2017-06-23, 03:04
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Inget projekt har gått djupare än Project KOLA Ultradeep så nej efter 12,2 km är det rena gissningar som gäller och det är också därför din dokumentär enbart innehåller CGI när det kommer till bilder av kärnan.
Så referera till det byggprojekt som gått djupare än 12,2km och sen länkar du till bildbeviset/videon som backar upp det och nej CGI är helt ointressant i en vetenskaplig diskussion så detta var extremt korkat och lätt debunkat tom för att komma från en globetard.
Vad ska jag bevisa? Vi vet att jorden är sfärisk. Jag har inte kullkastat alla vetenskapliga bevis och att inte förakta allt kunnande hos miljoner vetenskapsmän på vår jord, det är faktiskt du som påstår något som är helgalet men som en psykopat projekterar du och jag tror inte vi kommer någon vart så länge du inte accepterar fakta.
Citera
2017-06-25, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Faktum är att vi ibland ser jordens skugga på månen, det är det som kallas månförmörkelse.
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5nf%C3%B6rm%C3%B6rkelse

Förklara hur månförmörkelse fungerar på den platta jorden.
Hur kan jorden ligga i linje mellan solen och månen? Hur kan jorden skugga månen?

Du ser ju inte skuggan på dagen. Om du har solen i ryggen och håller upp ett äpple och lägger ett finger emellan solen och äpplet framträder ju skuggan tydligt. Varför syns inte delar av månen på dagen trots att du kan se både månen och solen? Skuggan borde framträda tydligt.

Jag vet inte vad förklaringen till månförmörkelser är på plattjorden. Det finns äldre versioner om en svart sol som förmörkar båda och.
Citera
2017-06-25, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Se Madtops inlägg angåenende det religiösa motivet.

Det andra motivet, som jag hört, är att satan/frimurare/judar/whatever döljer sanningen om att det finns flera platta "jordar" bortom ismuren som omgärdar vår platta jord. Den platta ytan är kanske oändlig?

För att kreti och pleti inte ska få för sig att åka dit och roffa åt sig av naturtillgångarna har "de" lurat i oss att vi bor på en begränsad yta i form av en sfär.

Ganska bra svar om vad jag tror, dock lite vinklat, låter inte så attraktivt när du uttrycker det. Jag har uppfattat det som att många in FE, inklusive mig, uppfattar denna fråga om jordens form vara den nyckeln till att avslöja bedrägeriet. Med bedrägeriet menar jag att mycket av det vi ser utspela sig i världen är iscensatt skådespel. Vem det är som står bakom lögnerna är jag däremot osäker på då detta varit tusenårig strategi.

Jag tror dock att Antarktis har ett svar att erbjuda på livets gåta och därför hålls kreti och pleti borta. Jarle Andhoy gjorde ett försök men hans båt och besättning förolyckades, och han blev åtalad av någon norsk myndighet för olaglig resa till Antarktis.
Citera
2017-06-25, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Förklara varför syd måste vara en punkt! Jorden har bara en magnetisk pol, Nordpolen. Den magnetiska delen av nålen pekar alltid mot Nordpolen. Korrekt? Vad som är i söder varierar även på en glob beroende på var man befinner sig. Skillnaden är att på en platt jord slutar resan nånstans vid den antarktiska ringen medan på en glob nånstans vid Sydpolens kust. Längre söderut har ingen praktisk betydelse. Om du färdas i östlig eller västlig riktning med hjälp av en kompass, på en platt jord och håller dig till samma breddgrad, så kommer du så småningom tillbaka till din utgångspunkt. Du färdas skenbart rakt med kompassen pekande hela tiden mot norr på samma sätt som på en glob.

Menade att jag har sett folk försiktigt och artig ifrågasätta jordgloben för att genast bli påhoppade av ett gäng djupt troende globalister med utpräglad pöbelmentalitet. Det brukar sluta med att den nyanlända skeptikern blir avstängd.

Gravitation kan inte liknas magnetism eller en elektromagnet. Magnetism attraherar och repellerar och magneter kan inte dra i vatten, tvärtom en del påstår att magneter repellerar vatten men det får man nog ta med en nypa salt. Den så kallade vetenskapen har inte en susning om vad gravitation är för kraft och kan inte förklara det. Det erkänner dom utan omsvep.
https://www.youtube.com/watch?v=Efh4bu4rcbs
Det är nog inte lätt att förklara nåt som inte existerar men det är ganska intressant att lyssna på den jiddrande fjantens bortförklaringar.
Sen kan man ju fråga sig varför kompassen pekar mot Nordpolen och inte mot jordglobens magnetiska center, som enligt er, är rakt under oss.

