2017-06-18, 19:43
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
"5 hours into the flight - This is your Captain speaking, unfortunately due to the spin of the Earth we have been able to go nowhere and will now land where we started!"

Är inte det underhållning så säg .
Det är lika underhållande som om du skulle tro att man flyger bakåt med 800 km/h om man hoppar i planet.
Citera
2017-06-18, 19:46
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det är lika underhållande som om du skulle tro att man flyger bakåt med 800 km/h om man hoppar i planet.

Kom loss nu lite och erkänn att FE är underhållande

Jag gillar den med vattnet och måsen också! Om gravitationen är stark nog att hålla x antal liter vatten på en snurrande boll, men inte stark nog att hindra måsen från att flyga... science, bitch!
Citera
2017-06-18, 20:11
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

Jag gillar den med vattnet och måsen också! Om gravitationen är stark nog att hålla x antal liter vatten på en snurrande boll, men inte stark nog att hindra måsen från att flyga... science, bitch!
Det är klart att det är underhållande men med lite underton av lyteskomik.

Jag menar att det är häpnadsväckande hur det dras slutsatser ur en helt obefintlig logik alternativt totalmisshandlad sådan. Många företeelser de kallar bevis för FE har sedan länge motbevisats men det passar inte inkvisitionen i plattjordarnas kyrka. "Jorden är platt för att vi sagt så". Tråkigt att många unga personer går på det bara.
Citera
2017-06-18, 20:16
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jepp, det vore onekligen underhållande om du tror att man flyger bakåt om man hoppar i ett plan.

Citat:
Måsen flyger inte utan tillförsel av energi.
Vattnet flyger om du tillför motsvarande mängd energi.
Ser inte riktigt det roliga ned det...
Citera
2017-06-18, 20:19
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Tråkigt att många unga personer går på det bara.

Så är det! Jag håller span på en grupp på Facebook och det är en hel drös med tonåringar m.fl. som engagerar sig i den platta jorden och som skådat ljuset! Kanske är samma folk som tror att chokladmjölk kommer från bruna kor?

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Ser inte riktigt det roliga ned det...

Det blir ju vad man gör det till. Men för att vara något du inte högaktar särskilt, hur kommer det sig att du engagerar dig i frågan över huvud taget?
Citera
2017-06-18, 20:42
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det blir ju vad man gör det till. Men för att vara något du inte högaktar särskilt, hur kommer det sig att du engagerar dig i frågan över huvud taget?
"Plattjorden" är ingen fråga, det är en lögn.
Anledningen till mitt engagemang är att ja inte gillar att lögner sprids.
Citera
2017-06-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojge
Bara för att alla kan publicera gör inte att ALLT är skit. Finns även rappakalja i seriösa tidsskrifter och även seriösa studier som INTE kommer in, så släpp sargen.
En seriös studie är seriös oavsett plattform den publiceras på.
Jag vet inte vad "släpp sargen" betyder, men en sak är säker: Jag tror inte ett ögonblick på att en seriös forskare publicerar sina resultat enbart på Youtube.
Javisst kan det hända olycksfall i forskningstidskrifternas granskningsarbete - sådana exempel finns. Men var tror du de flesta och värsta horrörerna finns - i en tidskrift där uppsatsen har granskats av experter på området, eller på en sajt där vem som helst kan lägga upp vad som helst utan någon som helst granskning? Svaret borde vara lätt!
Citera
2017-06-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jag vet inte vad "släpp sargen" betyder, men en sak är säker: Jag tror inte ett ögonblick på att en seriös forskare publicerar sina resultat enbart på Youtube.
Javisst kan det hända olycksfall i forskningstidskrifternas granskningsarbete - sådana exempel finns. Men var tror du de flesta och värsta horrörerna finns - i en tidskrift där uppsatsen har granskats av experter på området, eller på en sajt där vem som helst kan lägga upp vad som helst utan någon som helst granskning? Svaret borde vara lätt!

Nej inte enbart Youtube, men att helt avfärda plattformen är fel. Givetvis förekommer flest felaktigheter på tidningar/plattoformar som inte utför bakgrundskontroll eller kollar fakta, det är självklart.
Citera
2017-06-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
En liten fråga bara till den personen som ens tror att jorden är platt.. Är du efterbliven?
Jag vet att jorden är en glob, men svarar ändå på frågan: Javisst!

Hypotesen att jorden är platt kommer omedelbart i strid med en låång rad av iakttagelser och erfarenheter som varje människa kan göra respektive har. Den här tråden ger otaliga exempel.

De som verkligen menar att jorden är platt (jag tror de flesta skojar/trollar) måste vara totalt faktaresistenta, fullständigt inkompetenta att ta emot information, helt okunniga i enkel geometri (t ex cirkels omkrets) och i grundläggande fysik (gravitation). Samt inbilla sig att alla lärosäten, alla läroböcker och nära nog alla föräldrar är med i "den stora konspirationen" för att "hjärntvätta barnen" till att tro på globteorin. Och detta ska alltså ha pågått i tusentals år, utan att någon har kunnat presentera ett vettigt syfte för denna "vilseledning"! Eller att någon har skvallrat och sagt "sanningen"!
Senast redigerad av pewana 2017-06-19 kl. 19:39.
Citera
2017-06-20, 02:32
Medlem
Nu kommer jag med lite plattjordstro.

Någon tidigare frågade vad vinsten var att lura folket att jorden är rund. Jo, därför att du inte ska leta efter änden.

Månens funktion. För inte så länge sedan observerade jag solen och månen dagtid, månen låg lite i nordostlig riktning solen sydväst. För blotta ögat så borde hela månen belysts då jorden inte skymde solen, men så var inte fallet. Vidare tänkte jag på skuggan av jorden som borde uppstå på månen. Ett test man kan göra hemma i sängen är: håll upp din Ipad i nattlampans sken, skugga sedan med din hand. Vad ser du? Din hands skugga. Varför ser vi inte jordens skugga på månen?

Månens upplysta del har således inget med jordens skymmande av solen att göra. Månen är konstruerad för att låta människorna hålla tidräkningen, vem som helst kan lätt lära sig vilken del av månaden vi befinner oss i. Månkalendern blir 13 månader, 364 dagar lång och en plusdag som verkar ha firats den 25 juli.

Månen påverkar även kvinnors menstruationscykel vilket resulterar i kännedom för båda könen om när det lämpar sig bäst för befruktning. Känns lite oromantiskt, men det är ju en toalett på finlandsfärjan också.

Nedan kan man läsa om denna påverkan och ett patent som tagits samband med det. Någon har alltså lyckats ändra kvinnors menstruationscykel med simulerat/speglat månljus.
http://www.ericdubay.com/?p=1967
Citera
2017-06-20, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Nu kommer jag med lite plattjordstro.

Någon tidigare frågade vad vinsten var att lura folket att jorden är rund. Jo, därför att du inte ska leta efter änden.

Månens funktion. För inte så länge sedan observerade jag solen och månen dagtid, månen låg lite i nordostlig riktning solen sydväst. För blotta ögat så borde hela månen belysts då jorden inte skymde solen, men så var inte fallet. Vidare tänkte jag på skuggan av jorden som borde uppstå på månen. Ett test man kan göra hemma i sängen är: håll upp din Ipad i nattlampans sken, skugga sedan med din hand. Vad ser du? Din hands skugga. Varför ser vi inte jordens skugga på månen?

Månens upplysta del har således inget med jordens skymmande av solen att göra. Månen är konstruerad för att låta människorna hålla tidräkningen, vem som helst kan lätt lära sig vilken del av månaden vi befinner oss i. Månkalendern blir 13 månader, 364 dagar lång och en plusdag som verkar ha firats den 25 juli.

Månen påverkar även kvinnors menstruationscykel vilket resulterar i kännedom för båda könen om när det lämpar sig bäst för befruktning. Känns lite oromantiskt, men det är ju en toalett på finlandsfärjan också.

Nedan kan man läsa om denna påverkan och ett patent som tagits samband med det. Någon har alltså lyckats ändra kvinnors menstruationscykel med simulerat/speglat månljus.
http://www.ericdubay.com/?p=1967

Gääsp - varför ägnade du inte natten åt att sova i stället för att skriva strunt? Några kommentarer:

Det är inte alls konstigt att du ser solen och månen samtidigt. Det sker många gånger under varje månvarv. Månens olika faser (dvs att inte hela månen är belyst) har förklarats otaliga gånger. Läs i Wikipedia eller i vilket lexikon som helst.

Jordens skugga på månen syns varje månförmörkelse, det är just det som är månförmörkelse.
Citera
2017-06-20, 09:50
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Varför ser vi inte jordens skugga på månen?

Faktum är att vi ibland ser jordens skugga på månen, det är det som kallas månförmörkelse.
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5nf%C3%B6rm%C3%B6rkelse

Förklara hur månförmörkelse fungerar på den platta jorden.
Hur kan jorden ligga i linje mellan solen och månen? Hur kan jorden skugga månen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in