Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Är man av denna kaliber så kan man väl göra så, hur illa det än ser ut. Han kan ju egentligen komma och gå hur han vill, precis som henke har gjort.
Själv skiter jag i om den här första tiden då ändå inget står på spel. Bara han finns med när det gäller. Utåt sett måste han säga nej till landslaget, för han kan liksom inte säga till pressen att:
"näe jag orkar inte med den här förnyelseperioden, låt mig slippa, jag kan komma tillbaka när vi kör på riktigt igen"
Han lär bli matchad stenhårt i barca och behöver väl ha alla krafter som möjligt och han väl fan i några skitmatcher med landslaget. de vet ju var de har honom ändå....
Zlatan är spontan och oberäknelig men jag tror inte att han fattar ett beslut om landslaget utan att ha övervägt de sportsliga, imagemässiga och ekonomiska följderna av det beslutet. Som det är nu finns det få positiva sportsliga, imagemässiga eller ekonomiska följder av att spela i landslaget på medellång sikt (runt ett år).
Han har säkert någon mediarådgivare som han diskuterat med för att bestämma hur han ska presentera sin situation.
Det finns ingen uppsida med att spela i landslaget (inget mästerskap i sommar och inget kval på ett bra tag) men däremot en rejäl nedsida (risk för skador och trötthet, när han vill vinna så mycket som möjligt med Barca).