Du har nästan rätt på en punkt, att allt liv är vatten. Vatten är liv.
Vi lever i en vattenvärld. Vatten ovan oss och under oss, atmosfären vi andas är vatten under lägre tryck och i gasform och till och med ni globalister består mestadels av vatten.

Jordens storlek är utan betydelse, rotationshastigheten är ca 1600 km i timmen vid ekvatorn. Det är överljudsfart det!

Allt som tillskrivs gravitation kan förklaras med tryck densitet och flytkraft. Har påpekat det ett antal gånger att allt måste på nåt sätt "komma upp" innan det kan falla ner. Förstår att det kan vara svårt att tänka om efter en livslång indoktrinering.

En annan aspekt på globjord och gravitation är att de är designade för att skicka iväg folk i en riktning att leta efter något som inte finns. Om jorden är rund finns ingen ände och ingen anledning att leta. Om gravitationen inte kan förklaras så läggs mer pengar på forskning och framförallt marknadsföring. Se på denna hyllade anläggning CERN i Schweiz, detta forskningens finrum, som ständigt är nära att lösa Higgs partikel men i själva verket så kan de varken bekräfta eller förneka dess existens. Medierna hypar deras kapacitet och oroar sig samtidigt kring hur de kan öppna Pandoras box och vi förblindas av deras glans. Ett skådespel. Vetenskapen har blivit vår tids präster som du inte ostraffat kan ifrågasätta.
Citera
2017-06-25, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Vetenskapen har blivit vår tids präster som du inte ostraffat kan ifrågasätta.

Du kan alltid ifrågasätta alla vetenskaplga upptäckter bara du inte gör det genom att hänvisa till upptäckter/påståenden i harry potter, bibeln, krig och fred eller andra skönlitterära böcker och publikationer, du måste kunna lägga fram bevis för att inte helt bli avfärdad.

Att lägga fram vetenskapliga bevis för att ifrågasätta FE verkar däremot resultera i en attack från överstepräster då det inte verkar finnas annat att göra för de, bevis har jag inte sett några iaf.

Det räcker inte att tycka att jorden är platt, inte i verkligheten.
Citera
2017-06-25, 02:48
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Du ser ju inte skuggan på dagen. Om du har solen i ryggen och håller upp ett äpple och lägger ett finger emellan solen och äpplet framträder ju skuggan tydligt. Varför syns inte delar av månen på dagen trots att du kan se både månen och solen? Skuggan borde framträda tydligt.

Jag vet inte vad förklaringen till månförmörkelser är på plattjorden. Det finns äldre versioner om en svart sol som förmörkar båda och.
Jordens skugga syns ju bara på månen då solen, jorden och månen står i rak linje och det gör dom inte om både månen och solen är uppe. När solen, jorden och månen hamnar på rakt linje så att månen hamnar i jordens skugga så syns ju skuggan tydligt och detta kallas månförmörkelse.
Citera
2017-06-25, 11:05
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det där är ju bara en ad-hoc-förklaring för att få observationen att gå ihop med en hittepå-modell där jorden skulle vara platt. Det finns inte ett enda bevis för att denna "svarta sol" existerar, förutom att den påstås förklara månförmörkelse. Enligt den sfäriska modellen förklaras månförmörkelse enkelt och självklart med att jorden ibland kastar skugga på månen, vilket bevisar att solen och månen inte kan rotera ovanpå en platt jord.
Senast redigerad av ConnyKlasson 2017-06-25 kl. 11:29.
Citera
2017-06-25, 11:13
Medlem
madtops avatar
Citat:

Du kan inte förklara månförmörkelse.
Du kan inte heller förklara varför saker faller till marken eller hur en gyrokompassen fungerar. Du saknar även förklaring till Polaris vinkel över horisonten och varför stjärnorna roterar medurs på södra halvklotet. Vidare har du inga förklaringar till flygrutter på södra halvklotet eller det faktum att vi hittar på jorden med hjälp av kartor som bygger på en sfärisk jord. Du kan inte förklara vädersystem eller parabol-tv.

