Citat:
Ursprungligen postat av
ekerilar
Nej, någon sådan kunskap finns inte. Detta beror på människors blinda tro på auktoriteter så att människor manipuleras att tro att jorden är rund. Det handlar om en rädsla att gå mot strömmen. Folk vill/vågar inte se det uppenbara och lita på sina sinnesuttryck av rädsla att uppfattas som onormala.
Jag har absolut ingen blind tro på auktoriteter och har ingen rädsla att gå mot strömmen, framförallt inte den "ström" som du representerar. Jag både vågar se det uppenbara och tänka kring det. Slutsatsen blir att jorden är en sfär.
Hypotesen att jorden är platt leder genast till motsättningar mot verkligheten och mot mänskliga erfarenheter sedan tusen år. Den ger också upphov till en rad relevanta frågor som ingen FE-kramare har gett ett enda svar på. Under tio år i den här tråden har en låååång rad sådana frågor ställts - varsågod, välj, vraka vilka av dem du vill svara på! Själv har frågat så många gånger utan att få svar att jag tycker det räcker för nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
ekerilar
Allvarligt talat: Om jorden nu rent hypotetiskt var en sfär. Hur skulle det då vara för våra vänner på Nya Zeeland? Tror du på fullt allvar att de går med någon sorts sugkoppar på fötterna för att inte slungas ut i universum? Skulle inte tro det!
Det behövs inte, inte för dem och inte för oss heller. Gravitationen är tillräckligt stark och den verkar mot jordklotets mittpunkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ekerilar
Här kan du lära dig lite mer:
tfes.org
V g specificera vad du vill säga med detta.