2022-07-16, 13:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Är nog för att Antarktis är en av dom få platser på jorden som inte är exploaterad. Mount Everest har ju blivit mer eller mindre än soptipp av allt bråta och skit som alla expeditioner lämnat efter sig. Man vill nog inte att samma sak skall hända här. Nu är det nog extremt glest mellan poliserna på Antarktis. Går ju inte att skicka ner miljontals soldater och förvänta sig att dom skall dölja en kant eller en isvägg och sedan förvänta sig att alla dessa skall knipa käft och inte smuggla ut bilder.
Sedan räcker det ju inte med att spärra av Antarkis för att dölja att jorden är en skiva. Dom skulle ju behöva spärra av i stort sett allt söder om ekvatorn för om jorden är en skiva så lär ju avstånden bli så fel på stora delar av jorden att i stort sett alla som seglar skulle behöva vara insyltade i konspirationen.

Dessutom är Antarktis den enda demilitariserade kontinenten. Alltså inga soldater på Antarktis. De får inte vara där.

Står även i the Antarctic Treaty, som vi lite cool kallar det
Citera
2022-07-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Jag vill mena att när man sätter sig in i saker blir man ofta mindre tvärsäker än man var innan.

Det sägs ju ofta att gamle greken Eratosthenes bevisade att jorden var rund, för han observerade olika längd på skuggor på olika platser. Nathan Oakley och hans gäng däremot hävdar lika tvärsäkert(om jag förstår dem rätt) att observationen i själva verket bevisar att jorden är platt. Det var det jag menade här, man kan inte dra någon tvärsäker slutsats om jordens form från någon enkel observation man gör på himlen, there's more to it than that alltså.
Du har helt rätt i det första, men vare sig du vill eller inte måste du fundera på vilken information som är värd att ta på allvar. Och ärligt talat, Nathan Oakley är inte på något sätt värd att ta på allvar.

Jag håller också med om att man inte kan vara tvärsäker utfrå en enkel observation, men här talar vi om väldigt många observationer som entydigt visar att jorden är en sfär. Man måste förstås ta hänsyn till de observationerna också. Problemet är att du inte gör det. Varför funderar ni inte på de frågor jag och andra har ställt gång på gång utan att få svar från någon av er.
Citera
2022-07-16, 13:59
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
.
Alltså, jag försöker sätta mig in i det här med att jorden är platt. För tillfället behöver vi inte gå in på hur gravitation och liknande uppstår.
Tidigare frågade jag raggarsvinet det här men denne verkar vara upptagen och har inte kunnat svara. Därför frågar jag er i stället.

Så till min fråga:
Kan en rund bordskiva med en glödlampa hängande ovanför motsvara en modell av den platta jorden och solen?
Citera
2022-07-16, 15:50
Medlem
Clay Allisons avatar
[quote=hackneyhardcore|80911550]
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Vi får väl fråga de senaste och några till

Varför stannar atmosfären kvar och finns det någon "dome" ?

https://youtu.be/9EImetc68TU

Encyclopedia från USA 1958. Alltså godkänd av militär och Amerikanska regeringen beskriver en dome, 13000 ft high = 3.9624 km nästan 4 km hög isvägg på lattitude 80' E och longitude 90' E.

Detta var alltså officiell information strax efter WW2 och det stämmer precis med var det är förbjudet för privatpersoner att åka med båt eller flyg i dagens läge. Allt bestämt av hundratals länder via ANTARCTIC TREATY för att skydda miljön där. Skitsnack och alla med en hjärna fattar varför det inte är tillåtet att åka längre söder ut på isen än till en viss gräns.

Fakta och sanningen finns i de äldre böckerna som i denna video jag länkade. Och självklart är det sant det som står där 1958 är inte särskilt längesedan de flesta födda då lever än tex.

Forska och öppna era sinnen så ser ni världen som den är hur enkelt som helst.

Du tänker låtsas som du inte trampade i klaveret angående Dome A?

I stället hoppa till nästa tuva och komma tillbaka med… en Canon P9000-kamera som zoomar in i skakig eka ute till sjöss? Eller bibelcitatet på Werner von Brauns gravsten?

Förresten vadå ’godkänd av USA’s militär och regering’? Känner du till att de har ganska långtgående pressfrihet i USA, inte behöver få utgivning av böcker gödkända av militären och regeringen?
Senast redigerad av Clay Allison 2022-07-16 kl. 15:52.
Citera
2022-07-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Alltså, jag försöker sätta mig in i det här med att jorden är platt. För tillfället behöver vi inte gå in på hur gravitation och liknande uppstår.
Tidigare frågade jag raggarsvinet det här men denne verkar vara upptagen och har inte kunnat svara. Därför frågar jag er i stället.

Så till min fråga:
Kan en rund bordskiva med en glödlampa hängande ovanför motsvara en modell av den platta jorden och solen?

Här har du solens och månens rörelser över vår "level earth". Du får också en bild över de förbjudna kontinenterna som omger oss.

https://youtu.be/JEFu9QjYzWc
Citera
2022-07-16, 17:10
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Här har du solens och månens rörelser över vår "level earth". Du får också en bild över de förbjudna kontinenterna som omger oss.

Fast så fungerar det ju inte i verkligheten.

Det är fysiskt omöjligt att det fungerar på det sättet om du observerar verkligheten och hur solen/månen rör sig över himlavalvet om jorden varit en platt yta.

Varför länkar du till filmer som är rent nonsens? Vad är syftet? Även du förstår ju att detta är omöjligt. Eller är du svagbegåvad?
Citera
2022-07-16, 17:17
Medlem
Citat:

Finns inga förbjudna kontinenter läs i tråden
Allt i den videon det funkar inte så i verkligheten
Citera
2022-07-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det var nog Dome Argus de hade flugit över. En is-kupol på Antarktispkatån med höjden 4091m, vad blir det nu i fot, tadaa 13 422 fot.

Dome A är en extremt kall plats - ibland kallare än 100°C, men lämplig för astronomiska studier. Ironiskt va?

Tänk vad fånigt det blir när man har en youtubekanal och maskeradkläder men saknar förmåga att göra de enklaste kontrollerna.

Ps ’konstigt’ att idiotin inaktiverat kommentarer på klippet om han stora upptäckt…

Hahaha en iskupol som är 4km hög och en temp på lägre än -100 grader celcius?

Fan vad du ljuger eller köper globalistagendan fullt ut. Lägsta uppmätta temperaturen är -89,2 celsius i Vostok 1983 så sluta komma med lögner.

Enda ni kan är att komma med faktafel lögner eller cartoon bilder som påstås visa yttre rymden. Hur kan man gå på det? Bara löjligt
Citera
2022-07-16, 17:18
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:

Den filmen är uppenbarligen datoranimerad. Enligt uppgift tidigare i tråden är bilder och filmer producerade på en dator ingenting att lita på.
Så frågan kvarstår:
Citera
2022-07-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Fast så fungerar det ju inte i verkligheten.

Det är fysiskt omöjligt att det fungerar på det sättet om du observerar verkligheten och hur solen/månen rör sig över himlavalvet om jorden varit en platt yta.

Varför länkar du till filmer som är rent nonsens? Vad är syftet? Även du förstår ju att detta är omöjligt. Eller är du svagbegåvad?

Verkar mycket mer möjligt än krökt vatten runt en rund planet som susar fram i ett totalt vakum iaf. Du fattar att vakum och tryck inte kan mötas utan någon barriär emellan sig va?
Citera
2022-07-16, 17:24
Medlem
Citat:

Usch vad tjatig du är. Jag har ju redan förklarat att ovan inte stämmer med vad vi kan observera. Bland annat går solen upp i sydöst i Australien undet Dec-Jan, söder om södra vändkretsen.

Är din model felaktig eller är alla i Australien dumma i huvudet? För mig är slutsatsen glasklar.
Citera
2022-07-16, 17:27
Medlem
Ok kan någon här inne förklara hur styrraketer fungerar på "rymdfärjor" när de befinner sig i ett totalt vakum? Det är helt omöjligt utan luft och syre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in