2009-11-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeCM
Med allt att döma efter tacktalet till guldbollen är att han helt klart inte är nöjd med tränarbytet. Vad är hans problem? Lagerbäck är ju den tråkigaste tränaren man kan hitta.

Tänkte på det jag med. Vad gillar Zlatan hos lagerbäck?! LL's defensiva sida borde inte passa zlatan
2009-11-09, 22:08
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Det är väl ungefär ett år till nästa tävlingsmatch och det är så länge Zlatan kommer att stå utanför landslaget. Jag är övertygad om att han sa till Hamrén att han inte ställer upp på vänskapsmatcher, men när det väl gäller kommer han. Om ett år får vi se om jag har rätt...
2009-11-09, 22:49
Medlem
funerals avatar
På ett sätt kan man förstå zlatan att han tröttnat på landslaget. Det kan inte vara kul att spela med såna nötter som micke nilsson och petter hansson exempelvis som inte kan slå en enda passning rätt.
På ett annat sätt tycker jag det är dåligt att inte ställa upp för sitt land.
2009-11-09, 22:52
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
På ett sätt kan man förstå zlatan att han tröttnat på landslaget. Det kan inte vara kul att spela med såna nötter som micke nilsson och petter hansson exempelvis som inte kan slå en enda passning rätt.
På ett annat sätt tycker jag det är dåligt att inte ställa upp för sitt land.
Ja det är trots allt både förståeligt men samtidigt väldigt tragiskt... men betänk att trots att han är född i sverige och räknas som svensk så kan man inte underskatta hans rötter som jugge med allt vad deras karaktär och personlighet innebär, just my 2.
2009-11-09, 22:58
Medlem
Sanctuss avatar
Jag sa redan efter senaste kvalmatchen att jag trodde det var Zlatans sista landskamp. Nu när han spelar i Barca känner han förstås att han kan vinna ballon d'or utan att behöva landslaget och följdaktligen har han inget behov att spela för Sverige längre.
Senast redigerad av Sanctus 2009-11-09 kl. 23:03.
2009-11-09, 22:58
Medlem
FreddeCMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja det är trots allt både förståeligt men samtidigt väldigt tragiskt... men betänk att trots att han är född i sverige och räknas som svensk så kan man inte underskatta hans rötter som jugge med allt vad deras karaktär och personlighet innebär, just my 2.
Hoppas han flyttar dit efter karriären också...
2009-11-09, 23:14
Medlem
Fysmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Jag sa redan efter senaste kvalmatchen att jag trodde det var Zlatans sista landskamp. Nu när han spelar i Barca känner han förstås att han kan vinna guldbollen utan att behöva landslaget och följdaktligen har han inget behov att spela för Sverige längre.

Zlatan går sin egen väg som vanligt, ego som han är. En sådan här talang får vi kanske fram en gång på 20 år här i lilla Sverige, men han är alldeles för fel spelartyp för landslaget. Ibland önskar jag att denna talang vore omformad till en offensiv mittfältare, då skulle Sverige ha fått sin egen Zidane, precis den spelartyp vi har saknat i alla år(utom i vm-94 då, Brolin).
2009-11-09, 23:34
Medlem
Trillskes avatar
Asså, ego och ego.. lite får ni väl skärpa er. Ingen spelar i landslaget för "folkets skull". Ni hör väl hur dumt en sån sak låter?
De spelar i landslaget för att de vill det. Alla människor är förståss "ego" i grund och botten om ni ska använda den där definitionen.

Tror dock han gör bort sig om han dissar blågult. Han vill självklart spela när vi når turneringar och grejer, och visst finns chansen att han får glida in på ett bananskal, men då har han inte spelat ihop sig med det antagligen rätt nya svenska landsaget och det skapas en klyfta och blir väl formodligen inget vidare eftersom zlatans roll är så central för anfallet.
Vill han ha chansen att nå en hyffsat komplett karriär måste han göra något (mer än em04) med landslaget. Är han inte delaktig i processen tror jag den chansen är mycket, mycket liten. Och just "komplett karriär" verkar var mycket vad han siktar på.

För svensk del ser det ändå hyffsat lovande ut inför framtiden. Utan zlatan får vi helt klart färre klackar och underhållning. Dock inte helt säkert att vi presterar ett sämre resultat.
Senast redigerad av Trillske 2009-11-09 kl. 23:38.
2009-11-09, 23:36
Medlem
MoogBeats avatar
Helt rätt att Zlatan nobbar landslaget. Nu står de allihopa med skägget i brevlådan: pamparna Lagrell och Hamrén, hela "sportjournalistkåren" med "Olof Lundh" i spetsen och alla självutnämnda fotbollsförståsigpåare. En välbehövlig pungspark åt hela SvFF. Låt de stå och dregla som fågelholkar vid sidan av Camp Nou när Zlatan gör sina underverk. Det är fan inte mer än rätt. Heja Zlatan, du är större än svensk patetisk fotboll. Du behöver inte landslaget.
2009-11-09, 23:37
Medlem
NirvanAs avatar
Kunde han inte bara varit ärlig och säga att han inte vill spela meningslösa träningsmatacher och fokusera allt på barca detta år för att eventuellt gå tillbaka till landslaget när tävlingskvalmatcherna och/eller vid eventuellt EM&VM?
2009-11-09, 23:43
Medlem
Tills avatar
Landslaget står och faller inte med Ibra! Och det är bra att han säger vad han känner i detta läget när en ny förbundskapten tar över. Givetvis kommer han att spela tävlingsmatcher om han vill, men detta ger ju Hamren ett tillfälle att jobba med Berg och dom andra helt ostört så att säga. Landslagets spelidé ser ju helt annorlunda ut om Z är med eller inte. Och med all rätt.
2009-11-09, 23:45
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Helt rätt att Zlatan nobbar landslaget. Nu står de allihopa med skägget i brevlådan: pamparna Lagrell och Hamrén, hela "sportjournalistkåren" med "Olof Lundh" i spetsen och alla självutnämnda fotbollsförståsigpåare. En välbehövlig pungspark åt hela SvFF. Låt de stå och dregla som fågelholkar vid sidan av Camp Nou när Zlatan gör sina underverk. Det är fan inte mer än rätt. Heja Zlatan, du är större än svensk patetisk fotboll. Du behöver inte landslaget.

Varför står dom med skägget i brevlådan för att Zlatan nobbar landslaget?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in