap var att det ibland blev jävligt jobbigt med extra AT och skevhet då jag tog kombinationen då jag redan började bli avig.
Har ingen skön länk till dig, kan bara berätta från min egna upplevelse i det här fallet. Alla är olika som tur är, men det ska inte vara förenat med livsfara så att säga

Bästa responsen EVER. Har slutat med Mirtazapin och den 4/2 har det gått 8 dagar och är således ute ur mitt system :-)
Citera
2016-02-04, 22:01
Medlem
Citat:
Bästa responsen EVER. Har slutat med Mirtazapin och den 4/2 har det gått 8 dagar och är således ute ur mitt system :-)

Jag blandade amfetamin och mirta alltid förr och kände tom att jag fick mindre at.
Citera
2016-02-04, 23:12
Medlem
fredus avatar
Är det farligare att blanda benso eller alkohol med opiater/opioider?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in