2009-11-10, 17:34
Medlem
lajjjbans avatar
Journalistkåren högaktar honom. Avgudar honom. De kryper alla för hans fötter. Pöbeln ser på honom som en hjälte. En nationalidol som kommit för att frälsa oss. När han talar så tystnar alla, likt Fantomen. Vi spänner våra öron och slår på våra bandspelare. Sen går vi hem och analyserar vad han sagt. Trots att han nästan aldrig har något vettigt att säga. Detta har pågått ett tag nu. Ja, i många år faktiskt. Jag har aldrig varit särskilt imponerad.

Zlatan.

Detta fenomen som är ett fenomen, bara för att vi vill att det ska vara ett fenomen. Låt oss analysera vad denna bredkäftade, Aloe Vera-älskande man med kraftiga slängar av hybris egentligen gjort för oss, svenska folket, som faktiskt ger honom denna ofantliga respekt. Han kom, han sågs och han segrade i ett Malmö FF som ingen jävel bryr sig om. Eller nja, sa jag segrade? Han kom och han sågs i alla fall. Sen drog han till Ajax och blev en stjärna. Sen fortsatte han i Juventus och sedermera Inter. Visseligen har han segrat en hel del, men helt ärligt så skiter jag fullständigt hur det går för klubbar som Ajax, Juventus och Inter. Jag har liksom lite svårt för att känna glädje med pundande holländare och fuskande italienare.

Och samtidigt när Zlatan gled runt i Italien och var compagno med alla spaghettikramare så pissade han på oss svenskar. Han ger nästan (host!) intrycket av att han föraktar oss, speciellt journalister. Men ju mer han föraktar oss, desto mer trånar journalisterna efter honom. Ungefär som kvinnor efter en badboy. Alla vill ha honom, få honom, tävla om honom. Lika tragiskt som det är sant. För vad han han åstadkommit för våran glädjes skull? Inte ett jävla skit. Han suger i landslaget (ja det gör han faktiskt, den som säger ngt annat får kolla in statistiken) och han pissar på våra svenska journalister. Att han sedan är IQ-fiskmås gör inte saken bättre. När han intervjuas har han svårt att ens komponera meningar som är längre än fem ord. Vem har inte hört han säga saker som "Jag gillar dribbla boll", "Jag tycker om att ha boll", "Dribbla en gubbe, gå på mål, göra mål". Ställer någon en fråga som kräver kräver ett utvecklande svar så ler han bara sitt laservita leende och ser dum ut.

Sedan bojkotten av Sportbladet.

Är man fotbollsstjärna så man helt enkelt fejsa musiken. Inte trotsa den som en jävla tonåring. Media ska få skriva vad dom vill. Utan media skulle han inte vara den han är idag. Biter man den hand som föder en så är man dum i huvudet anser jag (vilket zlatan iofs är på mer än ett plan). Däremot har han väl samma rätt som alla andra att göra sin röst hörd och säga när han tycker att ngt är fel. Men bojkott när media inte riktigt gör som det passar honom? - Vansinne. Som situationen är nu så vågar journalisterna inte ställa "fel" frågor eller skriva vad dom egentligen tycker bara för att de är rädda för att inte bli utsatta för samma behandling som Sportbladet. Den som borde bojkottas är i själva verket han själv. Av alla. Inklusive samlade media.

Zlatan själv och mediauppbådet som dansar med är ngn sorts tango i galenskap. Zlatan har stjärnstatus, vill ha stjärnstatus, men tål tydligen inte att ha stjärnstatus. Är man en av världens mest kända kickabollare så får man kallt räkna med att det skrivs ett och annat. I fallet Sportbladet så vill han vara Jesus och Gud på samma gång.
Utöver detta så Zlatan själv jävligt snabb med att såga, tycka och sticka ner sin stora turknäsa där den inte hör hemma. Men det tycker väl han själv att han har sin fulla rätt till.

