Citat:
Ursprungligen postat av
Helarenskyddardig
Jag har länkat och visat massor med information, men det är svårt när man är rädd att ens världsbild går sönder. När du sett mina länkar kan du komma tillbaka så länkar jag en karta. Jag kan säga detsamma om er. Det enda ni kommer med är saker som "det är bevisat för längesedan!" och "men skolan och böcker skrivna och kontrollerade av regeringen säger ju så!" Inget kan strykas för du själv personligen bevittnat det. Väntar fortfarande på bevis på att jorden är rund.
Om du vill ha respons från mig i framtiden så får du skärpa dig och komma med något konkret.
Fel och fel.
Om någon person i världen hade suttit på en fungerande karta över en platt jord hade den lagt fram den omedelbart. Den hade blivit rik. Grejen är ju att man i dag navigerar efter kartor byggda på en platt jord. Och det fungerar! Flygplan och fartyg kommer till rätt destination hela tiden!
Återstår för dig att säga att alla piloter och fartygsbesättningar antingen ljuger eller inte vet vad de gör.
Nej det är ju inte det enda vi säger. Under de senare inläggen har jag beskrivit ett antal vanliga obseervationer som alla är starka evidens för en rund planet.
Själv tiger du, förutom ett maniskt postande av en länklista.
Fattar du inte vad de argumenten säger?