2009-11-29, 22:37
Medlem
Snacka om att Ronaldo har svårt att göra mål när det gäller. Han är verkligen överskattad, Kaka var ju flera nivåer över Ronaldo och har varit varje match jag har sett med dem båda. Kaka är den enda pådrivaren i Real tillsammans med Diarra. Zlatan är bättre än de båda, han avgör när det gäller.
2009-11-29, 22:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Snacka om att Ronaldo har svårt att göra mål när det gäller. Han är verkligen överskattad, Kaka var ju flera nivåer över Ronaldo och har varit varje match jag har sett med dem båda. Kaka är den enda pådrivaren i Real tillsammans med Diarra. Zlatan är bättre än de båda, han avgör när det gäller.
Mja han gjorde ju aldrig viktiga mål under sin tid i United heller!
2009-11-29, 22:44
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Mja han gjorde ju aldrig viktiga mål under sin tid i United heller!
egentligen inte, bara många.
2009-11-29, 22:48
Medlem
Kaka var bäst i RM, håller med ovan.

Huruvida Messi och Zlatan har en fejd, är det väl isf. Messi som sliter som en varg, dribblar av halva motståndarlaget men ses sig ändå omsprungen i antal mål av Zlatan som mest går runt drar benen efter sig en hel match för att sedan glänsa till i 10 sekunder och göra en målavgörande pass eller ett mål. Kollar man sedan på Messi ser han ut precis ut som en sån där ettrig liten person som lätt hakar upp sig på personer som han ser som konkurrenter.
2009-11-29, 22:55
Medlem
Aritzos avatar
Fan Zlatan skulle passa perfekt i United. Speciellt när man kör bara med 1 anfallare på borta matcherna.
2009-11-29, 23:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordkorean
Kaka var bäst i RM, håller med ovan.

Huruvida Messi och Zlatan har en fejd, är det väl isf. Messi som sliter som en varg, dribblar av halva motståndarlaget men ses sig ändå omsprungen i antal mål av Zlatan som mest går runt drar benen efter sig en hel match för att sedan glänsa till i 10 sekunder och göra en målavgörande pass eller ett mål. Kollar man sedan på Messi ser han ut precis ut som en sån där ettrig liten person som lätt hakar upp sig på personer som han ser som konkurrenter.
Avslutare av världsklass behövs alltid, Eto'o gjorde väl mest inget annat än att göra mål och springa som en kenyan?
2009-11-29, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biscaye
Men, vad är schismen mellan Zlatan och Messi? Nu är jag ingen expert på någon av dessa två eller har tillgång till nån insideinfo, men på Kåmark i dagens TV lät det som att Messi börjat få divalater och inte tolererar att något annat namn skriks på Camp Nou?
Jag sa det redan för ett tag sedan
2009-09-12, 20:03 närmare bestämt...

Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Syns ju tydligt att Messi och Xavi hatar zlatan. De gillar bara katalaner, dem är knepiga.

Nej men dem väljer ju helt klart att passa varandra än zlatan. Han känns lite utfryst.
Fast Messi är ju inte katalan fick jag veta, och Xavi är heller inte så wrong mot Zlatan längre vad jag tycks se. Men Messis hat syns igenom... Nee men skämt åsido det ser faktiskt ut som att han blir lite störd av zlatans framgång. Har också hört att Messi alltid vill vara bäst på plan annars tycker han det inte är roligt. Det är ju en sak som tagit honom till toppen så det är ju både negativt och positivt men det finns bara en som kan vara bäst. Hoppades verkligen att Messi skulle sätta sin solklara målchans.
2009-11-29, 23:37
Medlem
Trillskes avatar
De där 5 minutrarna beskrev sig själva rätt bra, så ptjah..

Angående det där med Messi och Zlatan håller jag nog med om att Messi kanske känner sig hotad. Även om Xavi kanske är bättre så är Messi den mest spektakulära... Eller eventuellt var, innan Zlatan och hans två klackar presenterade sig.

Tittar man sedan bortom ren underhållning är ju Zlatan i år en viktigare spelare för Barcelona hittils, trotts att han är helt ny. Det kan ju säkert göra ont.

Och Messi har verkligen problem. Han har ingen blick. Ingen övergripande känsla. Han får inget gjort, förutom att han fixar fram ett helt gäng frisparkar. Visserligen inte fy skam egentligen att prestera Ljungberg-resultat, men i sammanhanget är det fruktansvärt dåligt. Killen har en sån fantastiskt bollkontroll och teknik. Sagolikt. Han visade också det i princip hela matchen idag. Ögongodis. Och vad fick Barcelona ut av det? Som sagt, ett gäng frisparkar. Att han drar 4 killar snyggt som fan skapar inte resultat om han springer huvudlöst in i den femte, alternativt helt tappar all form av split-vision (om han har någon, vilket jag börjar ifrågasätta), alternativt placerar sig själv någonstans vid hörnflaggan innan han tittar upp.

Eventuellt kan det ju vara så att Messi bara totalt saknar split-vision eller spelupfattning bortom sina egna dribblingar (för stunden...?), och att vi bara hajar till på just Zlatan för att vi gärna ser att han får bollen.
Senast redigerad av Trillske 2009-11-29 kl. 23:40.
2009-11-29, 23:42
Medlem
pirates avatar
Citat:
Första 7-8matcherna kanske

Och ändå gjorde han mål i de flesta matcherna...
2009-11-29, 23:43
Medlem
annihilat0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Och ändå gjorde han mål i de flesta matcherna...

http://www.youtube.com/watch?v=Fk9iIMZ5Mk0

Jag grät av lycka för tredje gången i mitt liv ikväll. Det var helt underbart.
2009-11-29, 23:51
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Första 7-8matcherna kanske
Fem mål på hans fem första matcher och nytt klubbrekord
2009-11-29, 23:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyyouthere