2009-11-10, 18:25
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Hur menar du? Vad säger ett sketet målsnitt på 0.35? Allbäcks målsnitt i landslaget är 0.41, och då var dessutom mestadels inhoppare bakom Zzzlatan och föredettingen Henke de sista åren.
Häng med i nuet. Han slutatde för mer en ett år sen.
2009-11-10, 18:25
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Många som skriver detta. Tror ni gör ett ganska fatalt misstag. Om nu 10% kritiserat Zlatan som fan, har ni verkligen koll på att det är samma 10% som öppnar käften nu?
Klart jag har.....och det kommer givetvis vara samma muppar som kommer säga: "Fan vi skulle haft zlatan" när sverige missar kommande mästerskap
2009-11-10, 18:26
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
Slutsats : Det är inte Zlatan som är dålig, det är medspelarna i landslaget som suger.

Detta hör man från Zlatanälskarna till leda. Men visst, lev gärna kvar i eran illussion tillsammans med Zlatan själv, så kan vi bygga ett RIKTIGT landslag istället.

Jag undrar vad ni säger efter ett prickfritt facit i det kommande emkvalet och när sverige gör sin bästa turnering sen 94, allt UTAN zlatan.
2009-11-10, 18:28
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:

Detta hör man från Zlatanälskarna till leda. Men visst, lev gärna kvar i eran illussion tillsammans med Zlatan själv, så kan vi bygga ett RIKTIGT landslag istället.

Jag undrar vad ni säger efter ett prickfritt facit i det kommande emkvalet och när sverige gör sin bästa turnering sen 94, allt UTAN zlatan.
Jag unrar vad ni kommer säga när landslaget inte ens kan köra långa bollar på Bengt då Bengt har slutat.
2009-11-10, 18:30
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulinho
Jag unrar vad ni kommer säga när landslaget inte ens kan köra långa bollar på Bengt då Bengt har slutat.

Skulle det vara någon slags vits eller vad? du lyckades iallafall inte grabben...
2009-11-10, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Allbäck hade ett målsnitt på ca 0.43, Sven Rydell och Gunnar Nordahl hade också rätt hyfsade målsnitt i landslaget men givetvis syftade jag på de nu aktiva spelarna. Och jag exkluderar de spelare som inte är aktuella och som bara gjort enstaka landskamper, som t ex Mikael Dahlberg som gjort ett mål på en landskamp.

Finns ingen aktiv spelare att jämnföra med så målsnitt grejen är bara att lägga ner. Kan inte jämnföra Zlatans med Rosenberg eller Elamnder, båda har kanske har startat 10 landskamper av deras aktuella landskamps siffra.

Sen kan ni slänga upp att Zlatan har bättre målsnitt än Källström, Mellberg, Svensson och sånt jävla trams, för det finns idioter på detta forum som jämnför målsnitt på miittfältare och anfallare på hur pass bra man är.
2009-11-10, 18:31
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Zlatan valde inte Sverige som land, det är hans föräldrar som valde det. Han har anpassat sig tillräckligt bra som vilken landsman som helst. Han har familj här, betalar skatt, begår inga brott etc. Sverige bör f.ö inte försöka anpassa sig efter spelarna för att det är deras vilja att spela i landslaget, vill man så gör man det och vill man inte då ska man inte kritiseras och förolämpas för det.

Ni svenskar tror att ni äger honom för att han är invandrare.

Vad är du för dåre? Zlatan är född i Malmö och har växt upp där hela sitt liv, gått i svensk skola osv.. Men man kanske inte kan vara svensk enligt dig om man ser utländsk ut? även om han förmodligen har lika stor relation till livet i föräldrarnas ursprungsländer som jag har till Zimbabwe.

Det skulle i så fall bli ganska tomt i landslaget om alla halvfinnar, halvnorrmän osv.. också skulle lägga av, men det kanske inte räknas om man ser svensk ut.
2009-11-10, 18:32
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Finns ingen aktiv spelare att jämnföra med så målsnitt grejen är bara att lägga ner, kan inte jämnföra Zlatans med Rosenberg eller Elamnder båda har kanske har startat 10 landskamper av deras aktuella landskamps siffra.

Sen kan ni slänga upp att Zlatan har bättre målsnitt än Källström, Mellberg, Svensson och sånt jävla trams, för det finns idioter på detta forum som jämnför målsnitt på miittfältare och anfallare på hur pass bra man är.

Men det var ju något kålhuvud som påstod att Zlatan sög och trodde de inte på han skulle de minsann kolla statistiken får det visade på det.

