2022-07-16, 12:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Kom att tänka på en grej, när jag gick en promenad häromåret. Man hade hissat en flagga ute på stan, en märklig mångfärgad sak med en symbol i förgrunden, ett hjul. Det visade sig att det var romernas("zigenare") nationsflagga, och hjulet är ett så kallat "chakra" en viktig religiös symbol i vissa delar av världen.

get it? Ett hjul. Tänk på rymdstationen i filmen 2001. Ja så skulle det kunna funka. bara en tanke.

Men det finns inget enkelt eller logiskt med gravitationskraft på ett klot. "Massa som attraherar massa". Det är så mysko att det blir väldigt tacksam att driva med

https://www.youtube.com/watch?v=VjOhj57ZkO0

Du fick en fråga. Tycker du magnetismen är mysko och lätt att driva med? Vilka är dina främsta skämt om magnetiska saker?
Citera
2022-07-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
.... Postar länken till videon igen eftersom ingen verkar vilja kommentera den självklara faktan i den. ...

Vilken "fakta" pratar du om? Onekligen svårt att kommentera dina "fakta" när du inte har presenterat dem.
Citera
2022-07-16, 12:41
Avslutad
Citat:
Ja det finns alltså en sak som vi kan observera som funkar precis som gravitation och det är acceleration.

Vad är det som gör att det är mystiskt att gravitation kan attrahera massa men inte att acceleration kan göra exakt samma sak?
Citera
2022-07-16, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Vilken "fakta" pratar du om? Onekligen svårt att kommentera dina "fakta" när du inte har presenterat dem.

Men vad är det du inte fattar? Videon presenterar faktan från Encyclopedia 1958 som jag presenterar. Alltså presenterar jag FAKTAN. Fan vad tröga ni cartoon CGI fanatiker är alltså.

Så vad har du att säga om faktan som presenteras i Amerikanska Encyclopedian från 1958? Är det fel eller visste dom nåt då som mörkas nu. Och vad tycker du om bredgraderna vi inte får passera nu enligt antarctic treaty?
Citera
2022-07-16, 13:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Men vad är det du inte fattar? Videon presenterar faktan från Encyclopedia 1958 som jag presenterar. Alltså presenterar jag FAKTAN. Fan vad tröga ni cartoon CGI fanatiker är alltså.

Så vad har du att säga om faktan som presenteras i Amerikanska Encyclopedian från 1958? Är det fel eller visste dom nåt då som mörkas nu. Och vad tycker du om bredgraderna vi inte får passera nu enligt antarctic treaty?

Du får passera breddgrader enligt Antarktisfördraget (har svenskt namn vettu), t ex får du flyga över Antarktis hur mycket du vill utan att söka tillstånd.
Citera
2022-07-16, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientific-method
en random bloke utklädd för maskerad som läser högt ett stycke ur en gammal bok. det finns inget att diskutera från filmen

Nej det är ingen gammal bok den är från 1958 och den kändaste faktabok som någonsin funnits och som ges ut varje år med allmänt accepterad data.

Som sagt de flesta födda 1958 är vid liv än idag det är inte LÄNGESEDAN trögskalle.

Några mer bortförklaringar? Och vad tycker du om antarctic treaty?

Nu har jag presenterat fakta låt oss se din fakta.... med video eller äkta information.
Citera
2022-07-16, 13:28
Avslutad
Citat:
Nej det är ingen gammal bok den är från 1958 och den kändaste faktabok som någonsin funnits och som ges ut varje år med allmänt accepterad data.

Som sagt de flesta födda 1958 är vid liv än idag det är inte LÄNGESEDAN trögskalle.

Några mer bortförklaringar? Och vad tycker du om antarctic treaty?

Nu har jag presenterat fakta låt oss se din fakta.... med video eller äkta information.

Om vi tolkar texten som dig och utgår ifrån att den är korrekt då är kupolen 13000 fot hög.

Det står klart och tydligt i texten.

Är det rimligt enligt dig att jorden är täckt av en kupol som är mindre än 4 km hög?
Citera
2022-07-16, 13:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej jag är ingen anhängare av något speciellt. Helst inte löjliga namn som du för dig med för att försöka förlöjliga andra. Typiskt mindre smarta individer som inte har något annat att komma med dessutom tyder det på låg iq detta är fakta.

