Har druckit 3-4bärs, käkat en och en halv flubromazolam 0.75 och en roche2a och nu klev jag på laddet både i snoken o rökte , undrar lite vad folket tycker och känner om att droppa en till flubro (stor respekt för den substansen) utan nåt jävla knas pallar inte asso.
Har druckit 3-4bärs, käkat en och en halv flubromazolam 0.75 och en roche2a och nu klev jag på laddet både i snoken o rökte , undrar lite vad folket tycker och känner om att droppa en till flubro (stor respekt för den substansen) utan nåt jävla knas pallar inte asso.
Vill ba kunna slagga utan laddångesten.
Släng i dig en till och gå och lägg dig direkt så kommer det nog gå fint. Riskera inte en benzombiemassaker.
Så jävla maxxad på laddet just nu de de, men det borde va lugnt va inge andnings uppehåll o skit?
Jag vet fan ärligt talat inte, så jag vill inte slänga tips omkring mig. Men på rak arm, vänta ut kolan och ta flubromazolamen när ruset lagt sig/börjar lägga sig.
Ni är ute och cyklar.
Att subutex är en partiell agonist innebär att hela molekylen binder till receptorerna, men de stimulerar bara dessa delvis(partiellt). Man skulle lika gärna kunna kalla det för partiell antagonist. Agonister binder till receptorer och stimulerar, antagonister binder och blockerar stimulans. Sen tillkommer ett annat begrepp; Affinitet (bindningsstyrka). Buprenorfin(subutex) har väldigt hög bindningsstyrka och är således svårt för andra mediciner att knuffa bort från receptorerna, varpå det stannar kvar och konkurrerar ut de flesta andra opiater(och därmed blockerar). Därför blockerar subutex metadon(och i princip alla andra opiater).
Metadon är som sagt en full agonist, har inte samma bindningsstyrka som subutex och således inte en blockeringseffekt på samma sätt. Metadon "blockerar" andra opiater främst genom induktion av tolerans hos människorna som går programmen. Dessutom så är det främst andra opiaters euforiska effekt som blockeras, man kan fortfarande få smärtlindring av t.ex. morfin medans man står på metadon.
Furthermore; Tar man subutex när man är beroende av fulla agonister så knuffar subutex bort andra opiater (pga dess höga bindningsstyrka) och binder till receptorerna, men eftersom det bara är en partiell agonist så stimuleras inte receptorerna alls i samma utsträckning varpå man slungas in i abstinens, mycket obehagligt.
Tar man istället metadon när man redan står på subutex så händer i princip ingenting, eftersom subben binder hårdare så knuffas det inte bort från receptorerna.
Hoppas det klarar upp sakerna lite.
Peace!
Eftersom sub blockerar morfin på ett sätt, och kodein omvandlas till morfin i kroppen så kanske du inte märker av om du tar x2 500/30 i samma veva som du kör sub.
någon med empirisk erfarenhet kan ju annars säga till om blandningen, jag har trots allt inte kört citodon och sub samtidigt själv..
Phenibut utsöndrar gaba-a, gaba-b och dopamin. Kratom påminner om opiatrus smått.
Gabadroger + opiatdroger är ju absolut nej men här är det ju 2 "klena" substanser.
Att blanda tjack och tramadol verkar inte vara så nyttigt när man läser tråden.
Hur bör man då bäst gå till väga om man har ett starkt opiatberoende (alltså tram) eller dylikt) som man inte kan hålla sig ifrån längre stunder men vill köra lite CS nån gång ibland.
Skulle ni avråda mig från detta:
Ta sista tramet på em / kväll.
Dan efter på morgonen -fortfarande med lite tram i systemet förstås - tar man tjacket.
Jag har iofs redan testat utan problem. Dessutom behövs opiaterna fyllas på (+ kanske nån benso) så snart det kommer lite negativa effekter av tjacket, så det blir ju en krock även där.
Om det är just tramadol som inte går bra ihop med tjacket, vad skulle man byta det mot?