Och nu gör han det igen. Han tvekar inför att spela mer i landslaget, och alla kan räkna ut med lillfingret att det är för att han inte vill lämna Spanien för landslagskamper när det är lite kallt och ruskigt ute. Han, bara han, kommer undan med att ge landslaget en sådan moralisk pungspark men ändå vara aktuell när det vankas EM- eller VM-slutspel. Det är inte svårt att räkna ut hur det påverkar lagandan i det landslag övriga spelare växt upp med och lärt sig älska. Tror väldigt få spelare egentligen vill ha Zlatan kvar i landslaget.

Erik Hamrén, satsa på att bygga landslaget från grunden och återskapa den lagmoral som gjorde vårt landslag suveränt. Det går inte att bygga upp med en omogen, trotsig, självbekräftelsetörstande diva som så totalt hyser brist på moral och patriotism, och som tillika är kapten. Börja om, bygg nytt, lämna Zlatan utanför!
2009-11-10, 17:40
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban

Väl skrivet, håller med till fullo. Med alla dessa patetiska Zlatanälskare som finns av någon outgrundlig anledning (ja den är VERKLIGEN outgrundlig, jämförelsen med kvinnor och badboys är klockren), så är det skönt att se att det finns NÅGRA till förutom jag som kan fotboll och ser det som är så EXTREMT uppenbart.
Senast redigerad av 2mas 2009-11-10 kl. 17:47.
2009-11-10, 17:52
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Journalistkåren högaktar honom. Avgudar honom. De kryper alla för hans fötter. Pöbeln ser på honom som en hjälte. En nationalidol som kommit för att frälsa oss. När han talar så tystnar alla, likt Fantomen. Vi spänner våra öron och slår på våra bandspelare. Sen går vi hem och analyserar vad han sagt. Trots att han nästan aldrig har något vettigt att säga. Detta har pågått ett tag nu. Ja, i många år faktiskt. Jag har aldrig varit särskilt imponerad.

Zlatan.

Detta fenomen som är ett fenomen, bara för att vi vill att det ska vara ett fenomen. Låt oss analysera vad denna bredkäftade, Aloe Vera-älskande man med kraftiga slängar av hybris egentligen gjort för oss, svenska folket, som faktiskt ger honom denna ofantliga respekt. Han kom, han sågs och han segrade i ett Malmö FF som ingen jävel bryr sig om. Eller nja, sa jag segrade? Han kom och han sågs i alla fall. Sen drog han till Ajax och blev en stjärna. Sen fortsatte han i Juventus och sedermera Inter. Visseligen har han segrat en hel del, men helt ärligt så skiter jag fullständigt hur det går för klubbar som Ajax, Juventus och Inter. Jag har liksom lite svårt för att känna glädje med pundande holländare och fuskande italienare.

Och samtidigt när Zlatan gled runt i Italien och var compagno med alla spaghettikramare så pissade han på oss svenskar. Han ger nästan (host!) intrycket av att han föraktar oss, speciellt journalister. Men ju mer han föraktar oss, desto mer trånar journalisterna efter honom. Ungefär som kvinnor efter en badboy. Alla vill ha honom, få honom, tävla om honom. Lika tragiskt som det är sant. För vad han han åstadkommit för våran glädjes skull? Inte ett jävla skit. Han suger i landslaget (ja det gör han faktiskt, den som säger ngt annat får kolla in statistiken) och han pissar på våra svenska journalister. Att han sedan är IQ-fiskmås gör inte saken bättre. När han intervjuas har han svårt att ens komponera meningar som är längre än fem ord. Vem har inte hört han säga saker som "Jag gillar dribbla boll", "Jag tycker om att ha boll", "Dribbla en gubbe, gå på mål, göra mål". Ställer någon en fråga som kräver kräver ett utvecklande svar så ler han bara sitt laservita leende och ser dum ut.

Sedan bojkotten av Sportbladet.

Är man fotbollsstjärna så man helt enkelt fejsa musiken. Inte trotsa den som en jävla tonåring. Media ska få skriva vad dom vill. Utan media skulle han inte vara den han är idag. Biter man den hand som föder en så är man dum i huvudet anser jag (vilket zlatan iofs är på mer än ett plan). Däremot har han väl samma rätt som alla andra att göra sin röst hörd och säga när han tycker att ngt är fel. Men bojkott när media inte riktigt gör som det passar honom? - Vansinne. Som situationen är nu så vågar journalisterna inte ställa "fel" frågor eller skriva vad dom egentligen tycker bara för att de är rädda för att inte bli utsatta för samma behandling som Sportbladet. Den som borde bojkottas är i själva verket han själv. Av alla. Inklusive samlade media.