EDIT: Men ni kan vara lugna Zlatan kommer inte sluta var så säkra på det. Han kommer garanterat ge det en chans under Hamréns ledning. Han vill mer än någon annan svensk vinna något med landslaget. Jag tror personligen Zlatan avvaktar med hur det går för Barca i CL. Går de långt så sluter han upp när det börjar närma sig allvar eller ifall de åker ut tidigt kommer han vara med på några träningsmatcher.
Senast redigerad av Sujok 2009-11-10 kl. 18:37.
2009-11-10, 18:36
Medlem
Citat:

You lost me there man
Jag skiter fullständigt i Zlatan och alla han spelar med. Jag hatar bara att se när ni hoppar på honom som han är någon sorts slav eller som om han har plikt att göra precis vad ni önskar bara för att han är uppväxt här och är "svensk".

Ni äger inte honom.
2009-11-10, 18:37
Bannlyst
Zlatan; Älskad, Hatad och gör som han vill
2009-11-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Vad är du för dåre? Zlatan är född i Malmö och har växt upp där hela sitt liv, gått i svensk skola osv.. Men man kanske inte kan vara svensk enligt dig om man ser utländsk ut? även om han förmodligen har lika stor relation till livet i föräldrarnas ursprungsländer som jag har till Zimbabwe.

Det skulle i så fall bli ganska tomt i landslaget om alla halvfinnar, halvnorrmän osv.. också skulle lägga av, men det kanske inte räknas om man ser svensk ut.

Läs om, läs rätt. Kolla vad jag citerade istället att komma hit med dina dumma påstående. Killen skrev att Zlatan valde Sverige som sitt land och jag svarade med att det var hans föräldrar som gjorde det istället eftersom de invandrat Sverige istället för andra länder

Pucko
2009-11-10, 18:39
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Nu är jag inte någon "ordbajsare" som dig och dessutom är svenska språket så tråkigt att jag inte ens orkar slösa bort min tid med dig.

Så här är läget,
Jag gjorde en liten analys på inlägget och det som stör dig mest är nog journalisterna som skriver så mycket om honom, så sluta skylla allt på honom för det första. För det andra ska du sluta med dina idiotiska påstående om IQ för att det har inget att göra med fotboll, Zlatan är mest utomlands och har gjort det för ett tag nu...att han inte kan prata svenska lika bra som Elm eller resterna av idioterna i landslaget säger inget, det finns ändå ingen i laget som är på hans nivå. Jag har en IQ på ca 135 ( enligt mensa Sverige och Frankrike) men ändå så skriver jag som en intelligensbefriad blatte för att ditt språk suger och är oviktigt för min del, är jag dummare då för att jag inte kan skriva och prata lika bra som dig?

Att du ens vågar säga att Zlatan är dålig i landslaget är absurt, jag tycker att de övriga spelarna är sämre och Sverige hade vunnit många matcher om ni hade lika bra spelare som Zlatan. F.ö så har han bäst målsnitt i laget.

Felet med landslaget är tränaren som låter gamlingar som Henke spela viktiga matcher när det finns duktiga och unga spelare i landet.

Slutsats : Det är inte Zlatan som är dålig, det är medspelarna i landslaget som suger.

Så otroligt korkat. Läs inlägget istället för att sitta och spekulera om vad jag egentligen tycker och tänker

Top-10 målgörare i svenska landslaget:
1. Sven Rydell (1923-32) 49 mål på 43 landskamper
2. Gunnar Nordahl (1942-48) 43 mål på 33 landskamper
3. Henrik Larsson 1993-2006, 2008-) 37 mål 102 landskamper
4. Gunnar Gren (1940-1958) 32 mål 57 landskamper
5. Kennet Andersson (1990-2000) 31 mål 83 landskamper
6. Marcus Allbäck (1999-2008) 30 mål 74 landskamper
7. Martin Dahlin (1991-97) 29 mål 60 landskamper
8. Agne Simonsson (1957-67) 27 mål 51 landskamper
9. Tomas Brolin (1990-95) 26 mål 47 landskamper
10. Per Kaufeldt (1921-31) 23 mål 33 landskamper

Det går inte att hitta Zzzlatan där, konstigt eftersom han nu är så ofantligt bra. Att han har bättre än någon annan aktiv just nu är inte så konstigt med tanke på att han konsekvent prenumererat på en forwardsplats senaste 8 åren samtidigt som 4-5 st, om inte fler, samsats om platsen intill honom. Dessutom har han gjort sina mål främst mot skitnationer.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Zlatan_Ibrahimovi%C4%87

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in