2009-11-10, 20:56
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obol
Mkt. rakryggat av Hamren att lägga korten på bordet och vissa fram den diva som Zlatan är och samtigt sätta ner foten och visa vem som är kapten. Perfekt tidpunkt coskå med tanke på fotbollsgalan, det tog verkligen bort en hel del av glansen på guldbollen.

http://www.dn.se/sport/fotboll/zlatans-agent-kritiserar-hamren-1.991267
Läs hela artikeln om du nu tror på allt som sägs i tidningar!!!

Citat:
Jag kom överens med Zlatan att säga som det var istället för att lägga massa dimridåer, säger Hamrén till Aftonbladet.
2009-11-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obol
Mkt. rakryggat av Hamren att lägga korten på bordet och vissa fram den diva som Zlatan är och samtigt sätta ner foten och visa vem som är kapten. Perfekt tidpunkt coskå med tanke på fotbollsgalan, det tog verkligen bort en hel del av glansen på guldbollen.

Uppenbarligen har det tagit lite kruv också nere i Barcelona, ganska tydligt att detta är mera genomtänkt än vad det ska se ut att vara. Lite image och damage control från Zlatan lägret.

http://www.dn.se/sport/fotboll/zlatans-agent-kritiserar-hamren-1.991267

Zlatan är ingen diva. Han är individualist. Låt honom vara ifred så kommer hansnart tillbaka.
2009-11-10, 21:07
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Jag kan kallt konstatera att Zlatan inte är bättre i landslaget än framstående spelare i landslaget innan honom. Dessa spelare har inte givits i närheten av samma respekt och mediadyrkan. De hade dessutom åkt ut med huvudet före och ansetts vara idioter om de förhållit sig till landslaget på samma sätt som Zlatan nu gör.

Exakt, ett tydligare exempel på positiv diskriminering går inte att finna.

Tror att de övriga landslagsspelarna ogillar Zlatan, med undantag av Mellberg, Majstorovic och kanske nån till. Resten är svenska och diplomatiska, tyvärr.
2009-11-10, 21:20
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken

Läs om, läs rätt. Kolla vad jag citerade istället att komma hit med dina dumma påstående. Killen skrev att Zlatan valde Sverige som sitt land och jag svarade med att det var hans föräldrar som gjorde det istället eftersom de invandrat Sverige istället för andra länder

Pucko
Du skrev framförallt: "Ni svenskar tror att ni äger honom för att han är invandrare."

Du antyder således att zlatan inte ingår i gruppen vi svenskar. Om det är något jag hatar så är det folk som tycker att "vi ska vara glada att zlatan väljer att överhuvdudtaget spela för sverige" som om han inte hade samma skyldigheter eller man kunde förvänta sig samma sak från honom som från någon annan svensk.
2009-11-10, 21:25
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Är man av denna kaliber så kan man väl göra så, hur illa det än ser ut. Han kan ju egentligen komma och gå hur han vill, precis som henke har gjort.

Själv skiter jag i om den här första tiden då ändå inget står på spel. Bara han finns med när det gäller. Utåt sett måste han säga nej till landslaget, för han kan liksom inte säga till pressen att:

"näe jag orkar inte med den här förnyelseperioden, låt mig slippa, jag kan komma tillbaka när vi kör på riktigt igen"

Han lär bli matchad stenhårt i barca och behöver väl ha alla krafter som möjligt och han väl fan i några skitmatcher med landslaget. de vet ju var de har honom ändå....

Zlatan är spontan och oberäknelig men jag tror inte att han fattar ett beslut om landslaget utan att ha övervägt de sportsliga, imagemässiga och ekonomiska följderna av det beslutet. Som det är nu finns det få positiva sportsliga, imagemässiga eller ekonomiska följder av att spela i landslaget på medellång sikt (runt ett år).

Han har säkert någon mediarådgivare som han diskuterat med för att bestämma hur han ska presentera sin situation.

