Citat:
Ursprungligen postat av
Helarenskyddardig
Då kan du lämna denna delforum eftersom du saknar förmåga att söka information själv samt inte kan bevisa rund jord. Ha en bra dag

En ”ny” plattskalle är här ser jag.
Du hänvisar till att man ska söka på information. Men du ska även förstå informationen, tycker du inte det?
Du visar samma oförmåga som flera ”andra” att förklara med egna ord den information du hänvisar till. Bara för att du länkar till ett youtube-klipp så betyder det inte att du förstår vad du ser, bara det du ”vill” det ska betyda; att jorden är platt.
Jag har redan svarat dig på ena av dina länkar där denna killen i youtube-klippet ”intervjuar” en astrofysiker. Har förklarat för dig att denna personen medvetet ljuger och säger rena felaktigheter. Och uppenbarligen ignorerar du detta, som vissa ”andra” plattskallar gör här.
Men kan du med egna ord förklara hur dessa punkter ens är möjlig på den platta jord du ”tror” på:
Punkt 1: Hur Polstjärnan fungerar på den platta jorden?
Punkt 2: Hur du kan se Södra Korset rakt åt söder, i exakt motsatt riktning mot norr, i Australien, Sydafrika och Argentina.
Punkt 3: Hur kan stjärnhimlen snurra medsols runt Södra Korset samtidigt som stjärnhimlen snurrar motsols runt Polstjärnan.
Punkt 4: Hur kan månen stå upp i Sverige, ligga ner vid ekvatorn och stå 180 grader vriden gentemot Sverige i Sydafrika.
Punkt 5: Hur är det möjligt att solen och skuggorna går i en helt rak bana över hela jordklotet under vår- och höstdagjämningen.
Punkt 6: Hur kan solen belysa undersidan av molnen vid soluppgång och solnedgång.
Punkt 7: Hur kan solen lysa upp toppen på berg först och sedan lysa lägre och lägre ner på berget ju högre solen stiger på soluppgången.
Punkt 8: Hur kan du flyga mellan Australien och Sydamerika på den tiden dom gör?
Punkt 9: Hur kan halva Turning Torso vara täckt av havsvatten vid ett visst avstånd från den?
Vi börjar med dessa 9 punkter. Inget av dessa 9 punkter är ens möjlig på en platt jord men är observationer vi har sett under hela mänskligheten historia (utom punkt 8 och 9).
Du som vill så gärna ta reda på egen information och kunskap borde ju då kunna hitta den informationen.
Jag vill INTE har länkar till youtube-klipp utan du ska med EGNA ord förklara hur dessa 9 punkter fungerar på en platt jord.
Om du SJÄLV ritat någon information för att förklara så är det så klart okey att länka.
Det räcker inte att du svarar en enda punkt utan du behöver liksom lösa alla 9 punkter. För dessa 9 punkter är liksom helt fungerande på en klotformad jord.
Men vill du svara på en enskild punkt så varsågod.
Låt mig gissa, du kommer inte svara på en enda punkt med en förklaring hur det fungerar på en platt jord.
Eller så kommer du svara med ett Youtube-klipp ändå.
Eller så kommer du ignorera mig.
Eller så kommer du svara mig med något helt annat som inte ens rör dessa punkter.
Eller så kommer du svamla om att det är ställda frågor samt att jag inte bestämmer vad du ska svara på.