Finns det något du kan förklara? Kan du tex förklara vad solen, månen och stjärnorna är? Hur förflyttar sig solen och varifrån får den sin energi? Vad är stjärnor och planeter? Hur kommer det sig att planeter, stjärnor och månen har olika banor?
Citera
2017-06-25, 15:54
Medlem
RostigHinks avatar
I Lousiana finns en sjö med en spikrak kraftledning över vattnet. Den startar från pylonen vid denna koordinaten och fortsätter i nordnordostlig riktning till denna punkten.

En snubbe har varit där och plåtat kraftledningen. Plattjordarna försöker debunka bilderna med de mest löjliga bortförklaringarna.
Citera
2017-06-26, 11:22
Medlem
Erik Östs avatar
Den dagen vi alla invånare över hela jordklotet kan se månen samtidigt över hela jorden ska jag börja tro på Flath earth-teorin.

Till dess fortsätter jag kalla den Flat earth-idiotin! Ok!
Citera
2017-06-26, 11:43
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Bara i din förvirrade dagdröm. Om det inte vore någon kurva skulle inte nedre delen av objekt döljas av horisonten.

Att du berättat om något hittepå påverkar inte verkligheten.
Om jorden vore platt skulle objekt som avlägnar sig bli mindre aldrig hamna under horisonten.

Jag ser det i stort sett varje kväll, det är ju lite ovanligt för att vara en myt.

Heliocentrismen har ingenting med saken att göra.
Förklara istället hur solen kan belysa berg och höga byggnader underifrån.

Du ser det varje kväll men kan inte för att rädda ditt liv presentera ens fotobevis för detta? Haha ni globetards blir bara sämre och sämre, det är bättre nu att ni bara erkänner att ni hatar genuin vetenskap och att ni bara vill konsensus runka i grupp.

Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink

Bottom first är inte alls bevisad.
.

Det är bevisat ja, kolla videorna som postats och jag väntar fortfarande på ditt bevis som ens försöker motbevisa detta som ju är ett vetenskapligt faktum numera. Du kan som sagt testa detta på ett köksbord med ett mynt, vi behöver inte diskutera bottom firsts effektens vara eller icke eftersom vi alla kan göra experimenten så varför vägrar du acceptera riktig vetenskap?

Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Djävla tjat om detta "Det finns ingen kurva"! Varför håller du på med att försöka övertyga oss "okunniga idioter" här på Flashback? Varför tar du inte din fantastiska zoomkamera, åker till lämplig plats på kusten, tillsammans med ett antal journalister och vetenskapare och zoomar in landet på andra sidan? Världsberömmelse i en liten ask, Nobelpriset inom räckhåll!

Är ju precis det vi gjort, har du missat alla "flat earth + 60 miles distance" videor? Bara att läsa på, du behöver inte fumla i total okunskap hela livet om du inte vill.

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Varför nöjer du dig med att sitta på Flashback och påstå saker? Varför gör du inte slag i saken och bevisar vad du påstår och publicerar dina bevis? Du kommer att få nobelpriset, du kommer bli miljonär och världsberömd, du kommer att skriva historia.

Förklaringen är självklart att du och dina platthjärnekompisar inte kan bevisa era påståenden. Tomma ord och ingen verkstad.

Nu projicerade du enbart över det faktum att du inte har några bevis alls för det du påstår. Jag har presenterat Dr Grupps forskning på en sol som blev mindre flera gånger så antingen postar du en video som kan vara motbevis eller så är du tyst, att du har noll bevis vet vi redan.
Citera
2017-06-26, 11:49
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Vad ska jag bevisa? Vi vet att jorden är sfärisk. Jag har inte kullkastat alla vetenskapliga bevis och att inte förakta allt kunnande hos miljoner vetenskapsmän på vår jord, det är faktiskt du som påstår något som är helgalet men som en psykopat projekterar du och jag tror inte vi kommer någon vart så länge du inte accepterar fakta.

Nej guldfisken du skall bevisa att det funnits ett mer seriöst grävningsprojekt än Project KOLA Ultradeep vilket var vad vi talade om, spelade inte dummare än du är. Men det finns inget sådant projekt. 12.2km det är så långt under oss som någon människa någonsin sett.
https://www.youtube.com/watch?v=6LQJcY9rLR4
https://en.wikipedia.org/wiki/Kola_Superdeep_Borehole

Så antingen presenterar du motbevis för vad som är allmänkunskap i ämnet grävning eller så får du bara inse att du hade fel och är okunnig för att du inte vet någonting om ämnet är nu smärtsamt uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in