Zlatan själv och mediauppbådet som dansar med är ngn sorts tango i galenskap. Zlatan har stjärnstatus, vill ha stjärnstatus, men tål tydligen inte att ha stjärnstatus. Är man en av världens mest kända kickabollare så får man kallt räkna med att det skrivs ett och annat. I fallet Sportbladet så vill han vara Jesus och Gud på samma gång.
Utöver detta så Zlatan själv jävligt snabb med att såga, tycka och sticka ner sin stora turknäsa där den inte hör hemma. Men det tycker väl han själv att han har sin fulla rätt till.

Och nu gör han det igen. Han tvekar inför att spela mer i landslaget, och alla kan räkna ut med lillfingret att det är för att han inte vill lämna Spanien för landslagskamper när det är lite kallt och ruskigt ute. Han, bara han, kommer undan med att ge landslaget en sådan moralisk pungspark men ändå vara aktuell när det vankas EM- eller VM-slutspel. Det är inte svårt att räkna ut hur det påverkar lagandan i det landslag övriga spelare växt upp med och lärt sig älska. Tror väldigt få spelare egentligen vill ha Zlatan kvar i landslaget.

Erik Hamrén, satsa på att bygga landslaget från grunden och återskapa den lagmoral som gjorde vårt landslag suveränt. Det går inte att bygga upp med en omogen, trotsig, självbekräftelsetörstande diva som så totalt hyser brist på moral och patriotism, och som tillika är kapten. Börja om, bygg nytt, lämna Zlatan utanför!

Hur menar du? Han har bäst målsnitt i landslaget.
2009-11-10, 18:05
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen

Strax över 20 mål på nära 60 landskamper och de flesta gjorda mot skitnationer såsom Malta och San Marino. För övrigt är det svårt för någon att göra fler mål när det är 4-5 st anfallare som turas om att ta den andra forwardsplatsen bredvid Zlatan.
2009-11-10, 18:06
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
H
Jag är fortfarande av uppfattningen att dom bästa matchera landslaget har genomfört under de senaste 5 åren var EM kvalet mot Spanien hemma
Asså, nog för att den var bra, men första halvlek av gruppmatchen i EM lär ju spöa den med hästlängder. Sverige var det enda lag som utmanade Spanien i turneringen, i en match som kunde slutat precis hur som helst.

På neutral mark.

Var väl visserligen den väldigt otippade Daniel Andersson som var planens gigant den matchen, men zlatan var oerhört viktig han också, bland annat med sitt mål.

>>>För övrigt är det svårt för någon att göra fler mål när det är 4-5 st anfallare som turas om att ta den andra forwardsplatsen bredvid Zlatan.

Mm, är ju svårt att få ett bra målsnitt då förståss.
Tänkte läsa ditt långa inlägg men tror jag skippar det.
Senast redigerad av Trillske 2009-11-10 kl. 18:10.
2009-11-10, 18:08
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen

Hur menar du? Vad säger ett sketet målsnitt på 0.35? Allbäcks målsnitt i landslaget är 0.41, och då var dessutom mestadels inhoppare bakom Zzzlatan och föredettingen Henke de sista åren.
Senast redigerad av 2mas 2009-11-10 kl. 18:14.
2009-11-10, 18:10
Medlem
funerals avatar
Det roligaste med zlatans påstådda avhopp från landslaget är alla muppar som tyckt att zlatan varit överskattad och inte har nåt i ett svenskt landslag att göra. Nu när ni fått eran vilja igenom så är zlatan plötsligt en idiot som tackar nej till landslaget.
Hade denne zlatan hetat kalle karlsson exempelvis så hade det låtit såhär:
Inte mycket att göra, saknar man motivation så är det bra man tackar nej.
Tyvärr så kommer det alltid svida i ögonen på folk när en "icke svensk" är sveriges största fotbollsspelare genom tiderna.

Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
så är det skönt att se att det finns NÅGRA till förutom jag som kan fotboll och ser det som är så EXTREMT uppenbart.
Seriöst så kan Tore Kullgren minst dubbelt så mycket fotboll som du
2009-11-10, 18:10
Medlem
Sujoks avatar

Han har ju bäst målsnitt i landslaget. Så att suga är väl att ta i. Dock hålle rjag med om att han inte når upp till samma nivå som i klubbarna.

EDIT. Såg att fler hade påpekat det.

BTW var det verkligen rätt att Hamrén gick ut med att Zlatan funderar på att satsa på klubblaget istället? Skulle han inte ha väntat och se hur det det verkligen blir. Istället har ju en cirkus dragit igång utan dess like. Låtit Zlatan fundera i lugn ro så att säga.
Senast redigerad av Sujok 2009-11-10 kl. 18:15.
2009-11-10, 18:12
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Det roligaste med zlatans påstådda avhopp från landslaget är alla muppar som tyckt att zlatan varit överskattad och inte har nåt i ett svenskt landslag att göra. Nu när ni fått eran vilja igenom så är zlatan plötsligt en idiot som tackar nej till landslaget.
Många som skriver detta. Tror ni gör ett ganska fatalt misstag. Om nu 10% kritiserat Zlatan som fan, har ni verkligen koll på att det är samma 10% som öppnar käften nu?
2009-11-10, 18:13
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Hade denne zlatan hetat kalle karlsson exempelvis så hade det låtit såhär:
Inte mycket att göra, saknar man motivation så är det bra man tackar nej.
Tyvärr så kommer det alltid svida i ögonen på folk när en "icke svensk" är sveriges största fotbollsspelare genom tiderna.

Seriöst så kan Tore Kullgren minst dubbelt så mycket fotboll som du

Och det motiverar du med att jag har rätt, eller hur menar du?

Du är nog bara avundsjuk, precis som alla Zlatanälskare, på oss som faktiskt kan fotboll.
2009-11-10, 18:19
Medlem
Citat:
Trams

Nu är jag inte någon "ordbajsare" som dig och dessutom är svenska språket så tråkigt att jag inte ens orkar slösa bort min tid med dig.

Så här är läget,
Jag gjorde en liten analys på inlägget och det som stör dig mest är nog journalisterna som skriver så mycket om honom, så sluta skylla allt på honom för det första. För det andra ska du sluta med dina idiotiska påstående om IQ för att det har inget att göra med fotboll, Zlatan är mest utomlands och har gjort det för ett tag nu...att han inte kan prata svenska lika bra som Elm eller resterna av idioterna i landslaget säger inget, det finns ändå ingen i laget som är på hans nivå. Jag har en IQ på ca 135 ( enligt mensa Sverige och Frankrike) men ändå så skriver jag som en intelligensbefriad blatte för att ditt språk suger och är oviktigt för min del, är jag dummare då för att jag inte kan skriva och prata lika bra som dig?

Att du ens vågar säga att Zlatan är dålig i landslaget är absurt, jag tycker att de övriga spelarna är sämre och Sverige hade vunnit många matcher om ni hade lika bra spelare som Zlatan. F.ö så har han bäst målsnitt i laget.

Felet med landslaget är tränaren som låter gamlingar som Henke spela viktiga matcher när det finns duktiga och unga spelare i landet.

Slutsats : Det är inte Zlatan som är dålig, det är medspelarna i landslaget som suger.
2009-11-10, 18:22
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Hur menar du? Vad säger ett sketet målsnitt på 0.35? Allbäcks målsnitt i landslaget är 0.41, och då var dessutom mestadels inhoppare bakom Zzzlatan och föredettingen Henke de sista åren.

Allbäck hade ett målsnitt på ca 0.43, Sven Rydell och Gunnar Nordahl hade också rätt hyfsade målsnitt i landslaget men givetvis syftade jag på de nu aktiva spelarna. Och jag exkluderar de spelare som inte är aktuella och som bara gjort enstaka landskamper, som t ex Mikael Dahlberg som gjort ett mål på en landskamp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in