Jag är säker på att vi befinner oss på en LEVEL EARTH och äldre böcker som Amerikanska Encyclopedia från 1958 bekräftar detta utan krusiduller. Fakta där bekräftar också förbjudna zoner vi har idag. Enkelt. Postar länken till videon igen eftersom ingen verkar vilja kommentera den självklara faktan i den. Ha en trevlig helg på eran spinnande boll med krökt vatten som susar fram i rymden bland stjärnor och meteroiter.

https://youtu.be/9EImetc68TU

Det var nog Dome Argus de hade flugit över. En is-kupol på Antarktispkatån med höjden 4091m, vad blir det nu i fot, tadaa 13 422 fot.

Dome A är en extremt kall plats - ibland kallare än 100°C, men lämplig för astronomiska studier. Ironiskt va?

Tänk vad fånigt det blir när man har en youtubekanal och maskeradkläder men saknar förmåga att göra de enklaste kontrollerna.

Ps ’konstigt’ att idiotin inaktiverat kommentarer på klippet om han stora upptäckt…
Senast redigerad av Clay Allison 2022-07-16 kl. 13:46.
Citera
2022-07-16, 13:33
Medlem
systems avatar
Kära plattjordare. Ni är välkomna att visa en modell som förklarar/uppfyller följande:
  • Årstider
  • Solförmörkelser
  • Månförmörkelser
  • Stjärnhimlen sedd från olika platser

Vi börjar där.

Visa en modell som förklarar ovanstående. Kom inte med en massa dravel och text. Visa mig istället en modell som förklarar ovanstående.

Därefter kan vi gå vidare. Om inte – ni är idioter, alternativbegåvade eller rena troll.

Citera
2022-07-16, 13:36
Medlem
Citat:

Du pratar alltså om Dome Argus, https://en.wikipedia.org/wiki/Dome_A

Nej den "mörkas" inte, finns massor beskrivet om den. Och jag förstår fortfarande inte vad det är du vill ha en förklaring på och vad i hela världen en 4000 meter hög kulle har med något att göra. Är det namnet "dome" du hetsar upp dig över?

Och i sammanhanget kan man undra hur de lyckades flyga över "Dome A". Är inte det lite märkligt? Vad säger den FAKTAN dig?
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-07-16 kl. 13:41.
Citera
2022-07-16, 13:44
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Har svårt att fatta varför det skulle vara så oerhört mycket mer skyddsvärt än all annan natur på jorden. Och en plats som är så ogästvänlig tydligen lär ju ändå aldrig bli någon turistmagnet.
Är nog för att Antarktis är en av dom få platser på jorden som inte är exploaterad. Mount Everest har ju blivit mer eller mindre än soptipp av allt bråta och skit som alla expeditioner lämnat efter sig. Man vill nog inte att samma sak skall hända här. Nu är det nog extremt glest mellan poliserna på Antarktis. Går ju inte att skicka ner miljontals soldater och förvänta sig att dom skall dölja en kant eller en isvägg och sedan förvänta sig att alla dessa skall knipa käft och inte smuggla ut bilder.
Sedan räcker det ju inte med att spärra av Antarkis för att dölja att jorden är en skiva. Dom skulle ju behöva spärra av i stort sett allt söder om ekvatorn för om jorden är en skiva så lär ju avstånden bli så fel på stora delar av jorden att i stort sett alla som seglar skulle behöva vara insyltade i konspirationen.
Citera
2022-07-16, 13:46
Medlem
Citat:
Nej jag är ingen anhängare av något speciellt. Helst inte löjliga namn som du för dig med för att försöka förlöjliga andra. Typiskt mindre smarta individer som inte har något annat att komma med dessutom tyder det på låg iq detta är fakta.

Jag är säker på att vi befinner oss på en LEVEL EARTH och äldre böcker som Amerikanska Encyclopedia från 1958 bekräftar detta utan krusiduller. Fakta där bekräftar också förbjudna zoner vi har idag. Enkelt. Postar länken till videon igen eftersom ingen verkar vilja kommentera den självklara faktan i den. Ha en trevlig helg på eran spinnande boll med krökt vatten som susar fram i rymden bland stjärnor och meteroiter.

https://youtu.be/9EImetc68TU
Om du hade kollat ​​lite närmare med andra källor än en obskyr FE-video så hade du också funnit att detta var den första flygningen över Antarktis, och som Clay och Wille helt korrekt påpekar så är det förmodligen Dome A de har flugit över. Det är typiskt att ni letar efter bekräftelse i FE-videor, och det är inte svårt att hitta, och så slår ni det upp det i triumf utan vidare utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in