Det finns ingen uppsida med att spela i landslaget (inget mästerskap i sommar och inget kval på ett bra tag) men däremot en rejäl nedsida (risk för skador och trötthet, när han vill vinna så mycket som möjligt med Barca).
2009-11-10, 21:34
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Zlatan är spontan och oberäknelig men jag tror inte att han fattar ett beslut om landslaget utan att ha övervägt de sportsliga, imagemässiga och ekonomiska följderna av det beslutet. Som det är nu finns det få positiva sportsliga, imagemässiga eller ekonomiska följder av att spela i landslaget på medellång sikt (runt ett år).

Han har säkert någon mediarådgivare som han diskuterat med för att bestämma hur han ska presentera sin situation.

Det finns ingen uppsida med att spela i landslaget (inget mästerskap i sommar och inget kval på ett bra tag) men däremot en rejäl nedsida (risk för skador och trötthet, när han vill vinna så mycket som möjligt med Barca).

Näe, fy fan vad besvärande, jobbigt och förnedrande att spela i Svenska landslaget i fotboll.

2009-11-10, 21:47
Medlem
funerals avatar
Citat:
Näe, fy fan vad besvärande, jobbigt och förnedrande att spela i Svenska landslaget i fotboll.

Ditt personliga hat mot zlatan som person går märkbart ut över fotbolls spelaren zlatan.
Själv så tycker jag det inte det finns nån anledning att vara med i helt obetydelselösa träningslandskamper. Allvaret börjar om drygt ett år igen. Zlatan är heller inte bra när det inte gäller nåt, som dom flesta fullblodsproffs.
Henke och ljungberg har gjort exakt likadant tidigare årgångar och var det många som gnällde då?
2009-11-10, 21:47
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB

Är man av denna kaliber så kan man väl göra så, hur illa det än ser ut. Han kan ju egentligen komma och gå hur han vill, precis som henke har gjort.

Själv skiter jag i om den här första tiden då ändå inget står på spel. Bara han finns med när det gäller. Utåt sett måste han säga nej till landslaget, för han kan liksom inte säga till pressen att:

"näe jag orkar inte med den här förnyelseperioden, låt mig slippa, jag kan komma tillbaka när vi kör på riktigt igen"

Han lär bli matchad stenhårt i barca och behöver väl ha alla krafter som möjligt och han väl fan i några skitmatcher med landslaget. de vet ju var de har honom ändå....
Håller med blowjob.
2009-11-10, 21:52
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Ditt personliga hat mot zlatan som person går märkbart ut över fotbolls spelaren zlatan.
Själv så tycker jag det inte det finns nån anledning att vara med i helt obetydelselösa träningslandskamper. Allvaret börjar om drygt ett år igen. Zlatan är heller inte bra när det inte gäller nåt, som dom flesta fullblodsproffs.
Henke och ljungberg har gjort exakt likadant tidigare årgångar och var det många som gnällde då?

Det var det faktiskt. Och du nämner 2 spelare som verkligen inte är att se upp till.
2009-11-10, 22:02
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Det var det faktiskt. Och du nämner 2 spelare som verkligen inte är att se upp till.

Ju mer man kan spela i ett bra lag, desto mindre intressant blir ett dåligt landslag. Om man spelar i ett dåligt lag eller sitter på bänken i ett någorlunda bra lag är det givetvis mer spännande med landslaget (om man fortfarande platsar där).

Jag tror att vi kommer att få se mer och mer av detta, och större slitningar mellan klubblag (som betalar lönen) och landslag (som tjänar mer ju större klubbfotbollen är).
2009-11-10, 22:19
Medlem
someuses avatar
Citat:
Henke, Ljungberg och Zlatan är/var väl rätt ok ändå va?
2009-11-10, 22:24
Medlem
Ballooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Zlatan är ingen diva. Han är individualist. Låt honom vara ifred så kommer hansnart tillbaka.

Nej visst och jag är jultomten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in