Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
Nu är jag inte någon "ordbajsare" som dig och dessutom är svenska språket så tråkigt att jag inte ens orkar slösa bort min tid med dig.
Så här är läget,
Jag gjorde en liten analys på inlägget och det som stör dig mest är nog journalisterna som skriver så mycket om honom, så sluta skylla allt på honom för det första. För det andra ska du sluta med dina idiotiska påstående om IQ för att det har inget att göra med fotboll, Zlatan är mest utomlands och har gjort det för ett tag nu...att han inte kan prata svenska lika bra som Elm eller resterna av idioterna i landslaget säger inget, det finns ändå ingen i laget som är på hans nivå. Jag har en IQ på ca 135 ( enligt mensa Sverige och Frankrike) men ändå så skriver jag som en intelligensbefriad blatte för att ditt språk suger och är oviktigt för min del, är jag dummare då för att jag inte kan skriva och prata lika bra som dig?
Att du ens vågar säga att Zlatan är dålig i landslaget är absurt, jag tycker att de övriga spelarna är sämre och Sverige hade vunnit många matcher om ni hade lika bra spelare som Zlatan. F.ö så har han bäst målsnitt i laget.
Felet med landslaget är tränaren som låter gamlingar som Henke spela viktiga matcher när det finns duktiga och unga spelare i landet.
Slutsats : Det är inte Zlatan som är dålig, det är medspelarna i landslaget som suger.
Så otroligt korkat. Läs inlägget istället för att sitta och spekulera om vad jag
egentligen tycker och tänker
Top-10 målgörare i svenska landslaget:
1. Sven Rydell (1923-32) 49 mål på 43 landskamper
2. Gunnar Nordahl (1942-48) 43 mål på 33 landskamper
3. Henrik Larsson 1993-2006, 2008-) 37 mål 102 landskamper
4. Gunnar Gren (1940-1958) 32 mål 57 landskamper
5. Kennet Andersson (1990-2000) 31 mål 83 landskamper
6. Marcus Allbäck (1999-2008) 30 mål 74 landskamper
7. Martin Dahlin (1991-97) 29 mål 60 landskamper
8. Agne Simonsson (1957-67) 27 mål 51 landskamper
9. Tomas Brolin (1990-95) 26 mål 47 landskamper
10. Per Kaufeldt (1921-31) 23 mål 33 landskamper
Det går inte att hitta Zzzlatan där, konstigt eftersom han nu är så ofantligt bra. Att han har bättre än någon annan aktiv just nu är inte så konstigt med tanke på att han konsekvent prenumererat på en forwardsplats senaste 8 åren samtidigt som 4-5 st, om inte fler, samsats om platsen intill honom. Dessutom har han gjort sina mål främst mot skitnationer.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Zlatan_Ibrahimovi%C4%87